DarkInNight

TrÄdstartare
Semester - fundering 😁

BĂ€sta te-silen?

Jag har tröttnat ur pÄ mina standardsilar, de gÄr sönder, de Àr vinda sÄ teet rasar ur, de har för stora hÄl sÄ jag fÄr smul i hela koppen.

Har ni nÄgon favorit ni vÀljer framför andra?
 
Semester - fundering 😁

BĂ€sta te-silen?

Jag har tröttnat ur pÄ mina standardsilar, de gÄr sönder, de Àr vinda sÄ teet rasar ur, de har för stora hÄl sÄ jag fÄr smul i hela koppen.

Har ni nÄgon favorit ni vÀljer framför andra?
Jag anvÀnder tygsilar. BÄde i tekannan och i kopp. Det finns olika storlekar, bÄde större till stor kanna och ner till de minsta som funkar i en kopp.
 
34481

Har en sÄn hÀr, tycker den hÀr helt perfekt faktiskt :D VÀldigt finmaskigt nÀt, sÄ det blir aldrig nÄgot te som rasar ut :up:
 
Jag har 3 olika. En i tyg till rÀtt te, och sen tvÄ "hinkar" som lÄter tebladen virvla fritt. Vilken hink jag tar beror pÄ vilken kopp, dom ligger olika bra i olika koppar (en Àr större och riskerar inte att trilla ner i dom smÄ kopparna)
 
Semester - fundering 😁

BĂ€sta te-silen?

Jag har tröttnat ur pÄ mina standardsilar, de gÄr sönder, de Àr vinda sÄ teet rasar ur, de har för stora hÄl sÄ jag fÄr smul i hela koppen.

Har ni nÄgon favorit ni vÀljer framför andra?


34486



Den bÀsta jag haft:
- Stabil, vÀlter inte
- Funkar för mig som dricker te litervis i jÀttekoppar
- LÀtt att diska (tÄl maskin)
- Funkar bÄde för svart te (lite i silen) eller vitt te (mycket i silen)
- Omöjlig att buckla till

Den heter Heavy duty och finns ex hos tekungen.
 
852F7BC1-DEAF-4240-B7A6-41490BFAA3A4.jpeg

Mina siler. Den understa köpt pÄ Biltema tidigare i Är. Bra.
Den nÀst understa - anvÀnds mest. Gillar!
HjÀrtat - inte jÀttepraktisk men snygg. FÄdd.
Den översta - ok men inte jÀttebra
 
Jag kör ocksÄ pÄ tygsil, funkar riktigt bra... Bortsett frÄn nÀr jag klantar mig och silen ramlar ner i temuggen (för stor mugg i förhÄllande till silens diameter)
 
AnvÀnder strumpa till tekanna och "rostfriburk" med hÄl i nÀr jag gör i kopp.

Edit: Kallar alltsÄ sÄn i tyg för strumpa. Inser att det kan misstolkas. :D
 
Eftersom jag mentalt verkar ha stannat i Äldern för ca 30 Är sedan Àr det hÀr min favorit!
Kör kanna med nÀt om det ska göras mkt. Och ibland kör jag sÄn klÀmma om vi Àr fler tedrickare.
33642FA0-B7A8-48EA-8251-ECF75958CC44.jpeg
 

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras Hoppas det Àr okej med en till sÄdan hÀr trÄd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, kÀnns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svÄr situation. Undrar ifall det Àr nÄn hÀr som varit med om nÄt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 084
Senast: verser
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dÄlig i natt pÄ grund av en incident igÄr. Jag flyttade till min lÀgenhet för typ fem Är sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 555
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Det Àr spÀnnande tider för mig och min familj, dÄ vi Àntligen kÀnner att det Àr en bra tid att skaffa hund. Tanken Àr att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 759

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp