Tävla i OS och bli helt ruinerad på köpet

Sv: Tävla i OS och bli helt ruinerad på köpet

Japp! Tough luck...så är det, kan du inte rida bättre utan att hästen måste opereras så ska du givetvis betala hemresan själv. Alla får rekommendationen att vara gifta med miljonärer innan de ens tänker tanken att ställa upp för sitt land säger OS-kommittén....:devil:

OBS! Ironiskt inlägg....

Vi får väl hoppas att KM kan lifta med några andra hästar hem, tex Paralympics hästar.

Men är det inte betalt för tor:confused:.

Men det är ju logiskt eg, Keymaster åker inte hem med de andra hästarna. Och därför får hemresan bekostas själv.

Finns säkerligen en t o r biljett även för Keymaster, men resturresan gick den 15 augusti tillsammans med de andra, och den utnyttjades inte.

På samma sätt som om du stannar kvar/blir kvar i ett land dit du åkt på charterresa. Så du har en bokad, betalt biljett till en specifik dag och avgång. Utnyttjar du inte den, får du själv betala flygbiljetten för att ta ett senare flyg.

Det som är intressant är eg bara om Keymaster kunnat åka hem med de andra, men Magnus för säkerhets skull valt att ha honom kvar. Då anser jag det helt i sin ordning att han får betala biljetten hem själv. Däremot om Keymaster inte av veterinärerna ansågs vara i resbart skick den 15:e, då borde förbundet iaf hjälpa till med kostnaden tycker jag.

Men det är ju logiskt eg, Keymaster åker inte hem med de andra hästarna. Och därför får hemresan bekostas själv.

Finns säkerligen en t o r biljett även för Keymaster, men resturresan gick den 15 augusti tillsammans med de andra, och den utnyttjades inte.

På samma sätt som om du stannar kvar/blir kvar i ett land dit du åkt på charterresa. Så du har en bokad, betalt biljett till en specifik dag och avgång. Utnyttjar du inte den, får du själv betala flygbiljetten för att ta ett senare flyg.

Det som är intressant är eg bara om Keymaster kunnat åka hem med de andra, men Magnus för säkerhets skull valt att ha honom kvar. Då anser jag det helt i sin ordning att han får betala biljetten hem själv. Däremot om Keymaster inte av veterinärerna ansågs vara i resbart skick den 15:e, då borde förbundet iaf hjälpa till med kostnaden tycker jag.

Men du....han har tävlat för sitt land! Det är väl inte klokt om du ska riskera att betala hemresan själv när du tävlar i en sport som är högrisk?

Sen tror jag inte för ett ögonblick att han kommer att behöva göra detta men blotta tanken är ju :eek::eek:

Och om han var i resbart skick när de andra åkte hem kunde han ha åkt hem på sitt lands bekostnad. Där är för mig den springande punkten. Ansåg veterinärerna att han inte var redo att resa, bör förbundet betala hela eller del av biljetten. Ansåg veterinärerna han var redo anser jag det helt korrekt att Magnus betalar hemresan då han då valt att flytta den. Om än på goda skäl.

Och om han var i resbart skick när de andra åkte hem kunde han ha åkt hem på sitt lands bekostnad. Där är för mig den springande punkten. Ansåg veterinärerna att han inte var redo att resa, bör förbundet betala hela eller del av biljetten. Ansåg veterinärerna han var redo anser jag det helt korrekt att Magnus betalar hemresan då han då valt att flytta den. Om än på goda skäl.

Fast veterinärerna kan ha sagt att det är ok att åka men bättre att vänta och då måste man ju som ryttare/hästägare kunna ha ett val. Det är ju inte direkt som att åka på charterresa och hiva för mycket öl och missa flyget....:grin:

Det är alltid bättre att vänta, där som är kruxet. Absolut säkrast är att han står kvar där han är tills han är helt friskförklarad.

Med 'i resbart skick' menade jag att veterinärerna ansåg att det medförde ingen risk att han åkte hem då, utöver den risk som alltid finns så att säga.

Det är alltid bättre att vänta, där som är kruxet. Absolut säkrast är att han står kvar där han är tills han är helt friskförklarad.

Med 'i resbart skick' menade jag att veterinärerna ansåg att det medförde ingen risk att han åkte hem då, utöver den risk som alltid finns så att säga.

Men det vet varken du eller jag så vi kan nog sluta spekulera i det och komma fram till att vi har olika åsikter i denna sak!;)

Ja, det tyckte jag jag gjorde, men du hade invändningar så då utvecklade jag min ståndpunkt =)

Svaret på eran fråga finns på tidningen ridsport hemsida, ang vad vet dagt om hemresan.
Har för mig att vet sa att han inte kunde åka med fältälvanshästarna, men skulle kunna åka hem med hopphästarna.

