Tävling? Vart?

Sv: Tävling? Vart?

har mest varit med på Y, ska vara med i D nu i år (verkar inte bli några y :( ) kanske C om jag hittar ngn förbannad sadel :devil:

har mest varit med på Y, ska vara med i D nu i år (verkar inte bli några y :( ) kanske C om jag hittar ngn förbannad sadel :devil:

*skrattar* Ja, det är inte så lätt...
Köpte min ny, men det är ju en rätt stor kostnad...
Tävlade mycket Y-klasser förut, men nu är jag för gammal... :crazy:

Du måste ha western sadel och licens i både C och D enligt den nya regelboken. Vad behöver du för typ av sadel?

Senast ändrad av en moderator:

Jag trodde det bara var Licens som var nytt på D!

Typ av sadel.. hmm.. något som ligger kvar på mitt halvblod som e mellan 15,5 - 16".... sort spelar ingen roll, bara den passar.

vad har du för häst då?

Jag har 2 vita connemaror som jag tävlar.

Jag tänkte, bred eller smal bom, lång kort sadel du behöver.

hm.. vet inte om jag träffat dig än...

den ska bred, helst större än full quarter. har hittat en bra sadel som legat på en bred nordsvensk, men den va så dyr för att vara utav okänt märke! hur lång den är spelar nog ingen större roll då pållen är 168cm i mankhöjd, han kan nog ha de flesta längder ;)

hm.. vet inte om jag träffat dig än...

den ska bred, helst större än full quarter. har hittat en bra sadel som legat på en bred nordsvensk, men den va så dyr för att vara utav okänt märke! hur lång den är spelar nog ingen större roll då pållen är 168cm i mankhöjd, han kan nog ha de flesta längder ;)

Mankhöjden spelar ingen roll, utan hur lång hästen rygg är.

Jag har en fullquarterbom sadel som är till salu, som är väldigt bred, hästen måste dock ha en grov manke, för att bära upp sadeln.

tja, han är väl normallängd på ryggen misstänker jag ;)

och manke, det har han(fast inte puckelmanke).. han börjar bli lite "till åren" och är början på svankig..

Hallå alla!
Har tänkt att tävla för första gången i år, det blir i Gnarp eller på Österåsen.
Eller om det dyker upp nån annan tävling lite närmare.....:angel:

Mallan

äsh då!

din häst lär ju ändå inte vara som min, som stannar å vägrar gå så :p inte tror jag att du skämmer ut dig!

ne de är just det som är problemet, det är väldigt mkt häst:banana:
Men vi får se, skulle vara jätte kul att åka.

Marlene

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 025
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
348
Senast: MML
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar