Tävlingsterminen 2007

G

Galadriel

Jahapp, nu finns tävlingsterminen för 2007 på nerikesdistansryttare.org
Vad tycker ni? Lite märkligt att det inte blev nån klarhet i var och när SM ska gå.
För min egen del ser det bra ut, finns mycket att välja på. Det är en fördel med Örebro, det är inte alltför långt till någon ritt.

Sv: Tävlingsterminen 2007

De hade inte satt något datum för Nybygget än förstod jag det som. Tanken är väl att den ska gå som vanligt i april, men de skulle ha SM och det accepterades inte att ha SM på säsongens första ritt. Så jag vet inte om SM flyttas, eller hela ritten.

Vad är Hallandsritten den 28 oktober? Bra datum, men ´hur går det ihop med alla jägarna? Vem arrangerar?
Är det pga EM som Simlång hamnat mitt i sommaren?
Gott att Tjustritten och Tingstädes "vågade" förstöka igen trots inställda ritter i år - TACK arrangörerna!
Sedan tror jag det kan vara en fara i att lägga Dacke och Greve samma dag - de ligger nära varandra geografiskt...

Senast ändrad:

Vad är Hallandsritten den 28 oktober? Bra datum, men ´hur går det ihop med alla jägarna? Vem arrangerar?
Är det pga EM som Simlång hamnat mitt i sommaren?
Gott att Tjustritten och Tingstädes "vågade" förstöka igen trots inställda ritter i år - TACK arrangörerna!

Hallansritten är det simlångsdalen som arrangerar.

Ja och så går NBM den 22 sept så det hade blivet väldigt tight.

Hallansritten är det simlångsdalen som arrangerar.

Ja och så går NBM den 22 sept så det hade blivet väldigt tight.

Klippte precis följande från Danska distansforumet:
Hej Alle

I flg. kontakt til Knuthenborg er det angiveligt rigtigt at DM afholdes der d. 9 juni 07 altså lørdag. vedr. NBM forsøges dato ændring da det er sammenfallende med EM i Portugal

Håber ikke at jeg har været for hurtigt ude, da oplysningerne ikke er at finde ved DRF endnu.

DVS man försöker flytta NBM-datumet så att det inte ska tvärkrocka med EM... Spännande fortsättning följer. De har sitt arrangörsmöte den 11 november.

Ingen Bergaritt? :confused:

Åh vad jag blir sugen att testa rönningeritten med medryttarhästen! Men jag har ju lovat mig själv att inte tävla förrän jag fått egen häst. :(

Går SM på 140km till nästa år också?
Det är ju inte bra om man flyttar SM för när Simlångsritten eftersom det verkar vara den enda tävlingen där det går att kvala för mästerskap och då kan det ju bli ett tunt startfält till SM, eftersom det inte är kvalificerande.
Det är ju inte så lätt att flytta NBM så att det passar med EM. Det är i så fall att man satsar på att få med EM-ryttarna på andra hästar.

Enligt min insatte jägarkompis så ska dom inte skjuta älgar i Halland nästa år.

Sen är faktiskt Eriksbergsritten oxå duktiga och tar nya tag och försöker arrangera en ritt igen :bow:
Ritten ska gå runt Valdemarsvik så den kanske byter namn. Distansklubben som ska startas i Östergötland blir medarrangörer.
Jag tyckte det var ett bra datum!

Alla "utbildningsritter" och PP som inte ingår i någon tävling hamnade inte i listan. Jag tycker vi skapar en egen lista för de ritterna!
Vi tänkte ha en i vår på Ekenäs, på lagomt tidsavstånd
efter att Björkviks haft sin. Jag tror att det är flera klubbar som tänkt anordna liknande och det är ju bra ju fler som kommer.

Jag pratade med Emma W. och peppade för att Dackeritten skulle utöka unghästbedömningen till ännu yngre hästar. De unga hästarna är då inte med på själva ritten. Jag tror att det blir många hästar med och jag tror även att publiken hittar dit i år med lite marknadsföring, tex i DistansRyttaren, ARAB och på galoppsidorna. Jag tror även att man kan få stuterier att sponsra. Jag ser fram emot att få komma dit igen. :bump:

Jag försökte också lobba för att de "stora" ritterna skulle kopiera Vasarittens ide´ med en Lilla Vasaritten. Tänk er en Lilla Göinge (50, 50) på hösten. :angel:

Är det inte få tävlingar som har 120 km?

Tror också att det kommer vara negativt för både Greve och Dacke att de ligge samma helg.....
Många här i söder som "brukar" åka på båda

Nu kanske jag tittade slarvigt, men var gick SM på 140 km?

Nu har jag redan börjat drömma om nästa år. Men tycker att det var tråkigt att en deltävling i folksam cup låg samma helg som lag-sm. Hade tänkt starta mitt sto i cupen och Valacken i lag-sm.
Men det saknas lite i denna kalender. tex NBM och SM.

Nu har jag redan börjat drömma om nästa år. Men tycker att det var tråkigt att en deltävling i folksam cup låg samma helg som lag-sm. Hade tänkt starta mitt sto i cupen och Valacken i lag-sm.
Men det saknas lite i denna kalender. tex NBM och SM.

...och vi hade tänkt att utöka Rimboritten till 100 km men väljer nog att avstå från det för att inte krocka med Härjedalsritten som kommer att läggas samma helg.
Synd eftersom vi hade planer på att höja sträckorna på Rimboritten undan för undan och kanske ha långa klasser där så småningom men det gör vi inte om det ligger en annan ritt som drar ungefär samma ryttare, samma helg.

Tycker personligen inte att det är OK att konkurrera med en norrlandstävling eftersom de behöver sina tävlingar.

såg att det krockade. synd. Tror inte att vi har tillräkligt många tävlande så att vi kan ha två större tävlingar samma helg/dag.
Ofta är det samma ryttare med olika hästar, då är det svårt.

Kalendern bygger på mina anteckningar från arrangörsmötet. Arrangerande klubbar och var ritten går skrev jag inte ner. Att jag ändå har såna uppgifteter vid vissa ritter är t ex för att "det var så sist". Jag (eller NDRK) reserverar oss för ändrigar, jag tyckte bara att det var kul att kunna presentera det som sas på mötet. Jag antog att det är många som väntat på terminen!
SM fanns inte med i kalendern som presenterades, eftersom planen var att det skulle gå i april, något som direkt bestämdes att det inte funkar.
NBM missade jag helt att anteckna när det skulle gå. Om det var för att det inte stod något datum, eller för att jag tänkte på något annat kan jag inte svara på.

Jag saknar också Bergaritten, jag ville gärna mjukstarta där nästa år!

Senast ändrad av en moderator:

Nej, -07 lägger vi allt vårat krut på att göra Fornabodaritten ännu bättre! Vi har för få engagerade för att orka hålla flera ritter varje år. Vi har också planer på att genomföra fler tävlingsträningar under -07.
Men vem vet, Sydnärkeritten kanske dyker upp igen 2008.

:bow: Jag tyckte det var underbart att få se hur det ska se ut nästa år!
Jag vill kunna sitta och drömma och fantisera vilka jag ska rida. Speciellt om det nu blir två stycken som jag ska starta (peppar, peppar... :angel: )

Nej, -07 lägger vi allt vårat krut på att göra Fornabodaritten ännu bättre! Vi har för få engagerade för att orka hålla flera ritter varje år. Vi har också planer på att genomföra fler tävlingsträningar under -07.
Men vem vet, Sydnärkeritten kanske dyker upp igen 2008.

Jag förstår definitivt erat beslut att inge köra Sydnärke nästa år, man är inte mer än människa!;)
Fast jag tycker naturligtvis att det är synd för ni är duktiga som arrangörer :bow: , men vi kommer naturligtvis till Fornaboda om inget oförutsett händer.
Camilla

Alla "utbildningsritter" och PP som inte ingår i någon tävling hamnade inte i listan. Jag tycker vi skapar en egen lista för de ritterna!

Distanslistan. Kan man inte maila dit så lägger han väl upp PP proppar.

Det är väl ändå där de flesta tittar för att hitta propparna. *gissar*

/Linnea

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Tips ang "spjälka" ben