Tävlingar - förklaringar!

L

LillJenn

Hej

Jag skulle vilja veta lite mer om just islandshästtävlingar och vad de innebär. Har sett många där folk pratar om T1 osv, vad menas?
Vad för slags tävling kan man ställa upp i med unghäst där man vill visa skritt, trav, tölt och galopp- och få dessa bedömda?
Vore snällt om någon ville förklara, för jag är verkligen okunnig på detta område ;)

Sv: Tävlingar - förklaringar!

Haha, jag är egentligen inte rätt person att svara på det här, har fått upp ögonen för islandshästar för bara någon månad sen :d Men jag tror att lätt fyrgång skulle passa att ställa upp i isåfall.

T1 är någon slags töltbedömning tror jag... Och T2 är tölt på långa tyglar. Någon med längre erfarenhet och kunskaper får gärna rätta mig ;)

Sv: Tävlingar - förklaringar!

Jag skulle föreslå LV(lätt fyrgång) om unghästen inte har ökad tölt, annars V1.
Men är det första tävlingen kan det vara bra att börja med lätta klasser

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 037
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V