The Swedish Number

Dagens första: en kines som på knagglig engelska säger: "I don't speak English, do you speak Chinese?" Han lyckades fråga vad jag hette och hur gammal jag var men samtalet blev inte särskilt långvarigt som ni förstår ;).
Naw lite gulligt... Man ser framför sig hur han stirrat på telefonen i 50 minuter och tänkt Ska jag våga? Ska jag? Ska jag?

Rent generellt så tror jag ABBA är mer intressant utomlands än i Sverige, oavsett generation.
The Swedish Chef var med i The Muppet Show ja. Han har aldrig "talat" till mig om man säger så men har tydligen varit populär i USA. En av de som hade lagt ut klipp på youtube låtsades att han hade fick kontakt med The Swedish Chef.
IKEA pratar jag gärna om :D Men vad det gäller schlagerfestivalen så är jag helt körd, och eftersom alla verkar vara intresserade av den så är det nog tur att jag inte är med. Även om det låter jättekul!!!
Äh man får väl styra samtalet hur man vill. Jag har inte sett mellon alls på flera år. (Fortfarande inte fått min reg kod, vet inte ens om jag vill ha den :p)

Tydligen har folk blivit tillsagda att svenskar hatar att prata om
1) IKEA
2) The Swedish Chef
3) ABBA
Känner ni igen er? :)
På 1 svarar jag - jag har jobbat på IKEA och det är ett fantastiskt företag!
På 2 svarar jag att jag nog är en bättre kock än just detta exempel, men ska vi prata svenska kockar kan vi väl ta Marcus Samuelsson
På 3 svarar jag att Abba alltid får mig upp och dansa!!

:D

För övrigt har jag inte fått en enda fråga om ngt av dem....

Tydligen har folk blivit tillsagda att svenskar hatar att prata om
1) IKEA
2) The Swedish Chef
3) ABBA
Känner ni igen er? :)
Nope. Jag är nog en väldigt stolt svensk som gillar att skryta om såväl IKEA som om ABBA. Vad gäller IKEA så är det lätt att fortsätta spåret på smålänningar och ekonomi och svenskt entreprenörskap (spotify, volvo etc etc) och ABBA är ju inte så brett samtalsämne men det leder lätt in på svenska musikframgångar. The swedish chef är lätt att koppla till våra duktiga kockar och svensk mat. Så no problems for me!

Nu har jag pratat i nästan en timme med en 52 årig kvinna från Miami som bor i New York. Hon beskrev sig som lång, långt blont hår, långa naglar, höga klackar och gröna ögon och att hon var ett "freak" i New York där alla ser ut som de just gått upp ur sängen. Hon var "miami-style", hon hatade att diskutera politik och sa bara att hon var mycket snyggare än Ivana Trump och troligtvis smartare också. Hon hade en mini-dog i handväskan och satt på ett utecafé och det var ganska typiska New York-ljud i bakgrunden. Hon hade ringt till sin telefonoperatör innan hon ringde för att förvissa sig om att det var gratis att ringa samtalet och operatören hade sagt att det var helt gratis och att de får frågan flera gånger i timmen från folk om just att ringa random swede. Hon arbetade som fashionmodell och hade ett par assistenter - och när jag sa att jag arbetar inom vården så blev hon nästan gråtmild och ville prata om yrkesrollen jag har och vad det innebär. Inte så mycket prat om sverige alltså. Hon frågade när jag fyller år och här blev jag lite förvånad faktiskt - hon drog då upp personlighetstypen och jag måste nog säga att hon beskrev MIG på nästan spöklikt sätt. Och jag tror banne mig inte på astrologitjofräset. Men ack - det var ett mycket intressant samtal och vi har växlat mailadresser. Hon använde inte facebook, hon tyckte att hon levde i tillräcklig omfattning av fanatsiliv ändå. :)

(och jag skriver alldeles för mycket här)
Menee...nu är jag inspelad iallafall då. En kvinna ringde och jag hörde på hennes sätt att prata att hon intervjuade mig, det var standardfrågor om varför jag valt att vara en random swede och vad jag tycker om tjänsten och om vad jag fått för typ av gensvar. Plötsligt började hon prata svenska och förklarade då, och bad om ursäkt för att hon fört mig bakom ljuset. Hon var från USA men hade en svensk pappa och hon hade fått till uppgift i skolan att ringa numret och dra igenom detta på en föreläsning. Tjahopp. Mig gör det inget, jag har ju valt att ställa upp och är medveten om att sånt här förekommer. Och jag väntar fortfarande på att DeGeneres, Fallon och Kimmel ska ringa, de har inte hört av sig ÄN!

Jag har precis pratat med min namne från Nederländerna - hon och hennes mamma fick ett gott skratt när vi presenterade oss för varandra med samma namn :p

Hon hade hittat numret på en humorsida på nätet och ville testa om det verkligen fungerade. Vi pratade bland annat om språkkunskaper och om vi svenskar generellt är bra på engelska (vilket jag sa vi var). Sedan kunde hon faktiskt säga hela ramsan "ole dole doff" på svenska :D

Hon berättade vidare att tulpanerna blommar ;)

Tidigare idag så pratade jag med ytterligare en kille från Kalifornien (populärt ställe att ringa ifrån) en kort stund innan samtalet tyvärr bröts.

Någon som är bättre på googling än vad jag är?
Ska finnas en humorsida som samlar allt från skämt, roliga bilder etc som heter ngt med mindgame, mindgate?

Mina två senaste samtal - ett från Nederländerna och ett från Ungern hade läst om numret där. Skulle vara lite kul å se vad det står :)

Mhm, nästa var ett prank call från någon som "hade hört att det finns många nekrofiler i Sverige". Hejdå sa jag.

Jag fick sms-koden tidigare idag. Har dock inte haft möjlighet att prata idag men imorgon kommer jag ha typ hela eftermiddagen ledig så då ska jag prata :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka