The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu får ni gärna utvärdera mig som LL också! Gjorde jag ett bra jobb? Det är trots allt bara min andra lek som jag är LL, och första leken var för tre drakgenerationer sedan (och drakar blir faktiskt hur gamla som helst! Eller ja, om de inte dödas förstås *host*) :D

Sjukt irriterad på att jag inte skyddade dig. Borde ha fattat att du var siare men jag var helt inne på att Myrten var det.

:banana:

Men Myrten, var du spion?! Varför misstänkte du mig dag två i så fall?!

För att:

Att ängeln skyddade dig natt 1 faktiskt inte bevisar att du är ängel, även om det var min hypotes. Men när du freakade totalt vid DL2 och började misstänka mig på de mest underliga grunder och säga att jag dels hakat på, dels försökt starta drev och verkade säker på att jag var ond (vilket ju var omöjligt att veta eftersom jag var god) - vad skulle jag tro?

När du var skyddad andra natten också så fanns det ju inga tveksamheter.

Du gjorde ett jättebra jobb, förutom när vi trodde att du hade glömt oss!:p Trevlig lek, och roligt tema:)

Vilken helt sjukt svår lek det här var! Tack och lov var jag ond, så jag visste lite mer än ni stackars goda.

Jag tror min hjärna gav upp bland alla förkortningar. MM och Mu och Monster. :banghead:

Lova att ha en lista på deltagarnas förkortade namn om det blir fler sådana lekar. ;)

Men fy så roligt det var när alla goda bara bråkade med varandra och man lugnt kunde titta på. :sneaky:

Sjukt irriterande när du skriver att du INTE tror hon är siare, när jag länge trodde du trodde hon var siare, och du var spion, och därför följde henne. :mad:

Sjukt irriterad på att jag inte skyddade dig. Borde ha fattat att du var siare men jag var helt inne på att Myrten var det.

Men vet du, det var det bästa! För annars hade Hedinn och jag nog fått ägna viss möda åt att få med övriga på att Habina var ond. Nu gav det sig själv.

Däremot var jag väldigt nervös innan det var klart att Soffi var ond. För om hon inte varit det såg jag fram emot hur jag - utan att hinta - skulle få dig att förstå att Hedinn var siare.

Haha ja, där blev det lite tokigt! Var tvungen att åka och vara akut hundvakt, för min bror och far har varit i Skellefteå under helgen och kom hem senare än väntat - och min mor har ungefär lika bra mottagning som i en bunker mitt i atlanten :cautious:

Fast jag var lite glad, helt ärligt hoppades jag på att käkas igår (under förutsättning att det bara fanns en ulv kvar) för jag tror det hade varit svårare att få med er att rösta på Habina annars.

För att:

Att ängeln skyddade dig natt 1 faktiskt inte bevisar att du är ängel, även om det var min hypotes. Men när du freakade totalt vid DL2 och började misstänka mig på de mest underliga grunder och säga att jag dels hakat på, dels försökt starta drev och verkade säker på att jag var ond (vilket ju var omöjligt att veta eftersom jag var god) - vad skulle jag tro?

När du var skyddad andra natten också så fanns det ju inga tveksamheter.

Att jag är paranoid? :p

Nä, men genom att inte misstänka den som ängeln skyddat så visar man ju ängeln vem man är. Jag fick ju inte ihop nånting, för du skulle ju aldrig misstänkt mig om du var spion. Du MÅSTE ju fatta att jag skyddar mig själv natt ett när det fanns en spion med och ingen info till ulvarna. Trodde jag.

Vem var det ulvarna försökte käka?

Tack! Jag blev positivt överraskad att det gick så enkelt att få igång leken i en jäkla fart utan att det faktiskt blev en massa OT. Det var lite som att hälla bensin på eld, haha :D

Att jag är paranoid? :p

Nä, men genom att inte misstänka den som ängeln skyddat så visar man ju ängeln vem man är. Jag fick ju inte ihop nånting, för du skulle ju aldrig misstänkt mig om du var spion. Du MÅSTE ju fatta att jag skyddar mig själv natt ett när det fanns en spion med och ingen info till ulvarna. Trodde jag.

Vem var det ulvarna försökte käka?

Ja, jag fattar att du skyddar dig själv. Men vet du - någon annan kan också skydda dig;). Speciellt efter dispyten med MM där hon ett tag framstod som potentiell ulv.

Ulvarna försökte käka MM, men hon var ju välsignad så där gick de bet!

Fast jag var lite glad, helt ärligt hoppades jag på att käkas igår (under förutsättning att det bara fanns en ulv kvar) för jag tror det hade varit svårare att få med er att rösta på Habina annars.

Ja, jag blev överlycklig när Soffi visade sig vara ulv och du sedan käkades. Allt blev så mycket enklare då.

Men vet du, det var det bästa! För annars hade Hedinn och jag nog fått ägna viss möda åt att få med övriga på att Habina var ond. Nu gav det sig själv.

Däremot var jag väldigt nervös innan det var klart att Soffi var ond. För om hon inte varit det såg jag fram emot hur jag - utan att hinta - skulle få dig att förstå att Hedinn var siare.

Haha, alltså om jag inte hade uteslutit att Myrten kunde vara spion så hade jag ju fattat. Men jag var helt inne på att Myrten skulle ha gett mig ett tecken, inte helt plötsligt börja misstänka mig.

Nu får ni gärna utvärdera mig som LL också! Gjorde jag ett bra jobb? Det är trots allt bara min andra lek som jag är LL, och första leken var för tre drakgenerationer sedan (och drakar blir faktiskt hur gamla som helst! Eller ja, om de inte dödas förstås *host*) :D

:meh:

Nä, men jag tyckte du var bra! Jag har ärligt talat ingen vidare insikt i bra vs dålig LL, jag har ju som sagt bara spelat tre eller fyra lekar, men jag tyckte uppmaningen att börja med en framtidsvision var kul plus att det gav något att utgå från. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
43 230
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 575
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar