Tävla utan bett

Jempan

Trådstartare
Ja ni ser ju rubriken...Har en häst som har bettfel, alltså bör hon inte ha bett i munnen. Men jag skulle vilja ut o tävla, finns det NÅNSTANS där man kan tävla (förutom möjligtvis klubb) som tillåter att man rider bettlöst? Kan man ansöka om dispens av nått slag? Nån som vet?

Sv: Tävla utan bett

Du kan ansöka om dispens, men den allmänna meningen hos Svrf är att hästar som ska tävlas dressyr ska kunna ridas med bett. Så det är nog klubbtävlingar och programridningar som gäller.

I westernridning får man tävla med bosal så det kanske kan vara något? Finns massor med grenar att välja mellan.

det är ju med i svenska ridsportförbundet nu så går söka på TDB. under övrigt här på buke finns några trådar om det.
det är ju först "vanlig dressyr" sen teknik där form o gångarter o sådant bedöms också o samarbete när man går igenom grindar o backar och så sen samma på tid :). skitskoj, många "dressyrekipage" som sökt sig dit för att häst elelr ryttare inte trivs på "vanliga dressyrbanan" eller vill ha friare utrustning. har själv ett halvblod som går bäst i spansk sadel med svanskappa o bettlöst. o tävlat min spanjor i det. härlig gren med härligt folk!!!! o salig blandning. hästar o pnnyer tävlar mot varandra så även en gren för överåriga ponnyryttare som vill h akvar sin ponny.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 183
Senast: skogaliten
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka