Tävlingsdebuten Närmar sig..

I

Icelandichorses

Jag funderar på att efter mkt fundering ge mig ut på tävlingsbanan med mitt 6åriga sto.
Nu undrar jag lite om tävlingar. :)

Vad gäller i klädväg på lättklass tävlingar?

..och hur bra är igentligen folk i den klassen generellt, måste man lixom va "jätteduktig"? :p

Sv: Tävlingsdebuten Närmar sig..

Jag tävlingsdebuterade i våras med min nya pålle. Inte för att vinna eller riktigt seriöst "nu tar vi dom"-tävla utan för att få lite rutin, se hur han är på tävling.
Så målet var att ta mig runt banan utan att bli diskad.
Och det gick över förväntan! Jag tog hem fyrgången och kom delad etta i tölten! Kunde inte ha fått en bättre start.

Jag kände ingen press på att man måste vara jätteduktig, utan att det mer var en kul grej att få visa upp sin häst och få träffa andra och se andra ryttare.

Klädväg har jag faktiskt ingen aning om, det var ju folk som red i det som de har på sig hemma i stallet, men själv hade jag vita ridbyxor, ridstövlar och en vit t-shirt. Det enda är väl att man inte får ha ridskor med snörning. Så jodphurs eller ridstövlar.

Boots får inte väga över 300 gram heller.

Såhär såg vi ut jag och min pålle
http://i14.photobucket.com/albums/a332/fjolla/fjalar/vrltttrav.jpg

Lycka till och ha KUL!!

Sv: Tävlingsdebuten Närmar sig..

Tack för svaret..:)

Får man ha Chapps / stövelskafft på tävling ?

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·
Islandshäst Jag har ett islandssto som är 12 år. Jag har haft henne sedan hon var 5 år. Innan hade jag en islänning som var en riktig töltmaskin...
Svar
17
· Visningar
5 245
Senast: Hedinn
·
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
6 011
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III