Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(Nääästan som att höja en 50-vägsträcka till 70 om alla ändå kör 70 där)
Får man verkligen använda sånna bett?
typ detta då eller?
http://www.yourhorse.co.uk/upload/4474/images/Myler Comfort Snaffle.jpg
Jag tror inte att det kommer bli tillåtet. Själv tycker jag också att rakt bett känns betydligt skarpare att rida på än traditionella tränsbett. Den enda häst jag haft som det varit toppen med rakt bett var just en häst som var just stark framåt och jag fick bättre hejd på honom med rakt bett utan att han krullade hop halsen.
Jag tror inte att det kommer bli tillåtet. Själv tycker jag också att rakt bett känns betydligt skarpare att rida på än traditionella tränsbett. Den enda häst jag haft som det varit toppen med rakt bett var just en häst som var just stark framåt och jag fick bättre hejd på honom med rakt bett utan att han krullade hop halsen.
Är det ett sådant där "Magic"-bett, som nämns tidigare i tråden?
Med tanke på alla nya bett som kommit, alltså de som är delade men inte kollapsar när man tar i tyglarna tex Magic System, så känns det ju som att det är lika bra att TR tillåter raka bett. De som vill använda rakt bett kommer ju nästan undan regeln ändå när de använder sig av Magic system-betten
(Nääästan som att höja en 50-vägsträcka till 70 om alla ändå kör 70 där)