The Bad Boy??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tooveee
  • Startdatum Startdatum
T

Tooveee

Heter min sköthästs pappa och Bad Boy är tydligen en väldigt duktig hingst då han sprungit in nära 6mille :eek: Har dock försökt leta någon bild av honom men inte hittat nån.. Är det nån som vet nåt om han? :banana:

Tacksam för svar ! :bow:

Sv: The Bad Boy??

Jag träffade på The Bad Boy när jag var i frankrike hos Anders Lindqvist. Hade inte så mycket med han att göra men han hade ganska tufft humör. Högg bla sin skötare.

Jag passade hans lillasyster (u. Geraldine Broline) , More Champagne när jag jobbade hos Jim Frick våren 2002. Hon tog 2 raka V75 segrar "för mig" , på Umåker & på Dannero.
Hon var en otroligt trevlig häst, henne bara :love: jag ! Krävde mkt omvårdnad & tid för sitt självförtroende. Med skor var hon stel & "halt", när skorna togs av blev hon en flygmaskin. Idag är hon avelssto.

Jag har fött upp en märr efter honom som jag sålde till Boden, hon är 4 år nu o ostartad. Varför vet jag faktiskt inte. Men Badpojken himself var ju en riktig tuffing, gick utan käk i loppen och bara ångade på...han var en liten clown tror jag innerst inne :D

Jag träffade på The Bad Boy när jag var i frankrike hos Anders Lindqvist. Hade inte så mycket med han att göra men han hade ganska tufft humör. Högg bla sin skötare.

Usch då :crazy:
Tur att Bello inte ärvt hans humör då! :rofl:

Nar vi snackar hingstar med humor glom for allt i varlden inte Self Possessed!
Det ar inte for inte det ar sa fa hingstar efter honom darute och att skotarna slass for att slippa stona. Nar jag forst kom hit vart ett self possessed sto nastan detsamma som en dodsdom!
Min marr ar jatte trevlig... nar hon vill. Blir hon arg sa blir hon ruskigt arg! Inte radd for nagot och smart sa det skriker om det men du vill vara kompis med henne.
Hon har satt upp en hel del folk pa sin hatlista, mestadels veterinarer och hovslagare - dem forsoker hon sla ihjal sa fort hon ser dem. Jag ar den enda som far lov att lagga om sar, klippa etc. En del andra kan fa lov att sela men gud vare den som tar hand om henne en dag pa boxvila.
ETn maste ha hittat ratt i veckan for hon var arg som ett bi efter "genom klamningen" och nar han sedan knackte till hoften med sadan kraft att hon nasten slog i backen kunde jag se framfor mig hur ETn satt uppklistrad i boxvaggen. Inte da - hon fnos till, tittade pa honom, gjorde sitt sedvanliga huvudskak och suckade tungt. I love that ET!!

Håller med dig fullständigt om self possesed.. uuuuhh vilka travare men fy fan för å sköta dom... har träffad både ston och hingstar efter honom och jag kan juh säga att det var förenat med livsfara å gå i närheten av dom... dock snälla å köra.... Jag skulle gärna vilja ha en häst efter honom men aldrig vilja sköta.... oooh.... :crazy:
sen lite fler hingstar som dock avkommorna inte är allt för trevliga är Silver Pine, Indian Silver, Juliano Star, Angus Hall, Cantab Hall, mfl...
Några hingstar som ofta lämnar trevliga hästar är S.J.'s Photo, Super Tilly, Spotlighte Lobell, Turbo Thrust, The Bad Boy, Somatic, Gentle Star, conway hall, Alf Palema mfl....
detta e iaf vad jag tycker...:laugh:

Jag alskar dock min lilla Sessa fastan hon ar tokig som taget. Skulle hemskt garna vilja ha en till men tyvarr ar ju mion ur den sista kullen harover.
De Cantabs jag traffat (inte sa manga dock) har varit envisa och kansliga men inte sa ilskna av sig. Beror ju sa himla mkt pa marren ocksa - maste hitta varldens nallebjorn at Sessan nar det ar dags att betacka henne.
Varan ar snall pa banan men det ar svart att halla hennei ratt tempo. Som tva aring kunde hon sitta i en grupp babisar som vart omsvepta av nagon aldre hast. De andra sma kastade sig oftast pa infaltet medans var lilla strok oronen och tog upp jakten pa den dar snabbe kaxiga! Hoppas hon ar mognare i skallen iar. Forra aret (som tvaaring) vart hon ju sur sa fort kusken forsokte halla igen henne minsta lilla. Massor av irriterande galopper! Hon var snabb redan som liten men man ska ha huvudet med sig ocksa.

Nog med OT - I'll be quiet, I promise

såg att hans pappa var Speedy Somolli,
Speedy Somolli är min hästs farfar :D

(intressant fakta liksom :angel:)

Haha jaa, justdet! Är det någon som har bild på Speedy Somolli? :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30