Tävlingstråd januari - mars 2012

Sv: Tävlingstråd januari - mars 2012

Nu har jag lyckats med första utmaningen på årets tävlingssäsong, anmäla till tävling. Lyckades få in anmälan 17 sekunder över sex, 58 sekunder över sex anmälde sig första reserven. Just nu är det 33 ekipage på reservlistan. Det verkar onekligen finnas ett uppdämt behov av tävlingar i Stockholmsområdet.

Ja det ska jag. Alldeles för nära för att hoppas över även om jag normalt sett tycker att det är för kallt och eländigt att tävla i februari.

Det verkar onekligen finnas ett uppdämt behov av tävlingar i Stockholmsområdet.

Det är väl tyvärr ett fåtal anläggningar som kan ha tävlingar vintertid, man måste ju nästan ha två ridhus alternativt ett stort för att kunna ha framridning.

Kanske det blir lugnare nu när kvalen gäller 24 månader? Men de första tävlingarna på året är ju alltid helt hysteriska.

Det är väl tyvärr ett fåtal anläggningar som kan ha tävlingar vintertid, man måste ju nästan ha två ridhus alternativt ett stort för att kunna ha framridning.

Kanske det blir lugnare nu när kvalen gäller 24 månader? Men de första tävlingarna på året är ju alltid helt hysteriska.

Jo visst är det så att det är svårt att ordna tävlingar så här års, inte alls konstigt att det finns få.
De nya kvalreglerna gör kanske sitt så att det blir lite mindre tryck men det kommer nog alltid att vara tryck på tävlingarna här, det finns många som vill tävla och det är ju på sätt och vis kul.

Jag lyckades också komma med! :-) såg att du inte bara lyckades komma med, du var ju först av alla!!

Jag lyckades också komma med! :-) såg att du inte bara lyckades komma med, du var ju först av alla!!

Tror faktiskt att det var två eller tre som var snabbare, men jag uppskattar verkligen att min uppkoppling är relativt snabb trots att det är ADSL. :)

Senast ändrad:

Alltså jag skriver nästan aldrig något här men jag bara måste säga att jag har debuterat MsvC:1 idag (på klubbtävling) och hade förväntat mig typ 45 % men klämde dit med 54,68 %! Inte mycket för er som vanligen skriver här, men mycket för mig och min arab! :)

/Camilla

Ett något sent svar men startade första tävlingen för året 5/2. Startade en LA:4 och trots missar och en lite för lång framridning skrapade vi ihop 60%. Så får väl hoppas att det bara går uppåt i år.

Kan väl tillägga att min egen klubb hade första tävlingen för året helgen före. Dvs den 28/1. :)

*kl*

Har ridit första tävlingen med ponnyn. En liten klubbis här hemma. Det jag kan konstatera är att ponnyn har ett psyke av guld för trots skotrar och en hysterisk häst i en hage bredvid, musik och domarbord var hon lugnet själv:love:. Synd bara att jag helt slutar rida. Och då menar jag verkligen helt slutar rida! Vi backade tillbaka utbildningen måååång steg och hon var inte framme för skänkeln en meter typ. Vilket mycket tydligt avslöjades i övergångarna när hon helt enkelt slutade ta skänkeln. Och så felfattningar åt höger.

Startade sist så jag stannade inne på banan en 5-10 minuter efter ritten och korrigerade både mig själv och hästen-blev riktigt bra till slut, så det är jag nöjd med.

Fick iaf 60% (och det var vansinnigt snällt dömt!) och vann klassen (vilket jag nästan skäms över).
402735_3007132509238_1590181870_2429411_418255697_n.jpg

Äsch då men grattis ändå!! i morgon är det årsdebut för mig och min pålle, en klubbis det med men med en liten twist att alla dagens anmälda ekipage delas in i lag och så blir det klubb lagdressyr.

En kul grej som blev succe i höstas när dom körde det första gången :)

Grattis ändå!

Jag och prinsen skulle gjort årsdebut idag, hade starttid 21.35 men var taggad! Har lektioner lördag förmiddag och sen stannade jag kvar hela dagen, smorde och packade och pysslade. Skulle åka kvart över sju. Hästen ryktad och flätad, bilen packad och jag ombytt. När temperaturen faller och snön vräker ner och jag får inte ens upp bilen med tomt släp för den plana stallplanen...får ringa och stryka mig, packa ur allt och ta av flätorna på hästen... :( så himla tråkigt!!!

Men vad trist. Jag hade mer tur med starttiden. Startade kvart i fem och hann hem innan det blev alltför eländigt. Är nöjd, hade ett ganska dåligt travprogram mest beroende på mig men en bra galoppdel. Landade på 62.5%, lagom resultat, jag var inte alltför ledsen över att kunna åka hem och landa i soffan istället för att vänta på en ev prisutdelning

Starttid 21:35???:eek: Hästfolk säger jag bara...jag tyckte det var extremt när jag startade 20:30 i höstas...

Grattis ändå!

Jag och prinsen skulle gjort årsdebut idag, hade starttid 21.35 men var taggad! Har lektioner lördag förmiddag och sen stannade jag kvar hela dagen, smorde och packade och pysslade. Skulle åka kvart över sju. Hästen ryktad och flätad, bilen packad och jag ombytt. När temperaturen faller och snön vräker ner och jag får inte ens upp bilen med tomt släp för den plana stallplanen...får ringa och stryka mig, packa ur allt och ta av flätorna på hästen... :( så himla tråkigt!!!

Tråkigt... Vi fick ställa in sista tävlingen förra året pga stormvarning. Vågade inte köra iväg med transporten då...

66% red vi på. Men jag tycker inte heller vi var värda det. Fick för kort uppvärmning så vi var lite spända både jag och pålle. Men men...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
2
Svar
23
· Visningar
1 310
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar