tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 371
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Jag och min kompis åkte till en studio igår för att kolla lite pris och boka tid. Hade värsta turen! Tatueraren hade fått en avbokning och vi fick våra tatueringar på en gång! :D
Så nu sitter jag här med mina runor på överarmen, ÄLSKAR! :love:

Åh, vilken studio blev det?

Jag har varit rädd för att min tid är i farozonen pga förkyldning, men jag är pigg, osnuvig och hostar inte längre!

4-ever i Årsta :laugh: jag har ju ingen studio att jämföra med, men både jag och min kompis är super nöjda!

32906480.jpg

Svårt att fota höger axel med kameran i vänster hand :angel: men typ så ser den ut, tror de är lite färg som smulat lite och tröjan har luddat av sig lite på salvan :p

kl.

Fick äääntligen tummarna ur igår och var och bokade tid för min efterlängtade tatuering!!! Jag får iofs sitta och längta läääänge innan det börjar bli dags, 7 månaders väntetid! :p

Så drygt! Men då behöver du ju inte få nåt förstört i sommar!

24timmar kvar nu för min del!

Nej precis, och jag får dessutom tatueringen gjord av en av Sveriges bästa, då är det värt väntan :D:love:

Att tatuera ankeln och fotknölen var noll problem jämfört med denna! Fy sjutton. Jag trodde jag visste vad smärta var, efter allt jag råkat ut för. Men aj, säger jag bara :crazy: Men jag tycker om min kolibi, som gjordes igår.

tattookilibri.jpg

Jag är kär! :love::love::love:

Har en liten tanke på något liknande, lite närmare nyckelbenet bara :)

*kl*
Nu är jag påbörjad! Tyvärr hann vi bara linjerna idag för han var tvungen att rita om motiver lite.
Bild kommer när den är mer klar sedan.

Det blir en fågel och två rosor på överarmen. Det är en coverup av en gammal så nu ser det lite lustigt ut!

Jag har skrivit ut bilden jag hittade där jag tokgillar konceptet men inte den exakta bilden. Så nu sitter den på mitt kylskåp!

Ska fundera över lite olika djur att byta ut mot de som finns där och sen får det gå några månader så får vi se om det blir den när jag väl får råd. :)

*KL*

Nu är det snart dags för mig och jag är minst sagt SPYNERVÖS. Jag är grymt orolig över smärtan och jag har fått beskrivningar över hur det känns som får min mage att vända sig. Hur fan ska jag klara detta?

Min fråga till er är dock: hur länge ser tatueringen 'ful' ut efter? alltså är svullen och kanske lite rödrosa eller hur det nu blir? Jag tatuerar mig imorgon, kommer den se hyfsat snygg ut till helgen?
När får man dricka alkohol igen efteråt?

/ niphredil som inte förstår hur detta ens ska kunna bli av.

Det beror lite på vart placeringen av tatueringen är och hur bra läkkött du har. Min var bara svullen första dagen, jag gjorde den på handleden.

Alkohol kan du dricka, ja, men inte närmsta dygnen, men helgen är väl okej, men du bör nog vara lite försiktig, inte dricka dig medvetslös. ;)

Jag har säkert jättedåligt läkkött. Jag är rätt dålig överlag ;) Men då hoppas jag på att den snyggar till sig under veckan i alla fall :)

Ska försöka att inte dricka mig medvetslös under helgen! ;) Vill mest ut på ett par cider så då borde det ju vara lugnt :)

Nu är det snart dags för fortsättningen på min! Hoppas bara att vi hinner klart den här gången

Spännande, du får visa bild sen :banana: Det kommer gå bra ska du se! Nu vet jag inte placeringen (eller hur låg/hög smärttröskel du har), men det är ju inte som att nålen sargar en direkt :) Slappna bara av, och börjar det göra ont får du försöka tänka på annat! Sen det där med svullnad beror ju såklart på hur stor tatueringen är, men det håller nog sällan i sig längre än ett dygn. Alkohol brukar vara lugnt bara det gått några dagar och du som sagt, inte dricker dig medvetslös ;)

Ska absolut visa bild sen! Ska göra en på insidan av underarmen och en på insidan av överarmen (inte samma arm).

Är fortfarande kräksnervös. Urk. Kommer gråta floder och skämmas över det.

Haha sorry, har varit så pepp på det här men nu är jag mest rädd faktiskt :o

Ska tänka på dina tips, tack för pepp!

Jag var också jättenervös första gången! Det är ju inte särskilt konstigt alls, man gör ju något helt nytt :) Tatuerare är ju såklart även vana vid "nybörjare" och iaf ingen jag pratat med tycker det är konstigt om någon är osäker!

Men jag kommer säkert gråta floder, inte bara vara nervös och osäker liksom utan vara lätt hysterisk. Men men, han verkade himla sympatisk så det ska nog gå bra :)

Var hos gynekologen imorse och det var helvetet på jorden så förhoppningsvis känns det som en walk in the park i jämförelse att tatuera sig ;)

Aaaaah så pirrigt.

/ niphredil från systers användare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31