M
Molly80
Jag skulle vilja ha lite hjälp med att reda ut allt med tester, mönstringar och årgångschampionat. Känner att det är en del i hästallmänbildningen som fattas för mig.
Fölmönstring, brukar det vara på sommaren eller hösten? Då visas fölet med mamman? Exteriört och skritt + trav?
Sen kan man väl visa 1- och 2-åringar också? Vad kallas det och finns det på lika många ställen i Sverige som t.ex. 3-årstest och 4-årskvalitén? Vad visas då?
3-årstest och 4-årskvalitén tror jag att jag har lite koll på. Men vad är 4-årschampionat? Går det bara på ett ställe i Sverige? Måste man kvala, och hur gör man det? Är det antingen dressyr eller hoppning?
Vad är Breeders? Vilka är med där? Kval?
5- och 6-årschampionaten är väl det som går i Falsterbo varje sommar?
Är det de bästa 5- och 6-åringarna som är intressanta för unghäst-VM?
Ja, det blev några frågor.
Fölmönstring, brukar det vara på sommaren eller hösten? Då visas fölet med mamman? Exteriört och skritt + trav?
Sen kan man väl visa 1- och 2-åringar också? Vad kallas det och finns det på lika många ställen i Sverige som t.ex. 3-årstest och 4-årskvalitén? Vad visas då?
3-årstest och 4-årskvalitén tror jag att jag har lite koll på. Men vad är 4-årschampionat? Går det bara på ett ställe i Sverige? Måste man kvala, och hur gör man det? Är det antingen dressyr eller hoppning?
Vad är Breeders? Vilka är med där? Kval?
5- och 6-årschampionaten är väl det som går i Falsterbo varje sommar?
Är det de bästa 5- och 6-åringarna som är intressanta för unghäst-VM?
Ja, det blev några frågor.