Tävlingstråden 2011

Sv: Tävlingstråden 2011

*KL*

Ska tävla nästa helg 14-15 maj på Idjas vårtävling :)

Jag och min älskade Fengur startar i T5 och F2. Första året som vi är i vuxenklass hehe. Ska bli jättekul, särskilt eftersom det är hemmaklubben!

Här går det super, haft en super start på året.
Dád och jag van WC i Odense i T2 helt otrolig.

Sen har Atgeir gjord super resultat på Flyinge Ishest med 6,63 i femgång och 6,37 i T2 ( i finalen fick han 6,67). Marvin fick fina 6,5 i T3 och 6.30 i femgång på samma tävling (min första start med honom).
Hade även med mig en hingst som heter Hrimfaxi till Flyinge som gick utt på 6,07 i fyrgång -helt ok.

Har även tävlat lite nya hästar på årets först två riktig kval. Athena ett sto som stå här till försäljning som direkt kvalade till A-klass i T2 och femgång och Marvin som även han nu på ofeigurs kval dirket kvalade A klass i T2 och femgång samt gjorde fina 5,85 i PP1 med 7or för nedtagningar. Och sen har jag ett litet sto på lån som är kvalat b-klass i femgång och fick 5,47 i T2 på första tävlingen.

En bra start på året. Nu har jag 4 hästar som går A-klass i T2 och 3 i femgång.
Syns ju vilka grenar man gillar.

Jag är också anmäld till Dyggur.. T8 och V5..
Det går så där för oss, Dropi blir lätt spänd och passtaktig när vi väl kommer in på banan..
Det bästa resultat hittils är takturs istölt med 5.0
Framtids vår tävling hamnade vi bar på 4,4 någonting med det blev iallafall en 7 plats i fyrgång och en 4 plats i tölten..
Jag har också anmält mig till sleipners lätta och sedan blir det Eddas juni tävlingar i Riddarhyttan..

vi är nog anmälda till olika tävlingar hos Dyggur för jag ska starta nationella och där är det bara A klass :)

men jag känner att vi kanske inte hör hemma där än :p kommer ju bara vara såna där superduper elit ekipage där och riktigt där är vi inte än :p men det blir kul ändå :)

Ta det lugnt bara, rid lugnt och tänk på att hålla en bra takt, en ren takt är det viktigaste :)

femgång är min favorit också :) men T2 har jag bara en som är bra i, det jobbiga med att gilla femgång är att det är få startande och har man då fler hästar blir det ett jäkla springande :p

Mamma får stå med den andra hästen redo utanför banan.

Grattis till dina fina resultat :)

*KL*

Nu närmar det sig årets första tävling :) Till helgen gäller det! Ska bli så himla kul!

Var nere på banan och träna lite passläggningar igår och Fengur skötte sig kanon :D

Ska försöka att komma ihåg och lägga in resultatet här sen hehe.

Har gått supert til nå!
Red Istølt i Askerhallen og gennomførte helt greit.
Startet c stevne for å komme litt i gang, der vant vi 4 gangen med 6.40 i uttagningen.
Deretter var det klart for gædingakeppni igjen, hvor vi endte på 3 plass med 8.38. :)
Klubbmesterskapet gikk utrolig godt, og vi ledet etter uttagningen på 7.03! Finalen vant vi med 7.10! :D

Nå er det pause for han fram til 28 mai hvor vi starter V1 på Østlandsmesterskapet. Gleder meg!

1k8.jpg

KM 2011

Senast ändrad:

Ja just det! Där har jag nog varit någon gång. Skulle vara kul att komma och se!

KL*

Till helgen blir det Sleipnir :)

Sista tävlingen gick kanon tycker Jag.. Dyggur.. Vann B finalen i fyrgång och red sedan A finalen i fyrgång.. I töltklassen gick vi till A finalen Direkt :)

Kl.
Nu har jag anmält mig till min första tävling någonsin. Redan sjukt nervös. Men får lita på hästen. Nåt speciellt man bör tänka på förutom alla regler å så? :)

Det Jag missade på min första tävling var uppvärmningen.. Det gick mycket fortare än vad Jag trodde.. Vips så var det dags för min grupp.. :crazy:

Jag är också anmäld till Dyggur.. T8 och V5..
Det går så där för oss, Dropi blir lätt spänd och passtaktig när vi väl kommer in på banan..
Det bästa resultat hittils är takturs istölt med 5.0
Framtids vår tävling hamnade vi bar på 4,4 någonting med det blev iallafall en 7 plats i fyrgång och en 4 plats i tölten..
Jag har också anmält mig till sleipners lätta och sedan blir det Eddas juni tävlingar i Riddarhyttan..

Jag ska också vara med på Slepnirs lätta :)

Kul att du ska vara med på Eddas i Riddarhyttan! det är där som jag håller till med mina hästar :) har dem inackorderade på gården och sen hjälper jag till på gården all tid som jag är ledig.

Jag tävlar min unghäst på 5år, som heter Faxi.

Än så länge har vi tävlat Jarnhestur Vår. Det gick bra, kom 7a i både V5 & T8.
14maj var vi på Eidfaxi vår. Det blev ingen final, men red ändå för lite högre poäng än sist! Han kändes trevlig!

På söndag blir det Slepnirs lätta, och helgen efter åker vi till Romme. Sen blir det nog ingen mer tävling först i höst. :)
Han är bara 5år så än så länge tävlar vi bara lättklass :) men han har nog tyvärr inte kapacitet till så mycket mer. Om något år kommer jag och mitt nya sto ut på tävlingarna! hon kommer nog bli riktigt fin! är bara riden några månader, men börjar redan få lite tempo!

Kl

Romme nu den 28-29 blir första tävling för säsongen, har inte blivit ngn tidigare pga. skada.
T8 och V5, så får vi se hur det går :p

*KL*

På lördag är det dags för tävling igen, Glaumurs Värmlandsmästerskap.
Jag och Fengur tävlar V5 och T5 :)

Ska bli kul och vi hoppas på fint väder :)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Islandshäst Heej ska bränna ner några cd: skivor som jag kan träna till och även ha med på tävling, men då vill jag ha så många tips på låtar som...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar