Tävlingsmaskiner?

Z

Ziemona

Usch ja, jag trodde inte jag skulle komma till det här.
Måste nog låna ut min älskling, då jag har högre ambitioner.
Vad ska man göra? Nöja sig och vara glad eller satsa?
Jag vill inte sälja min häst, samtidigt känns det som en "förlust" att låna ut en valack.
Någon annan i samma sits? Känns bara vemodigt att kolla efter andra hästar, samtidigt som jag vet att hästen jag har nu inte klarar mer än 120/130 och jag vill mer. Ont i magen!

Sv: Tävlingsmaskiner?

Men är de så att du verkligen vill satsa så får man göra vissa uppfodringar om den hästen du har inte räcker till riktigt t.ex så sälja eller låna ut den. Det gynnar inte din ridning om du sitter och är missnöjd. (:

Min inställning är att man ska ha den häst som passar till det man vill göra.
Annars blir varken hästen eller ryttaren/ägaren lycklig.

Men om du ska sälja eller inte, det är jag inte rätt "man" att avgöra tyvärr!
Kopparberg - som behöll gammelvalacken och lånade ut honom i stället för att sälja.... :angel:

Börja titta på annonser & råkar du ramla över en perfekt häst så tycker jag att du ska åka och provrida... Det är ju jättejobbigt att skiljas från sin häst, särskilt om man från början var inställd på att hästen skulle nå så & så långt och du skulle ha den kvar. Går det dessutom bra på 120-130 höjder så känns det nog ännu värre.
Men som sagt jagh skulle inte låna ut/sälja förrän jag hittat en ny. Har du ,möjlighet att ha 2 hästar i en månad så brukar det kännas lättare att lämna bort demn förra hästen sedan man lärt känna den nya lite grann.
Men som sagt, jag skulle absolut börja se mig om efter en annan häst, om du känner att du vill satsa...
Din förra häst kommer säkert att få det lika bra med någon annan, som inte vill lika högt upp i klasserna som du...
MVH /

Tack för era svar!
Har väl egentligen vetat att det är så det ligger till, men ibland behöver man höra det från andra :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 150
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 487
Senast: Mia_R
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 912
Senast: Sesca
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 108
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar