Sv: Tävla med hingst
Tycker i så fall tvärt emot dig... har du en häst som har de minsta tendens att slå ska du har rosett... iallafall till folk förtsått att man inte rider nära en okänd häst, vilket i mina ögon bara är korkat... så egentligen! Ta bort alla rosetter och sen får man rida nära på egen risk!MrNiceGuy skrev:Självklart ska hingsten vara tränad för det, men när man kommer ut på tävling är det en helt annan sak än när man "tränat" hemma på att ha andra hästar/sto runt sig.
Jag tycker mig ha sett "mode" i att ha röd rosett i svansen, spec på lokala/regionala tävlingar. Jag anser att man ska ha röd rosett på sin häst om den är riktigt j*vlig och verkligen slår om det kommer någon nära, alt. blir "lycklig" och brallar runt och kickar på framridningen. har man en häst som kanske eventuellt blir sur och då kan kanske tänka sig att sparka, men aboslut inte gör det ofta tycker jag man ska låta bli den röda rosetten... Som sagt det blr "inflation" i det annars och resultatet blir att ingen bryr sig om varningen...