tavla i USA

T

theresem

jag skall borja tavla min hast i hoppning i USA, ar det nagon som vet eller har erfarenhet av att tavla dar??

Väldigt olika från delstat till delstat vilka bestämmelser de har.

Leta rätt på "din" delstats förbund så hjälper de dig med allt, de är VÄLDIGT hjälpsamma alltid!

var i USA ska du tävla o vilken gren?*nyfiken*

jag skall tavla i Illinois i hoppning, men har inte bestammt mig an for om jag skall gora Hunting eller jumping. Hunting verkar vara lite mjakit och jag tror inte det riktigt passar min ridstil. Det finns ju tusen klasser att tavla pa en och en samma tavling, det gor mig helt virrig! Sverige ar sa bra och enkelt!! :)

Foljer inte din tranare med pa tavlingen? Det ar mycket vanligt att ens tranare foljer med pa tavlingen annars, ibland maste man aven ha tranarens tranar-nummer for att kunna anmala.
Annars ar en tavling en tavling, och det ar ganska mycket lika overallt. Man anmaler sej, aker dit, varmer upp och rider sin klass.

Hunters ar inte alls mjaktigt. Du hoppar en bana, precis som vilken annan som helst. Hojder finns det olika, men valj en hojd som passar dej. Det ar varre att tavla Hunters an vad det ar att tavla vanlig hoppning. I vanlig hoppning sa spelar det ingen roll hur du och hasten ser ut, sa lange ni rider felfritt kan ni fortfarande vinna. I Hunters sa tittar de pa hasten, hur du rider, samspelet mellan er samt hur ni hoppade runt banan. Beroende pa vad det ar for Hunter-klass, sa kanske du maste gora en liten uppvisning utan hinder. Dar ni travar, galopperar i grupp, samt gor en liten individuell uppvisning en och en.
Hunter ar inte ett dugg mjakigt, utan staller hogre krav pa dej som ryttare och hogre krav pa hur din hast ser ut.

Visste finns det massa klasser att stalla upp i, men om det ar din forsta tavling sa ar det ju bara att kolla pa sa manga utav klasserna du hinner med, och sedan valja den du gillade bast till nasta tavling.

jag ska eventuellt ut i tävla i dressyr o kanske även hopp till hösten! :eek:

men då blir det i södra californien o min tränare får sköta allt! :D

Jag tycker att du ska starta Hunting!!!!

Hunt är för RIKTIGA ryttare och FINA hästar :cool: Både teknik, stil och samspel belönas. Önskar mej sånt här hemma...

tack for era svar!! Jag menade inte daligt med mjakit, som ni verkar ta det!
Jag skall tavla valdigt simpelt (lagt) och min tranare har defentivt inte tid med att komma med pa mina sma tavlingar, sa jag far aka sjalv.
Och jag skulle vilja rida klasser som ar vad jag och min hast ar van med.....Jag har ett TB sto och hon ar mycket frammat och hon har nog inte riktigt vad som kravs for hunting, defenetivt inte for laga klasser!
Jag har forsokt att kolla upp vad man behover och hur man gar till vaga, men det ar alltid olika gor olika tavlingar, jag tycker att det ar forvirrande, och nar man fragar arrangoren sa sager dom olika!! jaja far fortsatta pa egen hand att leta vad som passar mig!

Förespråkar inte Hunterklaser där man med förtjänst rider hästarna långa och helt öppna med dålig ryggverksamhet. Inget jag skulle vilja ha till Sverige!!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Min rabarber vaxer fortfarande, men det kommer inte manga nya blad och nu ar bladen jattelika och stjalkarna borjar bli tunna. Ar det...
Svar
11
· Visningar
350
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 488
Senast: Raderad medlem 68338
·
Övr. Hund En 8-veckors Golden Retriever tik valp hamtas hem Lordagen den 17:de Augusti. Jag har tva namn pa gang men kan ju inte bestamma mig...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 507
Senast: hastflicka
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 421
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama