The Swedish Number

Hittade just detta. (Apropå att det kan bli dyrt för många).

Verkar dock finnas ett lokalt nummer i USA som amerikaner kan ringa till lokal taxa? Men jag förstår varför många är ganska kortfattade. Det går ju dock att ringa via Skype etc också och komma undan billigare.

Hade just mitt första extrema bottennapp. En amerikan ringde och undrade vad jag gjorde.
"Jag är hus- och kattvakt åt mina föräldrar som är på golfresa" sa jag.
"Are you alone?" frågade han.
"Yes".
"Great, I was just going to masturbate and this number came up...".
"Good for you. Have a nice day!" Klick.

Men jaja, med tanke på hur många samtal jag har tagit och att bara 1,5 har varit slemmiga så får jag ändå säga att världens befolkning hittills imponerar på mig i trevlighet.

Några killar som undrade om det finns ngn butik i Sthlm som säljer "weed".

(får flashbacks till fredag/lördagkvällarna när jag jobbade på DN Svar om Stockholm för en massa år sedan.......)

Hade just mitt första extrema bottennapp. En amerikan ringde och undrade vad jag gjorde.
"Jag är hus- och kattvakt åt mina föräldrar som är på golfresa" sa jag.
"Are you alone?" frågade han.
"Yes".
"Great, I was just going to masturbate and this number came up...".
"Good for you. Have a nice day!" Klick.
jag tror att han hamnade hos mig nu.... :banghead:

Nu ikväll har jag inte haft så stor tur...
4 samtal som blivit nedkopplade i stort sett direkt varav en bara sa hej innan hon lade på. Sedan killarna som ville köpa weed och nu den här jeppen. Hoppas på större lycka nästa samtal....

....
Piuh, Pheobe från Canada var en underbar person. "it is all over the news in Canada" Hade slagit vad med sin svenska pojkvän om att det skulle vara en riktig person som svarade (hon vann). Hon berättade att hon har varit i Sverige 7ggr främst Västkusten och älskar oss :)

Haha, fick just mitt första samtal från Nya Zeeland och det visade sig vara nyazeeländsk morgonradio (klockan är 06:30 där så jag gissar att det är typ deras Morgonpasset som passar på att ringa). Vi enades om att våra två länder är världens bästa (hamnar ofta i topp på globala listor över olika positiva saker) och så snackade vi ner våra lite mer världsvana, kontinentala grannar Danmark och Australien.

Janet från Los Angels får bli mitt sista samtal för idag :). Vi pratade nog en 30-40min och det var otroligt trevligt! Hon har varit i Sverige flera ggr bland annat i Helsingborg, Örebro, Stockholm, Riksgränsen och sett midnattssolen två ggr.

Vi pratade naturligtvis politik och primärvalen, hon är liberal och stöttar Bernie Sanders helhjärtat. Anser att han inte får lika mycket utrymme i media som Hilary Clinton och Donald Trump naturligtvis och det är för att den oberoende mediebevakningen i USA inte är lika stark som den privata. Hon anser att deras system är föråldrat där superelektorsrösterna kan göra att även om man som Bernie Sanders fått flest röster i en delstat så vinner Clinton eftersom hon fått dessa superröster. Hon berättade vidare att det har ju gjorts försök att förändra systemet men lobbyn emot är helt enkelt för stark.

Sedan började vi prata om klimatförändringar och hon undrade om jag sett ngt av dem här för i Kalifornien är de markanta - med högre värme och mer luftfuktighet än tidigare. Sedan kom hon in på Jet Propulsion Lab och berättade utförligt om den tekniska utvecklingen de har varit med att driva med de obemannade rymdfarkosterna, digitala tekniken osv samt att det är möjligt att gå på besök där. Och därifrån hamnade vi in och pratade om Swami Vivekananda som tog yogan till USA och vilken smältdegel Pasadena är med religion och andlighet på den ena sidan och vetenskapen på den andra sidan.

Just ja, Janet berättade att hon först pratat med en kille som svarade. Han verkade tro att hon ringde från ngn annan stans i Sverige och lade på i örat på henne...
jag berättade att jag haft några samtal ikväll som oxå brutits så vi enades om att det även kan ha varit tekniska problem.

