Terrängträning 2009

Anro

Trådstartare
Ja då går vi ut först...

http://www.youtube.com/watch?v=Bq31TAfeFjI

Tips från ponnymamman, sänk volymen, så slipper ni höra alla barnskrk... Inte helt lätt att filma galen ponny samtidigt som man är barnvakt till en 7 månaders grabb, vars största intresse var att bita i stockarna på banan

Senast ändrad:
Sv: Terrängträning 2009

Det gick så fort så jag hann inte se.. :p

Om vi har TUR så kommer köttbullen ut på årets första träning i påsk. Hoppas ni vet hur bra ni har det, skåningar! :cool:

Härligt!

Själv galopperade jag på snö/slask/sand/grusvägar igår...avis? :angel: Men vi har iaf inlett vattenträningen, det är små sjöar överallt. Farligaste vattnet hittills i år - en läckande vattenslang över vägen. Men med höjdhoppning överlever man det mesta... :love:

okej :) frågan är om det är en häst och en ponny grupp, för jag rider i 2:a gruppen med min unghäst och jag vet några som rider i första som också har storhäst....

I Mantorp är det fortfarande snösmältning. Borde vara OK om en vecka.
Rapporterar när det är ridbart.

aha ok, fattade det som att det var en ponnygrupp då jag fick byta tid när jag skulle rida ponny istället. Ska rida kl 13

Ja då går vi ut först...

http://www.youtube.com/watch?v=Bq31TAfeFjI

Tips från ponnymamman, sänk volymen, så slipper ni höra alla barnskrk... Inte helt lätt att filma galen ponny samtidigt som man är barnvakt till en 7 månaders grabb, vars största intresse var att bita i stockarna på banan

Haha vilken rally-kalle:D
Såg kul ut, vad hoppsugen man blir!!!
Min häst har dock ingen superkondis så vi hade nog stupat halvvägs....
Funderar på att åka till Ekenäs framåt våren och testa lite
härliga terränghinder, när vi har flåsat upp kondisen lite:)

Fin häst med en härlig uppsyn, din lilla pålle!

/J.

*KL*

Nån som vet hur det ser ut i Hofors nu? *hoppfull* Jag har anmält mig till kurs 1-3 maj men det ser baske mig mörkt ut. (Eller VITT snarare!) Snö och is överallt här utanför Gävle, natten till idag var det nära -10 grader dessutom. :(

Det är ju flera veckor kvar tills dess... ;)

Och varje dag tinar det för fullt, just nu är det bara 3 dm kvar :banana:

Veckor... Hmm, tillåt mig muttra skeptiskt en smula! :crazy: Vet inte hur det är i Hofors, men här i Gävletrakten är det så vattensjukt i skogarna att det tar flera veckor EFTER att snön har smält innan marken är tillräckligt torr för att rida på. Men jag håller en strimma hopp ändå att kursen blir av första helgen i maj. :)

Nu har jag fått ett brev från Hofors och det blir kurs 1-3 maj! :banana: (Trots att det är snö och is här fortfarande.) Jag började nästan hyperventilera när jag läste schemat för kursen, för jag fattade inte att det ingick uppridning för FT-märke. :o Hur f*n ska vi klara det?! Terrängen har jag inga tvivel om att vi pallar, men dressyren och i viss mån banhoppningen får jag ågren över. Min häst hoppar fortfarande svårklasshopp ibland fast hindrena är under en meter... :angel: (Men inte i terrängen.) Fortsättning följer, men just nu är jag livrädd att det inte ska gå bra. :crazy: Samt att jag inte ska kunna träna ordentligt innan, för det är som sagt is och snö överallt där jag bor och vissa dagar vill man vekligen inte lasta och åka till ridhus för då sitter man väl som ett frimärke i diket, kan jag tänka mig.

Man MÅSTE inte rida upp för märket, det ingår liksom bara ;)

Och kom ihåg, man går ALDRIG på kurs för att visa upp sig utan för att lära sig ;)

Igår skottades terrängbanan i Bollnäs fram. Allt för att påskynda snösmältningen och minska ner tiden fram till första terrängträningen. Vi längtar må ni tro.

Och så slipper kanske controller-kursen på lördag pulsa runt i snön på lördag :D

:p från Bettibets som klafsat runt i det vita idag på Örebro FRK :p

Liknande trådar

Dressyr Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan. Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen...
Svar
0
· Visningar
1 163
Övr. Hund Bråka har ju genomfört sitt MH. Och det var visserligen i början av April men kom på att jag nog inte nämnt det för er :o Annars brukar...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Magglo
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka