Terriertråden!!

MrsScabtree

Trådstartare
En tråd för riktiga hundar! ( :D )

Glöm allt vad vinthundar, vallare och annat heter, här finns bara plats för terrierorister. In med presentationer och annat kul! Hejja hejja!

Sv: Terriertråden!!

Wohooo äntligen en tråd med lite klös i.

Och eftersom jag tentapluggar i dubbel bemärkelse så ;-)

Min hund behöver la ingen vidare presentation tycker jag, här är två bilder iaf:
13042_227849326640_593031640_3552957_2555131_n.jpg

082.jpg

Min Tullemor behöver knappast någon närmare presentation heller gissar jag :D Överlevnadshund av rang, soffpotatis med ett jävla humör när det vill sig, en dam ut i tasspetsarna och en hund som faktiskt skulle stå pall om matte skulle utsättas för överfall, inbrott eller liknande (tillskillnad från hennes "brorsa" ) :p

sby100502028.jpg

27-9036-1.jpg

DSC01713.jpg

27-9062.jpg

090517-Buster276.jpg

PICT0035.jpg

Zero. Foxterrier, blir 10 till våren.
Mildare och snällare familjehund får man leta efter. Vänlig i alla lägen.

Han är extremt sensitiv och känner av folks måenden. Han lägger sig hos den som behöver mest, eller inte mår bra på något sätt.
Trots att han är mycket jakt i sig, så lämnar han inte tomtgränsen fast vi inga staket har.

Alla hundar är ju en på miljonen för varje ägare, men de som träffat våran hund säger att en sådan får vi aldrig mer.
:love:

KarlssonBlandat2009

Min älskade borderterrier, fem år gammal. Han skulle bli "aktiv sällskapshund" men tävlar nu högre klass spår och lydnadsklass III. Så kan det gå om man inte är på sin vakt. ;)

En underbar liten jycke som har en stor portion av det min schäfer saknar, dvs samarbetsvilja. Han är snäll och vänlig mot alla, utom möjligen katter? Helt enkelt en mycket otippad drömhund, dock med något för korta ben för att spårtävlingarna ska gå som på räls, men förr eller senare ska vi väl få till det också.

(Nu får vi se om det funkar med bilden...?)

Edit: nej, bilden kom inte med. Fattar inte varför, eftersom jag gör "by the book", tror jag? Kan man inte lägga in en direktlänk till vilken bild som helst? Måste den finnas på någon särskild webbplats?

Senast ändrad:

Tjohoo, en tråd som vi kan vara med i!

Min lille skrutt är dryga 8 månader nu och i vanliga fall skulle jag skriva att han bara blir mer och mer underbar :love: men just nu åker vi tåg. :devil: Och om vi säger såhär, jag förstår hur det kan komma sig att folk skakar bebisar till döds! :cool: När man åker tåg sysselsätter sig min lille jack russel nämligen med "piiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiip gnällgnällgnäll yyyyyyyyyyyll gnäll piiiiiiiiiiip"... ja, ni fattar. Det är enbart på tåget han gör såhär, han har åkt tåg massor och jag fattar verkligen inte varför. Eller varför fattar jag, han liiiiider för att han inte får gå till de andra hundarna såklart, men han är inte så runt andra hundar i vanliga fall! Jag har prövat med platsläggning och belöningar, ignorera, bli riktigt jävla förbannad (inte allt samtidigt) och inget hjälper. Det enda som "funkar" är att ha honom i famnen, hålla fast honom med huvudet mot väggen och under min arm så han inte ser något, då "smågnäller" han bara (så hela kroppen skakar vid varje ljud) och somnar till slut efter en timme eller två. Usch, jag som avskyr folk som åker tåg med hundar som inte kan sköta sig. :o
Någon som har några tips?

Nu blev det lite mer skriva av sig än presentera terrieroristen, men jag såg tråden vid precis "rätt" tillfälle. ;)

Typ såhär ser han ut:
SANY7078.jpg

:D

Senast ändrad:

Wohoo! Terriers! XD

Här är Kailzie - min skotska lilla russeldam som fyller 5 år i vår. Jisses vad tiden rinner förbi!
Hon är en mild och vänlig tös bland människor och har svårt för hårda ord eller tuffa tag men Attans bland hundar eller andra fyrfotingar, Där är hon kärring och Terrier så det räcker och blir över.

Jag har inte ord att beskriva den här underbara lilla hunden utan nöjer mig med att helt enkelt säga att hon är min bästa. Alltid med mig genom ur och skur... vi har varit med om en del äventyr tillsammans. ^^
Biffigaste tiken i stan:
img_0708_orig_SE.jpg

Med dottern i tvätthögen:
img_3245_orig_SE.jpg

img_4986_orig_SE.jpg

img_3837_orig_SE.jpg

Här är min lille goding...
JRT hane som är 9 månader. Han är pigg, glad, busig och helt underbar.:love:

Ikväll har han varit med i pulkabacken och jagat barnen på deras snowracers.

Lite blandade foton:

Morrisjuni-10089.jpg

Morrisjuni-10062.jpg

Morrisjuni-10082.jpg

sn-10002.jpg

KL på mig själv.

Jag älskar verkligen russlar, har min första just nu som blir 5 i år och fler lär de bli.
Är en mus/rått hund utan dess like men är världens mest goaste hund mot barn som gärna får krypa över henne o nypa henne.
Älskar precis allt och alla och träffar hon någon hon känner så skriker hon så man tror hon blir ihjälslagen :o, är de någon hon inte känner blir hon lika glad men skriker inte utan piper nåt konstigt ljud :rofl:

Just nu driftstopp på pixbox så kan inte lägga in några kort på henne.

Nu börjar man se att han är en hane, men jag tycker fortfarande han påminner om Zaga :)

nyakameran005.jpg

Jag tror det är öronen :D
Soligdagvidhavet030.jpg

ZagaDelsjn050.jpg

Behöver jag säga att han heter MumsMums???
36120_1478291193954_1133984997_1342317_2429781_n.jpg

Mamma Maja i Ebbas barnkläder. Hon var inte alls lika road som jag ;)
154948_1682599901544_1133984997_1782389_4045563_n.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 108
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka