Tävlingsregler

Lejonelle

Trådstartare
Jag har en tik boende hos mig som är tävlad i rallylydnad och kan en massa. Jag själv kan inget om rally och har aldrig tävlat, så jag tänkte låta henne lära mig. Vad gäller om vi skulle anmäla till tävling? Är det tikens meriter eller ekipagets, som avgör vilken klass vi får ställa upp i?

Sv: Tävlingsregler

Jag är inte jätteinsatt i just rally men gissar att det är hundens. Det är vad som gäller i agility, lydnad och bruks iallafall och rallyn bör nog vara samma.

I reglerna för rallylydnad på SBKs hemsida står det:

"Alla resultat, inklusive uppflyttning, följer hunden, inte ekipaget." så det stämmer som MiniLi skriver. :)

*kl*

Kan tillägga att om du hittar inofficiella tävlingar borde det gå att starta i lättare klasser ändå (men det är bäst att höra med arrangören om det). Då kan du få känna på tävlandet utan att hoppa in direkt i de svåraste klasserna.

Vad synd. Hon kan ju knappast förväntas prestera på sin nivå tillsammans med mig. Men man kanske kan få starta i inoff utom tävlan bara för att få en bedömning och något att träna på.

Fast rally är väl inte sådär jätteavancerat, även i de högre klasserna?
Om hon kan momenten och ni jobbar ihop er kommer ni säkert kunna tävla i hennes klass :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 378
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 895
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka