Tävlingstråd för oktober - december

Sv: Tävlingstråd för Oktober

Och det var den domaren jag tyckte hade mest rätt poäng på alla ekipagen, där kunde jag se en rödtråd genom bedömningen :)

POT: tack! Galoppen har verkligen utvecklats, nu ser den i alla fall ut som galopp och inte någon jämfota studs :D

Men herregud så konstigt dömt! På Twiligts bedömning exempelvis hade domare C honom som 5:a och en annan domare på 20:e plats! Det är ju helt galet: en i topp och en nästan sist. Och det var ju många som det skillde JÄTTEMYCKET mellan. Nu var jag inte där och såg, men med tanke på vad jag har sett av ekipagen innan så tror jag att jag håller med dig om att domare C verkar vara mest "i min smak" ;)

kl

Igår var jag iväg med Athena och gjorde debut i MsvC!

Trodde egentligen inte att vi var helt färdiga för klassen, anmälde mest för att jag inte ville gå upp så tidigt (var på bröllop kvällen innan) :angel:

De tidigare debuterna (i svårare klasser) har båda landat på ca 58%, så någonstans där hade jag lagt ribban även om målet var att komma över 60%, och över 62% och kval till MsvB hade ju varit jättestor bonus...

Var lite seg när vi väl kommit fram så fick lite kortare framridning än jag tänkt, men det blev ganska bra ändå. Tyckte det mesta flöt bra förutom två missar, felfattning i ena enkla bytet och sen andra fattning. Skolorna behöver ju finslipas och travlängningarna blev dåliga även med våra mått mätt, men var ändå nöjd med ritten.

Resultatet blev 66,59%!! Och med det knep vi sista placeringen. Duktiga häst :love:.
Fick såklart nerdrag på missarna, 5 på båda travlängningarna, ena slutan och sena fattningen och 4 på bytet med felfattningen. Men också många höga poäng! 8 på inridningen, 7 på ena öppnan, 8 på ryggningen, 7 på ökade skritten, 8 på mellanskritten, 7 på båda förvända galopperna, 8 på det lyckade enkla bytet, 8 på övergångarna efter galopplängningen och 8 på avslutningen. En 8 på sits och inverkan också :banana:

Nu är jag medveten om att de flesta andra domare nog inte hade varit så generösa med de höga poängen, men jag gillar denna domarens bedömning och det är ju lika för alla. Fram för fler domare som använder hela skalan! :bump:

Film: http://www.youtube.com/watch?v=bXKEUfHSC2M

577_10151106942024290_1350503464_n.jpg

knapplån

Tävlade ponnyskrutt i helgen som var. I klassen LA:3 fick vi 67% och fick en 4:e placering och i MSVC:2 fick vi 63,3%.

Grattis!

kl

Jag hade 5-åringen ute i söndags, LB:1 och så debut i LA:1. Hade inte riktigt fått till något bra pass innan i veckan så förväntningarna var inte så höga.

Började med att jag upptäckte att jag inte fått med mig någon sadelgjord när jag skulle sadla inför första klassen. Fick som tur var låna av en snäll tjej i sekreteriatet, men tappade ju en del tid.

Så när vi skulle in på banan hade jag egentligen bara hunnit med halva framridningen, så jag kunde inte riktigt trycka på honom utan red mest ett lugnt program och fokuserade på att han skulle stanna kvar någotsånär i formen. Han tappade galoppen i ena volten, men annars var det väl inga direkta missar. Fick vår klart sämsta procent hittils, 61,7%, även om jag egentligen inte tycker det var vår sämsta ritt.

Film: http://www.youtube.com/watch?v=klzrooMj9YQ

Tilla LAn tog jag lite mer framridning och hann med allt jag ville. Dock så var han ju fortfarande riktigt trött i galoppen (har varit hela veckan), så jag fick ju försöka göra det bästa av situationen. Men traven gick han riktigt fint i!

Fick 7or nästan rakt igenom på all traven och skritten, förutom 6 på ena skänkelvikningen där han inte riktigt ville börja flytta på sig, 5 på ryggningen, och en 8 på vänstervolten. Sedan 6or i galoppen, fick ett avbrott här också i lilla halvcirkeln innan förvända, men sedan var han i alla fall duktig och höll igång i förvända fast han tyckte det var kämpigt.
Trots att domaren inte legat så högt innan lyckad vi få ihop 64,7%, samma poäng som dåvarande ledaren men sämre på allmänna så låg 2a. Höll i sig ända till de tre sista ekipagen som gick upp i topp, så slutade till sist som delade 4or av 20 starter :banana:

Film: http://www.youtube.com/watch?v=9naTbxmg6No

Vi har ju inte fått någon tråd för november så jag skriver här ändå...

Idag var jag och den bruna iväg igen, red en LB:3 på Vällingby. Har känts katastrof i veckan så det blev till att försöka dölja det och visa upp det som är bra, alltid svårt! Kändes ändå lite bättre idag än hemma. Var intealls nöjd efter, kändes ostadigt och tabbade mig genom att fatta galopp istället för att börja mellantrav, synd när han är bra på det! Men döm om min förvåning när vi fått 70,91% och vann klassen! Tittade lite på film sen och det ser ju betydligt stabilare ut än vad det känns... Kul var det iaf och pålle jätteduktig idag igen!

Stort grattis! :D

Jag hade tänkt rida där, o jag som var så noga med att anmäla mig i tid.. Hamnade på 70e reserv.. :p Vi kanske ses på någon tävling till våren då i stället ;)

Grattis!:laugh::laugh:

Jag var också där och red två katastrofklasser, enl domarna.

Kändes fin i båda klasserna i klass 1 tycker jag vi blev sjukt nerdömda och i klass 2 klantade jag mig när jag spände bågen lite för mycket och hade typ en miljard missar.

Hästen skötte sig exemplariskt hela dagen trots 5 tim i transport mellan klasserna . Första gången vi red 2 klasser.

Sv: Tävlingstråd för oktober - december

Eftersom jag är seg och inte har gjort någon ny tråd så ni var tvugna att skriva in novembers resultat här förlänger jag denna tråd till december. Den kommer nog inte att bli oöverskådligt lång för det, det vimlar ju inte av tävlingar så här års direkt.

KL

Vi glömmer den där blyga debuten i MSVC vi gjorde för någon månad sedan... Nu är det nya bud efter en vecka av proffsträning (borde nog lämna in hästen där lite oftare? :angel:)

MSVC:1 68,51% tredjeplacering. MSVC:2 66,00% andraplacering.

Film!!! http://www.videofy.me/x9a0pstu/673824

Grattis!! :D Ser superfint ut! snygga Danny :love: och du rider honom riktigt bra!

kl

Nu har "mina" två hunnit vara på vars en tävling till, Athena gick LA:3 och MsvC:1 förra helgen och Bruce LB:2 och debut i LA:3 igår.

Athena gick inte speciellt bra i första klassen, stod emot litegrann, hade mina misstankar att det kunde bero på kissnödighet och mycket riktigt kissade hon det första hon gjorde när hon kom in i släpen igen. 61,2%, men hamnade trots det på övre halvan.
http://www.youtube.com/watch?v=5SKGdu3U-8o

Andra klassen kändes hon som vanligt igen, gick super på framridningen, sedan tappade jag lite ridning inne på banan, fick inte riktigt igång bakbenen och hon var då inte helt på tygel emellanåt. Men inga direkta missar, räckte till 64,3% och strax över mitten här med. Målet var att sätta kvalet till MsvB och att INTE bli placerade, så det uppfylldes :angel:.
http://www.youtube.com/watch?v=CGmpMCEWXsw

Bruce hade inte varit ute på två helger, så han tyckte det var lajbans och bockade runt på framridningen :angel: Var lite spänd i första klassen men höll sig på mattan ganska bra ändå. Blev nytt poängrekord med 70,3% med bland annat 8 på gångarterna och framåtbjudningen nere på allmänna. Räckte till fjärdeplacering! :banana:
http://www.youtube.com/watch?v=xlv5zJV4Gu4

Andra klassen ville jag egentligen inte rida med honom ännu, men samtidigt känns det som att vi är förbi LC nu, så det fick bli debut! Hade typ inga förväntningar alls, har försökt träna serpentinerna i förvänd men inte lyckats en enda gång utan att få byte eller avbrott. Lyckades dock få till det skapligt ett par gånger på framridningen, och då var det som att poletten trillade ner lite och han kom på att meningen var att han skulle hålla galoppen. I grevens tid :angel:.
Överlag tyckte jag han kändes bättre inne på banan i denna klassen även om han blev lite hög och kort emellanåt nu också. Och han höll galoppen i båda bågarna, och gjorde dem bättre än någonsin! Den andra fick vi t.o.m. en 7a på med kommentaren "bra flyt". Så jag var löjligt nöjd med honom efteråt :D. Räckte till 64,5%, klart godkänd debut trots allt.
Fina lilla hästen som alltid är bäst när det gäller :love:
Tyvärr kom inte sista galoppen med, hade glömt radera så kortet blev fullt.
http://www.youtube.com/watch?v=ciJyzDJdEyo

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: Acto
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 201
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka