@cirkus För två dagar sen, fick sms vid 9-tiden i morse om att den gått igenom . Så bara håll ut!
jag håller ut!
Jag skickade just ut detta som tips till mina kollegor i vårt team - alla är ifrån andra länder ffa norra Europa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@cirkus För två dagar sen, fick sms vid 9-tiden i morse om att den gått igenom . Så bara håll ut!
Precis som för @Jen80 så tog det ungefär två dagar innan min registrering gick igenom. Snart är det din tur!
Gud vad jag älskar den här tråden!
Appropå tokstollar som ringer så kan jag dock inte låta bli att undra hur det är på andra hållet - är det några oseriösa svenskar som registrerat sig också tro?
Jag vet inte hur det funkar med registreringsprocessen och så, men det kan ju annars vara ett litet hot mot hela idén tänker jag. Valet att lägga på luren finns ju såklart alltid, men hade jag suttit i Australien och betalat dyra pengar för att sedan få prata med oseriös tokstolle så hade i alla fall jag blivit rätt besviken och avskräckt från hela grejen. Undrar hur de hanterar den risken?
Det finns ju liiiiiite statistik här http://theswedishnumber.com/ om man scrollar ned.Det måste verkligen ha växt med tanke på att ni fått vänta i flera dygn; när jag registrerade mig i fredags kom SMS:et direkt.
Jag är ju statistiker till yrket och hade älskat att få tillgång till datan den här appen genererar! Hur många ringer, när ringer de, hur har spridningen globalt sett ut osv osv.
Det finns ju liiiiiite statistik här http://theswedishnumber.com/ om man scrollar ned.
Just nu står det på
Total samtalstid: 123 dagar 15 timmar 55 minuter 51 sekunder
Totalt antal samtal: 50710 (igårkväll var det 45 tusen- någonting)
Och så top 7 länder:
USA 39%
UK 8%
Turkiet 7%
Nederländerna 6%
Australien 5%
Ryssland 4%
China 4%
Man kan söka på t ex "The Swedish number", "I called the Swedish number" osv på Youtube och få fram olika filmklipp. En del är från nyhetsstationer som ringer upp, alla de samtalen har varit föredömliga. Sen finns det privatpersoner som spelat in och lagt ut, där är kvalitén väldigt olika, från jättetrevliga till mera obekväma, trögt och enstavigt. Tydligen har lärare uppmanat elever att registrera sig, de blir nog chockade när det faktiskt ringer någon.Gud vad jag älskar den här tråden! Appropå tokstollar som ringer så kan jag dock inte låta bli att undra hur det är på andra hållet - är det några oseriösa svenskar som registrerat sig också tro?
Undrar hur de hanterar den risken?
Du skulle frågat om han pratar svenska!Dagens första: en kines som på knagglig engelska säger: "I don't speak English, do you speak Chinese?" Han lyckades fråga vad jag hette och hur gammal jag var men samtalet blev inte särskilt långvarigt som ni förstår .
IKEA spelar väl ingen roll, ABBA funkar väl mest på personer äldre än mig (typ 30+) och the Swedish chef har jag absolut inga begrepp om. Det är nån av mupparna va? Mina hatämnen hade varit politik, både deras och vårat. Invandring/rasism om det är en rasist som ringer. Och religion hade nog varit rätt jobbigt också.Tydligen har folk blivit tillsagda att svenskar hatar att prata om
1) IKEA
2) The Swedish Chef
3) ABBA
Känner ni igen er?
Rent generellt så tror jag ABBA är mer intressant utomlands än i Sverige, oavsett generation.IKEA spelar väl ingen roll, ABBA funkar väl mest på personer äldre än mig (typ 30+) och the Swedish chef har jag absolut inga begrepp om. Det är nån av mupparna va? Mina hatämnen hade varit politik, både deras och vårat. Invandring/rasism om det är en rasist som ringer. Och religion hade nog varit rätt jobbigt också.