Telefonsamtal från Zambia

Det låter jobbigt. Jag tror jag fått 2 eller 3 såna samtal i hela mitt liv som mobiltelefonanvändare sedan 1994.

Undrar hur man liksom trampar på minan som utlöser bombardemanget? Eller vad det är man gör som effektivt håller det borta? Jag har alltid varit nixad för alla nummer, men det känns som långsökt att det spelar roll för denna typ av samtal.

Det låter jobbigt. Jag tror jag fått 2 eller 3 såna samtal i hela mitt liv som mobiltelefonanvändare sedan 1994.

Undrar hur man liksom trampar på minan som utlöser bombardemanget? Eller vad det är man gör som effektivt håller det borta? Jag har alltid varit nixad för alla nummer, men det känns som långsökt att det spelar roll för denna typ av samtal.
Ja, vad har vi gjort rätt? 😄 Har haft två olika jobbnummer och ett privat. Inga scam. Knappt några försäljare.

Samma här, också från Storbritannien på jobbtelefonen.
Trycker alltid bort dem, blockerar och rapporterar som spam.
Det lurigaste är att när jag sedan får ett sms om att någon försökt nå mig börjar det numret med +358 som är Finlands landsnummer!
De kan ha telefonservrar i andra länder tror jag.
Nån gång när jag fick sms för tvåfaktorsautentisering från Facebook så kom det från nåt land i Asien.

För mig började det när mitt nummer blev kontaktnummer för vårt bolag. Gissar att det är den listan som hamnat någon, för numret är nixat och har aldrig haft problem med med säljsamtal eller liknande i någon omfattning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det dyker ofta upp referenser till "rika människor" i trådarna. Och på något sätt så verkar definitionen variera mellan Bukefalos...
34 35 36
Svar
713
· Visningar
18 385
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 887
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 033
Senast: Bubbla
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur