temperament valp på 4månader.

Sv: temperament valp på 4månader.

Okunskap, utseende, myten att "hunden blir vad man gör den till" och att Bc har rykte om sig att vara så lättlärda och lydiga. Som att det går på automatik. Inte heller jag vet nåt om ts, så jag menar bara i allmänhet nu.

Min unghund blir ofta misstagen för en Bc (lik för den oinvigde iaf), och jag har många gånger fått kommentaren "åh, det är en sån där duktig och lydig". Och nej, inte efter hur hon beter sig tyvärr.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 564
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka