Tävlingsnerver

Sv: Tävlingsnerver

*KL*

På nästa tävling kan jag lugna mina nerver med att vi som sämst kan bli 6:a - eftersom vi inte är fler startande än så. :D

Jag har tyvärr ingA bra tips att komma med då jag är likadan själv. Första gången jag tävlade skakade mina ben som asplöv hela tävlingen. Som tur är så kände min hund av detta och det blev till något positivt. Han tittade på mig hela tiden för at se vad som var fel och gjorde alla moment toppen. Det slutade med första pris och etta i ringen.

Innan var jag jättenervös när jag skulle tävla och kunde knappt äta på morgonen. Efter 3 års tävlande är jag inte nervös alls längre när det gäller agilityn. Lite nervös kan jag vara fortfarande när jag kör lag för då påverkas hela laget av mitt resultat, men nästan aldrig individuellt.

Lydnad har jag lagt ner för jag blev jättervös och smittade av mig på hunden som inte alls var intresserad av att samarbeta med den konstiga matten som inte beter sig som hon brukar....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
608
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 954
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24