Sv: Tävlingsterminen 2007
Enligt min insatte jägarkompis så ska dom inte skjuta älgar i Halland nästa år.
Sen är faktiskt Eriksbergsritten oxå duktiga och tar nya tag och försöker arrangera en ritt igen
Ritten ska gå runt Valdemarsvik så den kanske byter namn. Distansklubben som ska startas i Östergötland blir medarrangörer.
Jag tyckte det var ett bra datum!
Alla "utbildningsritter" och PP som inte ingår i någon tävling hamnade inte i listan. Jag tycker vi skapar en egen lista för de ritterna!
Vi tänkte ha en i vår på Ekenäs, på lagomt tidsavstånd
efter att Björkviks haft sin. Jag tror att det är flera klubbar som tänkt anordna liknande och det är ju bra ju fler som kommer.
Jag pratade med Emma W. och peppade för att Dackeritten skulle utöka unghästbedömningen till ännu yngre hästar. De unga hästarna är då inte med på själva ritten. Jag tror att det blir många hästar med och jag tror även att publiken hittar dit i år med lite marknadsföring, tex i DistansRyttaren, ARAB och på galoppsidorna. Jag tror även att man kan få stuterier att sponsra. Jag ser fram emot att få komma dit igen.
Jag försökte också lobba för att de "stora" ritterna skulle kopiera Vasarittens ide´ med en Lilla Vasaritten. Tänk er en Lilla Göinge (50, 50) på hösten.