Tavelvägg

strawberrysylt

Trådstartare
Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär.

Jag har några ramar liggande, alla är vita, men i lite olika stil. Hur skulle ni gjort, haft med dem eller använt dem till andra saker och köpt likadana ramar till tavelväggen? Jag vill att fotona ska vara i fokus.

Hade ni blandat svartvita foton och foton med färg eller bara ena av dem?

Andra tips och tankar? :)

Bifogade filer

• Screenshot_20250326-195933_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20250326-195933_Samsung Internet.webp
    60,7 KB · Visningar: 64
Jag tycker det är snyggare med lite olika ramar faktiskt, men det är väl en smaksak mest.

Hmm, ja det har du rätt i. Det känns lite för mig som om förr hade jag lätt tagit med dem, men nu har jag ev ändrat mig lite.
Glömde skriva att storleken på de ramarna gör det kanske lite svårare att få in dem också, men det bör ju gå. Jag får väl lägga ut dem på golvet först så som jag tänkt mig och se hur det skulle bli.

Jag har en mindre tavelvägg med olika ramar. Blir mera liv i det då :) men så tycker jag nog generellt att en fin ram förhöjer motivet.

Hmm, ja det kan du ha rätt i :). Ska se om jag kan knåpa in dem jag har och lägga ut på golvet. Har inte klart för mig precis vilka foton som ska vara med än heller. Men lutar åt en vägg med bilder från samma tillfällen (två tillfällen med lite lika klädsel) tror jag, så det hålls ihop lite.

Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär.

Jag har några ramar liggande, alla är vita, men i lite olika stil. Hur skulle ni gjort, haft med dem eller använt dem till andra saker och köpt likadana ramar till tavelväggen? Jag vill att fotona ska vara i fokus.

Hade ni blandat svartvita foton och foton med färg eller bara ena av dem?

Andra tips och tankar? :)
Fint! Jag har bara sett med udda och blandat, med olika ramar :) (inte foto)

Hmm, ja det kan du ha rätt i :). Ska se om jag kan knåpa in dem jag har och lägga ut på golvet. Har inte klart för mig precis vilka foton som ska vara med än heller. Men lutar åt en vägg med bilder från samma tillfällen (två tillfällen med lite lika klädsel) tror jag, så det hålls ihop lite.
Är bilderna från samma tillfälle kan nog likadana ramar bli väldigt snyggt också :)

Jag har väldigt blandade ramar (och annat) på min tavelvägg!

Rekommenderar verkligen att sätta ut på golvet hur du vill ha dom innan uppsättning, det gjorde inte jag så dom hänger rätt skevt 😂
Visa bifogad fil 164592

Kul att se 😊.
Hur stora är dina stora ramar?
Jomen precis, känns som om jag vill prova lite olika sätt på golvet först.

Är bilderna från samma tillfälle kan nog likadana ramar bli väldigt snyggt också :)

Jag bestämde mig för att ta med de ramar jag har som går att passa in och sen leta fler på loppis. Då blir de inte helt lika, men känns bäst både ur miljö- och ekonomisk synpunkt :).
Hittar jag inte de största second hand köper jag nog två stora, men annars bör det väl gå att hitta. :)

Såhär långt har jag kommit i funderingarna hittills, då ska några bytas ut, men typ såhär;

Bifogade filer

• 20250328_161404.webp
    20250328_161404.webp
    51,8 KB · Visningar: 25
Kul att se 😊.
Hur stora är dina stora ramar?
Jomen precis, känns som om jag vill prova lite olika sätt på golvet först.

Jag bestämde mig för att ta med de ramar jag har som går att passa in och sen leta fler på loppis. Då blir de inte helt lika, men känns bäst både ur miljö- och ekonomisk synpunkt :).
Hittar jag inte de största second hand köper jag nog två stora, men annars bör det väl gå att hitta. :)

Såhär långt har jag kommit i funderingarna hittills, då ska några bytas ut, men typ såhär;

Jag gillar när det är samma avstånd mellan tavlorna, sen får det gärna vara huller om buller:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 196
Senast: Iamia
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 364
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 026
Senast: tuaphua
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 177
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka