Tävla för första gången...

O

overtyre

Hej!
Jag ska tävla min första lokala hopptävling i Augusti månad och undrar därför vad för regler det är som gäller ex. ryttarens klädsel, om det kommer vara startsignal och hur det är med att häls på domaren. Jag blir dessutom "alltid" fruktansvärt nervös på tävlingar och skulle bli tacksam för några tips ang. det! :banana:

ang. ryttarens klädsel så finns det massor med trådar omdet redan, bara att söka.

det här med starsignal, så är det olika överallt. Offtast säger dom "varså god och rid" eller så är det en signal.
Du måste inte hälsa på domaren, men det mycket trevligare om du gör det.

Lycka till!

regler för ryttarens klädsel står dels i trådar och dels i tr.

startsignalen brukar vara antingen en signal eller "varsågod och rid", men kan finnas i flera varianter säkert.

Det är trevligt att hälsa på domaren, men inget måste.

Ang. nervös så är det ju olika för person till person. Men ta det bara lugnt så brukar det gå ganska bra.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Freazer
·
Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Nalle136
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar