Tävlingstråden 2011

Koppen

Trådstartare
Tänkte vi kan ha en tråd för våra inplanerade tävlingar, vilka klasser och hur det gick! :bump:

Själv har vi iallafall en tävling bokad:

17 april för Jor Islandshästklubb!

Grenar jag är anmäld i är V5 och T8! :banana:

Ber moderatorn radera denna om det redan finns en. har letat dock men inte hittat en liknande ;)

Sv: Tävlingstråden 2011

Jag ska ev iväg och tävla den 16 april, blir Sigur kval.
Isf blir det nog att vi ställer upp i V5 och T8, men vi får se hur vi utvecklas.
Har inte ridit Tummen så länge och vi har lite att jobba på, men åker vi ser jag det mest som miljöträning :)

Kul med en tävlingstråd!

Än så länge är jag bara anmäld till en tävling: Framtids vårtävling på Stenholmen den 2-3 april. Jag ska rida F2 och T7 med min häst Gjöf från Bärby. Insåg nu att det är ju mindre än en månad kvar :o Men det ska bli kul, jag är sjukt taggad!

Jag har redan hunnit med och tävlat 1 gång i år, dock bara vintertävling men det va kul iaf :) Sen har jag anmält mig till Gneistis vintertävling 26 mars och där ska vi rida Hjortronklassen, annars blir det inte lika mycket i år som det va förra året. Blir väl Gneisti kval och vårtävling, förhoppningsvis Kraftur kval och nationella och sen Norrländska :) Och Sm får jag väl inte glömma :P
Usch va lite det kändes som att det va :cry: Skulle nästan vilja flytta hem igen bara för de :crazy:

Jag har en 5årig vallack och just nu ska vi väl bara ut på lite tävlingar och tävla lite lättare klasser och han ska få lite rutin. Vi har redan tävlat två gånger, avesta ridhuskamp och takturs istölt. Nästa tävlingen blir Jarnhestur den 30april.
Vi tävlar T8 och V5 :)
nästa år kommer vi börja tävla femgång och eventuellt pass.

Nu "råkade" jag anmäla mig till Sleipnirs öppna vår och Eidfaxi vår också. Blir F2 på Sleipnirs och F2+T7 på Eidfaxis :)

Sigtyr det är bara att komma hem! :)

Jag och Audur satsar främst på att vara med på Gyda Vår och Gyda Höst. Kan väl hända att det blir någon mer tävling om tiden räcker till.

Hästarna, hingst 8 år, vi tävlade förra säsongen med bra resultat i femgång, fick A klasspoäng i flera finaler och var några hundradelar ifrån i ett par uttagningar så målet i år är att få till A klass kvalet och få bra resultat i A klass :) Sto 17 år aldrig tävlad förut, har extrem vilja och snabb pass så vi hoppas på SM kval i speed eller 150m pass och göra hyfsade resultat i femgång b/c klass.

Jag är anmäld till:

Framtid vår 2-3 april

Hingsten F2 och T2, stoet F2

Stenholmen WR SM kval 9-10 april

Hingsten F2, T2 och stilpass, stoet F2, speedpass och 150m pass

Dyggur öppna vår 23-24 april

samma hästar och klasser som ovan

Stormur WR Sm kval 7-8 maj

samma hästar och klasser som ovan

Dyggur nationella 20-22 maj

Förhoppningsvis lyckas vi få till de 3 hundradelarna vi missade med förra säsongen och blir A klassade i femgången och får starta femgång A klass med hingsten, annars är han och stoet anmälda till alla passgrenarna

Eventuellt blir det en till tävling i juni, beroende på hur hästarna går blir det antingen upplandsmästerskapen eller en nationell tävling längre bort.

åh! Jag vill också tävla :cry: men vid avsaknad av häst ser det rätt mörkt ut påden fronten :( Dock är man ju inte sämre än att man har planerat in alla tänkbara tävlingar i kalender om ifall att liksom :angel:

/Jenny

Jag och Fengur ska tävla Idja vår först och främst 14-15 maj. Sen kanske det blir Värmlandsmästerskapet 4 juni :)

Klasserna blir antagligen T5 och F2 i båda tävlingarna.

Börjar bli riktigt sugen på att tävla nu och få se om man förbättrat sig något från förra säsongen!

Jag har redan hunnit med och tävlat 1 gång i år, dock bara vintertävling men det va kul iaf :) Sen har jag anmält mig till Gneistis vintertävling 26 mars och där ska vi rida Hjortronklassen, annars blir det inte lika mycket i år som det va förra året. Blir väl Gneisti kval och vårtävling, förhoppningsvis Kraftur kval och nationella och sen Norrländska :) Och Sm får jag väl inte glömma :P
Usch va lite det kändes som att det va :cry: Skulle nästan vilja flytta hem igen bara för de :crazy:

Vad 17 är hjortronklass? :)

Jag skall tävla Hnokki på värmlandsmästerskapen 4 juni. Har inte helt bestämt vilka grenar det blir ännu, men antagligen V5 och T5.

I höst satsar vi på någon femgångsgren, antagligen F2.

Jag tävlade för första gången i mitt liv på islandshäst,takturs istölt..
Jag blev jätte nöjd med min placering.. 9a:laugh:

Nästa tävling blir framtids vår tävling där Jag har anmält mig i t7 och v5..

Jag har en femgångare med härlig pass så i framtiden kommer vi även att testa på femgång, bara Jag lär mig lägga passen ordentligt ;)

Jag har också anmält mej till V5 den 2 april :) Blir min första isistävling, har bara varit på en provapå-tävling innan.. Rider min medryttarhäst. Vi ses!

Åh vad kul:) Jag tar v5 mest som träning på ovalbana liksom.. Vi har lite problem med galoppen och är han spänd försvinner traven ;):D

På både Gneistis och Dilles vintertävlingar är det tre töltklasser döpta efter bär så blåbär är för nybörjare, här får man inte ha tävlat mer än lättklass, hallontölt om man tävlat lite mer eller har en häst med kapacitet för typ b-klass och Hjortron klassen är för ekipage som ridit A- klass elr har kapacitet för det ;) Sen om man rider t.ex blåbär och rider över uppklassningsgränsen får man inte rida final i Blåbär utan då får ma. Rida ny uttagning i Hallon och på så vis kan ingen rida i lägra klasser och bara plocka rosetter :)

Tidigaste inplanerade tävlingen skulle vara Krafturs istölt men den blev inställd så nu har vi siktet inställt på Kraftur light 1 April. Det blir V5 och T8 för mig och Herkules. :)

*puff* Tävlingssäsongen är inte över ännu! ;)

Dyggurs lättklass 7 maj, T8 med en häst jag ridit ca. 10 ggr i mitt liv.. Men skoj ska vi ha! Min medryttarhästs sadel är på omstoppning så fick byta häst i sista sekunden.. Blev satt i ungdomsklass ^^ trodde ja var för gammal, men de sa att det var rätt så OK för mig :)

Vad ska ni starta?

knapplån.

Jag kan berätta hur det har gått för oss :)

Det 17 åriga stoet var inte i form så jag strök henne och anmälde hennes dotter Támyrja istället :)

Stenholmen öppna vår:

Femgången Valtyr 3.a och Támyrja 4.a valde Támyrja i finalen och kom 4.a

T4 Valtyr 3.a

Stenholmen Regionala SM kval:

F2, Valtyr 1.a på 5.77p så vi blev A klassade :) Támyrja 6.a (5placerade)

F1 uttagning, Valtyr 3.a på 5.83p (attans att de höjt SM gränsen till 5.90 just i år :P, men är supernöjd ändå det var ju första A klass starten också :)) I finalen kom vi 5.a

I speedpassen kom Támyrja 7.a av 5 placerade, stilpassen ick vi bra på passkvalite och nedtagningar men läggningarna gick inge vidare eftersom jag fattade galopp på fel ställe. 150m passlopp vann jag och Valtyr :)

Dyggur öppna vår:

F2 Valtyr 2.a Tamyrja 8.a

T4, Valtyr 2.a uttagning, 4.a finalen

stilpass, Valtyr 3.a

speedpass, Valtyr 3.a

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Islandshäst Heej ska bränna ner några cd: skivor som jag kan träna till och även ha med på tävling, men då vill jag ha så många tips på låtar som...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 894
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar