C
Camilla Karlsson
Jag fick kontakt med en tjej som red Tesorero här inne för några år sen, blev bara nyfiken om det är någon som är i kontakt eller vet något om honom idag??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick kontakt med en tjej som red Tesorero här inne för några år sen, blev bara nyfiken om det är någon som är i kontakt eller vet något om honom idag??
Vi var nere och tittade på honom som avelshingst och ville köpa honom och hade ett bud på honom MEN hon kastrerade honom och sålde honom som dressyrhäst istället för hon fick bättre betalt. Många i galoppen är INTE glada över de kan jag lugnt säga. Inte äg i norge heller som skänkte bort honom i godtro.Njae, grejen var att när vi hörde att han var till salu så var vi intresserade av att köpa tillbaka honom som avelshingst (min familj födde upp honom). Men då var han redan såld till sverige och mer vet jag inte.
Jag antar att de kastrerade honom och sålde fort när de hade en köpare för det är svårt att få en hingst att slå igenom inom galoppaveln, men för vår del har vi egna ston så... hursom helst hade det bara varit roligt att höra hur han har det.
Han hade inte varit svår att få ston till. Vi ville oxå köpa honom men han kastrerades som sagt och är idag dressyr häst. PM om du vill veta mer.Njae, grejen var att när vi hörde att han var till salu så var vi intresserade av att köpa tillbaka honom som avelshingst (min familj födde upp honom). Men då var han redan såld till sverige och mer vet jag inte.
Jag antar att de kastrerade honom och sålde fort när de hade en köpare för det är svårt att få en hingst att slå igenom inom galoppaveln, men för vår del har vi egna ston så... hursom helst hade det bara varit roligt att höra hur han har det.
Vi var nere och tittade på honom som avelshingst och ville köpa honom och hade ett bud på honom MEN hon kastrerade honom och sålde honom som dressyrhäst istället för hon fick bättre betalt. Många i galoppen är INTE glada över de kan jag lugnt säga. Inte äg i norge heller som skänkte bort honom i godtro.
Då kan inte ert bud vart särskilt högt, han såldes för 30 tusen , eller hingstarna kanske inte har mer värde i galoppen vad vet jag
De var ju aldrig nån annons ute på honom vi hörde bara de genom bekanta att han skulle säljas ev.Nej han var nog bara hingst som de flesta av hankön inom galopp, inte avelshingst. Som Camilla skrev innan så är det inte så lätt att en hingst blir lönsam inom galoppavel, (branschen är öht inte lönsam...)
Så då drar det väl snarast ner priset att den är hingst, svårt som inackorderad ridhäst osv.
Priset var ändå lågt för en frisk och fräsch fullblodshäst som rör sej bra, kan jag tycka. De brukar vara dyrare.
Synd att inte nån som kunde ta vara på honom kunde köpa , såg ju bilder och han var så fin dvs som ridhäst. Skulle ju om inte annat har varit intressant att visa för ridhästavel. Där behövs fullblod med gång verkligen.
Då kan inte ert bud vart särskilt högt, han såldes för 30 tusen , eller hingstarna kanske inte har mer värde i galoppen vad vet jag
Hon ville ha 100 typ vill inte sitta här och snattra.
Hon sa att hon sålde han för 60 tillslut men de fick vi aldrig veta, då hade vi tatt han på en gång.
Hon ville ha 100 typ vill inte sitta här och snattra.
Hon sa att hon sålde han för 60 tillslut men de fick vi aldrig veta, då hade vi tatt han på en gång.
100 hade vi klart tagit honom för