Senast ändrad:
Näe hörrni det här initiativet alltså. Jag är halvt om halvt mållös efter att ha spenderat 1,5 h i telefon med Ryan från San Diego, California, som dock för tillfället befann sig hos en vän i Tyskland. Han gillar de Skandinaviska länderna och de värderingar som råder här, och skulle gärna bosätta sig i norra Europa. Han har börjat träna på norska via en app och testade lite fraser på mig, typ "Mitt navn er Ryan" och "Hvordan har du det?" (sjukt imponerad då han prickade uttalet väldigt bra!). Jag berättade om vad jag gillar med Sverige; om fjällen, och skogarna och den rena luften. Sen kom vi in på kärlek, och förhållanden, och vad vi vill ha ut av relationer. Vi delade en del djupa tankar, och efter ett tag berättade Ryan att han hade en pojkvän och att hans konservativa pappa föraktade honom för det (här började mitt hjärta blöda lite grann kan jag säga). "It's like hating someone for being left handed" som Ryan sa och jag kan verkligen, verkligen inte förstå hur någon kan hata sin egen son för dennes sexuella läggning? Ryan förklarade att pappan växt upp under tuffa förhållanden i Mexiko där machokultur är väldigt viktigt, och pappan är dessutom hardcore kristen med åsikten att homosexualitet är en synd. Ändå måste det vara så sjukt tufft att få höra sådant från sin egen pappa.

Jag och Ryan är nu Facebookvänner och om han någon gång åker till Sverige är han mer än välkommen att hälsa på.

Jag har haft två samtal ikväll, båda från USA. Det första samtalet var från Christopher from California. Han var mycket trevlig och vi diskuterade lite om Sverige och lite om oss själva. Han hade varit här några gånger och tyckte att Sverige var ett bra land. Inget extraordinärt samtal, men mycket, mycket trevligt. Jag har nu en ny snapchat-vän. :D

Mitt andra samtal var från Lincoln från Iowa. Han ringde nog inte för att prata med en svensk, utan mer för att få prata. :p Det samtalet höll igång i över 3(!) timmar, och det var mestadels han som pratade. Jag inflikade med lite saker någon gång ibland, men för det mesta hade jag ingen som helst aning om vad jag skulle säga. Han verkade dock lika nöjd med det. ;) Han berättade att han varit med om en olycka som gjorde att han fått lära sig att gå igen. Tydligen håller han nu på med cykling, trots att doktorerna ansåg att det var dåligt för honom/skadan.
Annars blev det lite snack om vilka vilda djur som finns i Iowa/Colorado (tydligen kan man ha skunkar som husdjur?), om olika öler och givetvis Donald Trump. Han verkade lite orolig över att Trump skulle vinna valet. :(
Så ja, det pratades om en hel del saker, men inte mycket om Sverige, inte. :p

Har inte fått svar från min ansökan... Men när jag hör om att ni blir fast i telefon i 2-3 timmar så är det ännu lite läskigare :p Sett några youtube klipp på när folk i USA ringer, vilket är rätt kul att höra deras konversationer.

Sett några youtube klipp på när folk i USA ringer, vilket är rätt kul att höra deras konversationer.
nu tycker jag det är lite läskigt, vill inte hitta ngt av mina samtal på youtube :crazy:

@Modig_Korn - de flesta av mina samtal är väldigt korta, under tre minuter. Har bara haft två längre samtal och de var runt 30-40min så inga timslånga samtal för mig.

Och om det skulle vara så att du inte har möjlighet att sitta i flera timmar och snacka så är det ju bara att bryta upp samtalet precis som du gör m vilken av dina vänner som helst "sorry, I have to leave now, but its been a pleasure talking with you"

Jag har haft runt fyra samtal som varit riktigt långa, resterande är max femton minuter och majoriteten är som Paddington skriver jättekorta. Man väljer ju själv hur länge man vill prata.

Jag sitter på ett tåg nu och kan inte ta några samtal. Känner en viss abstinens, haha ;).

Jag sitter på ett tåg nu och kan inte ta några samtal. Känner en viss abstinens, haha ;).
Jag tog ett samtal när jag körde till jobbet :p
(handsfree naturligtvis)

Ytterligare en kille fr Kalifornien, ville veta om midnattssolen och norrsken och berättade lite om Kalifornien. Trevligt samtal på väg till jobbet.

Men tjenare, totalt nerringd! Jag glömde logga ur appen när jag hade boendestöd utan satte bara mobilen på ljudlöst. 8 missade samtal :o.
Jag hann med två innan dess. Pete från Californien var en trevlig prick! Och han från Idaho (minns inte namnet nu bara för det) tyckte det var urhäftigt att det funkade. Och båda sa att Sverige är jättejättepopulärt i USA :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka