Team Penning

G

Gisburne

Ursäkta en ignorant fråga, men rids TP i Sverige? Jag har nog aldrig hört talas om det här, bara i USA. Jag blev grymt intresserad av det under en resa dit förra året, då jag bodde hos en familj som tävlar TP nästan varje helg. (Mycket pengar i den sporten där.) Jag skulle verkligen vilja prova det med mina nya häst, se om hon tycker att det är kul, men som sagt, jag har aldrig hört något om TP här. Om det rids här, används kalvar eller är det emot svenska regler om djurplågeri? Hur kommer man i kontakt med folk som sysslar med det? (Bor strax norr om Stockholm.) Är det fasta lag här eller finns det så mycket folk (som i USA) att alla blandar sig med alla på tävling?

Sv: Team Penning

Klart det rids TP här! :)
med riktiga kalvar! ;)

är inte så insatt i w-världen men när jag sett så har det vart relativt fasta lag, vissa har fått blanda men andra är såna som alltid tävlar ihop. brukar kunna vara riktigt många som tävlar dock! :)

vet inte hur det blev med det, men för att se till att kalvarna inte far illa så skulle man iaf införa ett grönt kort för att få vara med på boskapsgrenar.

http://www.wras.nu/ tror jag har länkar till alla möjliga westerklubbar, så det är bara att hitta närmsta och ringa o höra med dom!
annars är http://www.rha.nu/ inriktade mer på boskapsgrenarna tror jag, men ligger inte i sthlmsområdet.

En annan sida du kan titta på är www.western.nu

Och det är på gång med grönt kort... kan mycket väl införas till nästa år... Så det gäller att hänga med vad wras bestämmer...

Tack för tipsen! :bow: Vad kul att det finns som tävlingsgren här också! Vore buskul om bruttan också tyckte om det. Jag har föst kalvar från hästryggen en gång, det var bland det roligaste (och svåraste) jag nånsin gjort! :D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 364
Senast: Petruska
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama