Tävlings schabrak till skimmel

pink_angel

Trådstartare
Hej, har en skimmel som är lite grå brun,
såhär: (fast hon har blivit lite brunare nu, undrar hur det gick till men iaf)

Duna.jpg

Har funderat att man kan få ett intryck av att hon ser "smutsig"
ut med ett vitt schabrak. Är det bättre med ett creme färgat eller mer beige aktigt?? Vad tycker ni??

Tar gärna emot träns på snygga bruna träns också:)

Sv: Tävlings schabrak till skimmel

Jag tror inte att hon skulle se smutsig ut med vitt schabrak, särskilt inte om du väljer ett med ett mörkt kantband matchar hästens färg eller din utrustning.

Har funderat på vitt Mia RS med beige och brun kant(de med dubbla kantband alltså) skulle det vara snyggt tro?

Brunt tror jag är snyggt. Beige är jag mera tveksam till. Det kan kanske se lite blaskigt eller smutsigt ut med beige mot vitt. Jag tycker att det skulle vara snyggare med kantband och passpoal istället eller båda kantbanden i samma färg. Någon annan tycker säkert annat. Smaken är som baken.;)

Min ponny är mörkare än din men har ungefär samma bruna inslag och på honom har jag ett vitt schabrak med mrkblå passpoal, det passar honom jätte bra! :idea:

Vitt ser nog bra ut på din pålle, kanske med ett färgat kantband?
Din häst är ju mer grå än vit, vitt på helt vita hästar är inte snyggt.
Se själv:
8968382.jpg

Usch!!
Numera ser vi ut så här:)
9511446.jpg

Marinblått med brunt kantband och ljusblå paspoal.

Jag gillar inte riktigt vita schabrak till skimmlar. Kanske svart eller blått. Tycker oftast att det ser smutsiga ut som du säger....

Jag tror att marinblått är helfint på honom. Kanske även vinrött eller någon annan mustig färg :bump:

Vinrött är ju en riktigt trevlig färg, det kanske man ska satsa på:)

Tack för allas tips

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hemmet Nu äntligen börjar det bli dags att sätta fart med det sist i badrummet, vilket betyder att vi (jag :p Är jag nöjd är han nöjd ;) )...
Svar
14
· Visningar
4 967
Senast: Comatose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka