Tävlingshästar efter De Noir

Smuldaisy

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt sto med De Noir och har letat efter info om honom här på Buke. Har hittat att många är nöjda med sina avkommor både exteriört och gångarter vilket man kan avläsa i Blup oxå. Men jag undrar hur de fungerar som tävlingshästar. Jag är ingen proffsryttare utan en hyffsat duktig hobbyryttare som vill ha en tävlingshäst upp till och med msv.

Givetvis beror det på stoet oxå....

Kanske borde denna ligga på avel men jag letar efter er som tävlar De Noir avkommor eller känner till någon......

Sv: Tävlingshästar efter De Noir

Jag har haft en häst efter De Noirs pappa, dvs De Niro. Han var en helt underbar häst med otroligt hög ridbarhet och mycket fina gångarter. Han var även genomsnäll att hantera. Skulle inte tveka en sekund att betäcka med "De"-blod om jag skulle ta föl på mitt sto.

Tack för ditt svar! Tror dock att jag bestämt mig för en annan hingst för årets betäckning men han är fantastiskt vacker!!

Prova söka på danska sidor, där borde de ha rätt många tävlingsindivider efter honom. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, har en De Noiravkomma som tyvärr skadade sig svårt 2 veckor före 3-års test så jag har inte hunnit ut på tävlingsbanorna än.
Däremot är det en väldigt trevlig individ, både temperamentsmässigt, exteriört och gångartsmässigt.

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 898
Senast: Kisseninan
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 810
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 647
Senast: pastejja
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka