Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Camilla Karlsson

Jag fick kontakt med en tjej som red Tesorero här inne för några år sen, blev bara nyfiken om det är någon som är i kontakt eller vet något om honom idag??

Sv: Tesorero

Varför tyvärr?

Om den såldes som ridhäst hade den väl inte bedömts som så värdefull i aveln?

Njae, grejen var att när vi hörde att han var till salu så var vi intresserade av att köpa tillbaka honom som avelshingst (min familj födde upp honom). Men då var han redan såld till sverige och mer vet jag inte.
Jag antar att de kastrerade honom och sålde fort när de hade en köpare för det är svårt att få en hingst att slå igenom inom galoppaveln, men för vår del har vi egna ston så... hursom helst hade det bara varit roligt att höra hur han har det. :)

Okej, vad synd! Då förstår jag att det känns jättetrist.:cry:

Har inte nya ägaren reg, bytet så du kan hitta namnet där?

Njae, grejen var att när vi hörde att han var till salu så var vi intresserade av att köpa tillbaka honom som avelshingst (min familj födde upp honom). Men då var han redan såld till sverige och mer vet jag inte.
Jag antar att de kastrerade honom och sålde fort när de hade en köpare för det är svårt att få en hingst att slå igenom inom galoppaveln, men för vår del har vi egna ston så... hursom helst hade det bara varit roligt att höra hur han har det. :)
Vi var nere och tittade på honom som avelshingst och ville köpa honom och hade ett bud på honom MEN hon kastrerade honom och sålde honom som dressyrhäst istället för hon fick bättre betalt. Många i galoppen är INTE glada över de kan jag lugnt säga. Inte äg i norge heller som skänkte bort honom i godtro.:(

Han hade inte varit svår att få ston till. Vi ville oxå köpa honom men han kastrerades som sagt och är idag dressyr häst. PM om du vill veta mer.

Vi var nere och tittade på honom som avelshingst och ville köpa honom och hade ett bud på honom MEN hon kastrerade honom och sålde honom som dressyrhäst istället för hon fick bättre betalt. Många i galoppen är INTE glada över de kan jag lugnt säga. Inte äg i norge heller som skänkte bort honom i godtro.:(

Då kan inte ert bud vart särskilt högt, han såldes för 30 tusen , eller hingstarna kanske inte har mer värde i galoppen vad vet jag :confused:

Nej han var nog bara hingst som de flesta av hankön inom galopp, inte avelshingst. Som Camilla skrev innan så är det inte så lätt att en hingst blir lönsam inom galoppavel, (branschen är öht inte lönsam...)

Så då drar det väl snarast ner priset att den är hingst, svårt som inackorderad ridhäst osv.

Priset var ändå lågt för en frisk och fräsch fullblodshäst som rör sej bra, kan jag tycka. De brukar vara dyrare.
Synd att inte nån som kunde ta vara på honom kunde köpa :cry:, såg ju bilder och han var så fin :bow: dvs som ridhäst. Skulle ju om inte annat har varit intressant att visa för ridhästavel. Där behövs fullblod med gång verkligen.

Ja vi fick ju se honom här.:banana:
Kanske ngt för att förbättra halvblodet.

synd o skam:crazy:

Har han påbörjat ngn ny karriär?

Då kan inte ert bud vart särskilt högt, han såldes för 30 tusen , eller hingstarna kanske inte har mer värde i galoppen vad vet jag :confused:

Hon ville ha 100 typ vill inte sitta här och snattra.
Hon sa att hon sålde han för 60 tillslut men de fick vi aldrig veta, då hade vi tatt han på en gång.

Nej han var nog bara hingst som de flesta av hankön inom galopp, inte avelshingst. Som Camilla skrev innan så är det inte så lätt att en hingst blir lönsam inom galoppavel, (branschen är öht inte lönsam...)

Så då drar det väl snarast ner priset att den är hingst, svårt som inackorderad ridhäst osv.

Priset var ändå lågt för en frisk och fräsch fullblodshäst som rör sej bra, kan jag tycka. De brukar vara dyrare.
Synd att inte nån som kunde ta vara på honom kunde köpa :cry:, såg ju bilder och han var så fin :bow: dvs som ridhäst. Skulle ju om inte annat har varit intressant att visa för ridhästavel. Där behövs fullblod med gång verkligen.
De var ju aldrig nån annons ute på honom vi hörde bara de genom bekanta att han skulle säljas ev.

Hon ville ha 100 typ vill inte sitta här och snattra.
Hon sa att hon sålde han för 60 tillslut men de fick vi aldrig veta, då hade vi tatt han på en gång.

Han såldes för 30 säger jag ju , det var en vännina till mig som köpte honom.

Jag har ett par bilder på honom då jag hade ridit honom i några månader. 3-4 jag minns inte.

Här hoppar han iallafall uppsuttet för första gången som ridhäst.

19911970.jpg

Dressyrpass

19911972.jpg

19911971.jpg

En framifrån bild för att visa hur söt den här hästen är även om bilden inte är så bra

19912098.jpg

Senast ändrad:

Va kul att se bilder, han ser lika fin ut som när han gick på banan :).

Nej hon visste inte att vi ville ha honom för det priset, när vi hörde rykten om att han var till salu var det redan försent :(.

Ja det var ju dom bilderna:idea:

Vilken liten läcker häst :love:, det hade varit väldigt roligt att se vad det hade blivit av honom om du kunnat fortsätta :bow:
Ser dessutom så positiv och ambitiös ut!

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Lite OT men hans syster var 3a igår och hon vann sina första två starter:laugh:. men hon ör inte på långa vägar lika fin som Tesorero.

( som från början hette Factory ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 914
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka