Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill också ha massor av tips. Jag är nervös inför MH och då är jag bara i kennelletar-tagen ännu. Jag fick sluta ställa ut raskatten då hon vaktar mig när jag är nervös/rädd/har ångest. Så hur sjutton jag skulle kunna lotsa framtida hund genom MH utan att påverka den vete sjutton. Är det tillåtet att tex uppfödaren gör det med hunden? För jag vill inte att mina nerver ska påverka hunden i något så "viktigt" som ett MH.
Japp, har ni såna? Jag blir svimfärdig av tanken på att anmäla mig till en tävling, så, hur ska själva tävlingen gå?
Hur gör ni som blir nervösa? Har det släppt ju mer ni tävlat? Har det blivit värre?
Typ, hjälp!!
Jag har fruktansvärda tävlingsnerver, och som många andra blir jag illamående, skakis, svimfärdig.. ja allt.
Har tävlat 2 ggr för 7 år sen med min förra tollare, och jag skulle nog säga att det blev värre efter första tävlingen, haha.. Hade en hund som var skitduktig och lätt hade kunnat få ett förstapris, men min nervositet kom i vägen och då man väl blir medveten om att det är en själv som är problemet blir det ÄNNU värre. Trots detta har jag anmält mig och Dino till tävling om 2 v... Får väl se om jag är botad.
![]()