Sv: Tävla med hingst
Okej, det där måste jag erkänna att jag tyckte var ett lite dumt argument, men okej, alla har rätt till åsikter!
Motargumentation:
1. Enligt din spontana åsikt så borde man med andra ord öht inte skaffa sig ett sto om man vill tävla då?
2. Jag har ridit massor med ston som går som klockor på tävling trots högbrunst.
3. Att ett sto är brunstigt är INTE ens i närheten av att vara ofräsch.
4. "Ska man tävla till varje pris så tycker jag att man kan skaffa en motorcrossmaskin så att ens tävlande inte går ut över ett oskyldigt djur." a) Ston kan faktiskt också tycka att det är jätteskoj att tävla. b) Jag förstår inte den där sista meningen, vad är det som går ut över mitt oskyldiga sto?
5. Mitt förr-förra sto presterade i brunst dubbelt så bra på tävling, trots att hon var spattigare än någonsin. Jag tror inte att hon var ensam om det.
6. Bor man, som jag till exempel, i norrland och vill tävla, då har man inte så mycket att välja på annat än att tävla under brunst eftersom det är en väldigt kort tävlingssäsong här.
Så, enligt dig ska man låta bli att tävla med sitt brunstiga sto, då borde ju inte du tävla med din hingst heller. Massor av ston får sin brunst "utlöst" av att stöta på en hingst. Så, då kanske man inte ska tävla någonsin med sitt sto?
Jag är medveten om att stora delar av mitt resonemang är riktigt genomkorkat, men jag tyckte inte att ditt var speciellt genomtänkt heller. Så det så!