Tävlingsfilm...

S

SarahOlofsson

Här kommer en film från senaste tävlingen :D Det är min syster som rider min 11-årige varmblodstravare. Klassen är en 80 cm CR. Konstruktiv kritik är välkommen :rofl: :rofl: :rofl:

Dixy o Mimmi

Sv: Tävlingsfilm...

Är det filmen som speedade upp tempot lite lr?:D Ska jag va ärlig satt jag med hjärtat i halsgropen:D

De så ganska ok ut. De var ju inte den bästa kvaliten på filmen då tempot hakade och de såg ut att gå jätte snabbt. Söt häst och med lite mer träning så kan den nog bli bra =)

det gick kanske lite fort, men annars tycker jag att det såg väldigt bra ut :D

Vilken härlig häst :) lite fort. men kontrollerat!. Jätte fint :D hoppas det gick bra för er kramar

Försök att hålla ett jämnare tempo, så att du tex hinner byta galopp/ev. bryta av och fatta ny. Iof var banan ganska liten, men med lite mer kontrol och jämnare tempo så går det endå.

Tyvärr användes bara halva ridhuset till banan o halva till framhoppning så det blev väldigt tätt mellan hindren o Dixy är nog mer av en "utomhushäst" eftersom han inte riktigt har styrkan att samla sig så mycket som det skulle behövas... Det här är dock en STOR förbättring än vad det har varit :smirk: Nu vågade jag ju faktiskt att titta genom linsen på kameran istället för att halvt blunda :o
Jag ska vidarebefodra berömet till ryttare :banana:

Söt för att vara travare :) Men gångarterna lyser igenom...

Ser ut som om hästen är hoppglad och det är ju det viktigaste, men den måste ha massa massa träning för att bli en bättre hopphäst, tex med galoppen(den travar med bakbenen), och att ta det lugnt (vet att många travare blir stessade på tävling efs när dom går på travet blir dom ju så uppspeedade innan) inne på banan. Såg ut att gå för snabbt och lite okontrollerat, försök att ha lugnare jämnare tempo!

Kämpa på!

Ryttaren klarade av situationen bra tyckte jag! :)

Den här tävlingen var det väldigt många som ramlade av, både på framhoppningen o på banan så stämningen var tyvärr inte den bästa, men trots det, 2 felfria ritter :love:

tyckte det såg jättebra ut! vart ju lite trav/galopp ibland, men hästen klarade det ju galant! jättesöt!:)

Ähum.. för att vara travare.... ? :crazy:

Tja en del travare ser inte så roliga ut. ;) Visst alla halvblod/fjordingar mm mm kasnke inte heller ser så roliga ut men min väninna som håller på med trav tycker att travares huvuden ofta är ganska fula. Vore de inte för att de är så trevliga och roliga skulle hon inte vilja hålla på med dem :rofl:
Vilket jag tycker är lite roligt. :D

Jag inläste inte något negaivt i den kommentaren och tror inte det var menat så.

TS - Tycker det såg trevligt ut :) Som de andra säger såg det ut att gå lite väl fort och hästen hann tappa sin bärighet i galoppen. Blir han lite starklare där kan du snart klättra lite i klasserna :)

Lycka till i fortsättningen :D

Tycker att travare är ganska vackra faktiskt. Det är klart det finns undantag. Men överlag har de travare jag stött på varit väldigt fina att se på.. Men ja gångarterna går ju att diskutera kanske ;) Men å andra sidan.. Hur mkt man än vill så är dom ju faktiskt inte riktigt avlade för ridning och hoppning... Det är klart att det finns travare som kan hoppa.. Men de hoppar kanske inte riktigt på samma sätt som hbl- hästarna gör.

Till TS: Tycker din häst är superfin!

Riktigt fin häst :) <3

hoppglad, men pigg och jätte snabb :)

som mitt 11 åriga varmblod :)

Tja en del travare ser inte så roliga ut. ;) Visst alla halvblod/fjordingar mm mm kasnke inte heller ser så roliga ut men min väninna som håller på med trav tycker att travares huvuden ofta är ganska fula. Vore de inte för att de är så trevliga och roliga skulle hon inte vilja hålla på med dem :rofl:
Vilket jag tycker är lite roligt. :D

Jag inläste inte något negaivt i den kommentaren och tror inte det var menat så.

:bow: Tack! nä, det var inte menat som något negativt, snarare tvärtom!

Nä, alla travare är ju inte direkt jättevackra :angel: men den här var!

Jag tyckte att hästen var jätte fin! Hur gick det på den tävlingen vann ni? :bump:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