För mig är det fullkomligt GALET att det inte finns en backupp för sådana här situationer, oavsett när hästen ska resa hem.

För ALLA som far iväg med hästar så långt måste ju kalkylera med risken att något kan inträffa, framförallt fälttävlanshästarna.

Eller räknar ridsportförbundet och SOK eller vad de heter att man ska avliva skadade hästar för det är billigare..

Om vet anser den inte ska åka när det är 'bokat' håller jag helt med. Det enda jag läst om när kan åka är dock direkt efter op, så ingen vet ju om det ändrats. Men har det inte det, anser jag också att förbundet har ett ansvar som sagt.

Men du....han har tävlat för sitt land! Det är väl inte klokt om du ska riskera att betala hemresan själv när du tävlar i en sport som är högrisk?

Sen tror jag inte för ett ögonblick att han kommer att behöva göra detta men blotta tanken är ju :eek::eek:

Håller med:bow: Kan man offra miljoner på att vara med som nation i denna cirkus som är OS så ska man väl kunna stå för att alla deltagare oavsett om det är djur eller människor kommer hem:eek:

Att turister fastnar är en annan sak, det är privarpersoner som har råd att åka på långa dyra lyxresor så de kan gott betala om de ska hem annan tid än returbiljetten:cool: Helt annan sak.

Kan inte lyssna på SR på denna datorn. Hur mycket skulle det kosta?

Jag håller inte med ett enda dugg i det du skriver

Det är självklart att han skall få sin resa betald hem. Han har representerat Sverige i OS och "råkade" bryta benet. Måste finnas försäkringar som täcker en sådan här sak.

Tycker det är skandal om de får betala allt själv :mad:

Jag förstår inte alls ditt resonemang. Du jmfr ett OS med en charterresa. :eek: Jag kan aldrig jmfr en os-biljett med charter möjligen med en vanlig flygbiljett och jag kan alltid boka om mina.
Jag anser att det är självklart att förbundet dvs vi, ska betala hans hemresa. Om man valt att stanna lite extra så inte är det för skojsskull utan för hästens skull. Har inte förbundet försäkring, så får man stå för det.

Har vi råd att skicka iväg ekipage till OS så får vi se till att ha råd att ta hem dem när det inte gick som det skulle. :mad:

Ps! Jag tror personligen inte att man op någon annanstans.

Senast ändrad:

Har vi råd att skicka iväg ekipage till OS så får vi se till att ha råd att ta hem dem när det inte gick som det skulle. :mad:
SOK står för resan (de bokade...) om jag inte minns fel, inte SvRf.

Vill inte de få hem hästen håller jag med dig om att förbundet borde betala!

Jisses vad det spekuleras här...men Lundsbo har rätt i sin första mening. Och varför skulle inte SOK "vilja få hem hästen"? Vad tror ni det är för människor som jobbar där egentligen?

Och det här tar nog priset:
"Eller räknar ridsportförbundet och SOK eller vad de heter att man ska avliva skadade hästar för det är billigare.."

Ja, SÅ måste det ju vara eller hur?! :devil: Jösses.

Keymaster kommer att flygas hem på ett sätt som är säkert för honom, om det blir med hopphästarna eller paralympics-hästarna återstår att se. Ang betalning så löser de inblandade detta på ett bra sätt.

Jisses vad det spekuleras här...men Lundsbo har rätt i sin första mening. Och varför skulle inte SOK "vilja få hem hästen"? Vad tror ni det är för människor som jobbar där egentligen?

Och det här tar nog priset:
"Eller räknar ridsportförbundet och SOK eller vad de heter att man ska avliva skadade hästar för det är billigare.."

Ja, SÅ måste det ju vara eller hur?! :devil: Jösses.

Keymaster kommer att flygas hem på ett sätt som är säkert för honom, om det blir med hopphästarna eller paralympics-hästarna återstår att se. Ang betalning så löser de inblandade detta på ett bra sätt.

Jag undrade just när du skulle dyka upp här....:rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hanna Berg från Bjärlöv tävlar i fälttävlan, en av hästsportens tuffaste grenar. Nu har hon siktet inställt på en guldmedalj i OS i...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Radiosportens Bengt Skött beskriver läget inför ridsportens OS-fälttävlan och de svenska chanserna. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
371
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Anna Nilssons häst Luron fick en luftvägsinfektion under resan till Rio de Janeiro och kommer inte att tävla i det svenska laget i...
Svar
0
· Visningar
370
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter HKH Prins Abdullah Bin Miteb, som ingick i Saudiarabiens bronslag på OS i London 2012, slutar tävla internationellt. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
591
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?