Tävlingssäsongen 2006

D

Darknesss

Hur ser er tävlingssäsong ut 2006?

Har ni hunnit bestämma vart ni ska åka och så? :)

Vore kul att höra hur era planer är! :d

Sv: Tävlingssäsongen 2006

Debuten blir nog Flyinge för oss nästa år. Blir då debutant. Tanken är sedan att hon skall debutera lätt hemma på Udden. Vad det blir efter Flyinge har vi inte bestämt ännu, men det blir debutant i alla fall. Själv då?

Ja men det låter ju bra. Kul med debut i lätt klass :)

Jag har väl tänkt att Dunder ska någon hoppning å sen gå lätt klass i Gärds, sen lätt på udden och sen blir det nog *-igt resten hade jag tänkt, om det går som det ska :angel:

Sen har jag planerat att Fiona ska ut och lufta sig igen :d Tänkte hon skulle gå lite hoppning och dressyr å sen debutant på Udden, sen debutant i Tågarp, Botkyrka å Åkerbo tror jag. Sen blir det några lätta klasser om hon sköter sig och håller sig fräsch :crazy:

Har inte bestämt hundra än vilka tävlingar det blir. Men har skrivit ner de som är aktuella iaf ;)

jag har tänkt mig ungefär såhär:
lätt klass Mantorp 9/4
sen *-igt, skulle gärna åka till Gärds...sen blir det iaf Udden och Leksand.
Om allt gått bra så långt kanske man skulle ge sig på ** på Strömsholm, annars blir det * där. Sen förhoppningsvis NM i Ypäjä i juni, och sen får vi se vad det blir.
Tänker rida JSM i aug, Falkenberg CCI* i juli, och förhoppningsvis ngn ** åxå. Det stora målet är JEM i september

Åhh låter spännande!!

Kommer vi ju säkert ses på en del tävlingar!! :)

Det är ju inte utan att man börjar längta lite nu. Men Dunder har sin vila nu, ska sätta igång honom snart å sen börja hårdträna ;)

Har äntligen kunnat börja rida min andra pålla lite nu, så hoppas hon ska kunna vara igång till säsongen nu!!

Är din fullt igång??

Det låter ju bra för eran del, och för min. För då lär vi ju träffas lite även nästa år. ;) :banana:

Första tävlingen blir nog Flyinge i mars :bump:
Har som plan att debutera *-igt i Gärds.

Sedan är det ju Tranemo och Sämsholm.... Men i Tranemo vågar jag inte rida *-igt - jag är livrädd för den stora banken! :crazy:

Bara att hålla tummarna för en skadefri häst nästa år.....

Jag hade tänkt att starta främst lätta klasser och försöka få lite placeringar och så och kvalar jag så går jag nog upp i *-ig i slutet av säsongen!

Min har åxå lite vila just nu, får väl se hur länge han står ut med att inte göra nåt :angel:
Men sen ska vi hårdträna hoppning, och dressyr så vi ligger på 30 straff till våren ;)

Vad är din andra häst för något? Är det den som är på din avatar?

Haha ja det lär bli en pigg Dunder man får sätta igång sen, han tycker inte om att vila särskillt mycket :angel:

Ja det är fröken på min avatar. Är ett sto född -96 e. Dalby Jaguar xx

Har haft henne i 3 år, hon har gått lite debutant och 120 hoppningar. Tyvärr gjorde hon sig illa i boxen i Februari och har stått från Februari-September. Hon blev friskförklarad i September och började då skrittas igång. Idag har ag galopperat för första gången :bump:
En väldigt sprallig dam det där. Så vi får väl om vi kan komma ut på tävlingsbanorna nu till våren :eek:

Kul att få se dig på en ny häst också. Planeringen så här långt ser ut som följer.

Debutant= Flyinge och Gärds
Lätt= Udden.

Kommer att gå några lätt till för att sedan försöka starta minst 1st *, innan breeders finalen.

Hehe ja ny vet jag inte, men du har kanske inte sett henne förut?? Nu har hon ju som sagt vilat rätt länge.

Jag hoppas att det inte ska ta alltför lång tid att få henne tillbaka i samma form som hon var i förut. Men det ska bli roligt att få ta ut henne igen på banorna, hon är himla fin fröken.

Vilar din pålla nu eller?? Hur går det för ryttaren, ska hon skaffa ny häst eller så?

Tja. Lite planer har vi, eller dottern närmare bestämt. Men jag är ju mamma/hästskötare/rådgivare/sponsor så... :angel:

Börjar med Lätt i Vinslöv (2/4), * hemma (Gärds) i Påsk och sen Udden, Sydslätten... Hopptävlingar ute i maj.
Mål: rida ** innan YRSM (om allt funkar annars får det vänta tills nästa år. Men eftersom YRSM flyttades finns ett litet hopp om att det ska fungera)
Problemet är tävlingstillfällen i **. Ska kolla Ty och Dk också.

Busan vilar nu och skall göra det fram till Jul, om hon inte har blivit tokig innan dess. Tycker det är jätte tråkigt. Ryttaren har triangelmärkt sin nu, men troligen inget på G ännu. Vi får se vad som händer. Ljust nu tränar hon på Shady istället. För att hålla sig i form.

Ja okej, jo de behöver ju vila lite även om de inte vill =) Haha gissar på att det inte blir jätte skoj att sitta upp på min gamle buse igen efter några veckors vila.
Tråkigt det där när hästarna blir dåliga. Men då har hon ju iaf nåt att rida på så länge.

Det verkar som om det blir några här från buke som kommer hålla till på samma tävlingar , kul! :d

Har aldrig varit i tranemo, men vad har de för läskig bank där?? :eek:

Ja skadefria hästar vill vi absolut ha heeela säsongen ;)

Ja dottern bokar tävlingar och du åker med :angel:
Det är precis så jag och mamma gör också! Vad vore man utan sin mamma/hästskötare/rådgivare/sponsor?? :crazy:

Era planer låter väldigt roliga, kul med Danmark och Tyskland! Lite tråkigt att det är så ont om **-iga här hemma bara.

De har jättefin bana i tranemo :)

Det är Min "hemmaplan" om man säger så .
Men jag måste hålla med om att banken ser jäkligt
läskig ut.
Min ponny har bara gått en debutant ( 6 år ) så jag har
inte kommit mycket längre :)
Vet inte om jag vill det heller för det lär bli stora banken
då !

Usch .. :) hihi

Banken i tranemo.....:eek:
Först hoppar man upp på banken (uppförslut), när du kommer upp är det ett uthopp/dropp till nästa lilla ö. Mellan den stora delen man hoppar upp på och den du sedan droppar ner till är det en stoooor avgrund, eller kanske inte så stort, men ett rejält mellanrum är det.
Usch vad svårt det är att förklara.... Det är en ganska rejäl bank iaf. När mans tår på första delen och ska ner till den andra så är jag helt övertygad om att hästen inte klarar att droppa ner till avsatsen utan att ramla ner i avgrunden. :D

Jaha okej, det låter ju ganska spännande juh!

Men är det alltså som två banker som ligger liksom bredvid varandra, så man först hoppar upp på en stor bank å sen hopper liksom ner till en annan bank å så är det ett mellanrum mellan bankerna? :confused:

Låter väldigt intressant iaf.....får se om man åker dit på nån täving i sommar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 800
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 256
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar