tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 371
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Du överlever, jag lovar!!!
Det är inte så farligt faktiskt, det känns så klart men det kan vara värre!

Tala om att du är nervös/rädd/hysterisk eller vilken känsla du har när du kommer dit så lovar jag att han tar det lugnt. Dom brukar testköra ett lite streck bara så man ska få känna innan dom drar igång ordentligt.

Dessutom så gör du mig nervös inför min tid imorgon :P

Delvis KL

Nu så :) Tatueraren var jättesnäll och jag tog mig igenom det men ärligt talat tyckte jag att överarmen gjorde gräsligt ont. Vi tog en paus eftersom han var rädd att jag skulle svimma och om sanningen ska fram så kan jag inte riktigt förstå att jag var så tuff att jag gjorde underarmen också när första gjorde så djävulskt ont. Men men, han som gjorde dem var världsbäst och supersnäll och jag hade en väns hand att köra in naglarna i. Och guuuud så nöjd jag är med resultatet :D (på mina armar då, stackars vännens armar och händer är täckta av rivsår och nagelmärken :o)

Förlagan till underarmen:

32969985.jpg

Min lilla underarm:

32969987.jpg

Lite närmare:

32969991.jpg

Förlaga till överarmen:
Länk!

Min version:

32969990.jpg

// Grymt stolt och nöjd tjej :D

Senast ändrad av en moderator:

Härligt!
Vad häftig den där dasande gubben var! Var i världens finns orginalet?

Visst är han/hon cool? Jag älskar den! Den fanns målad på berlinmuren (East Side Gallery) förut men vad jag har hört så är den övermålad nu. Det är min absoluta favoritmålning - för mig står den för så mycket vackert :)

Åh vad fin gubben är!! Texten också - vad betyder den?

kl
Nu har jag äntligen visat tatueringen för mamma! Hon blev jätteglad. :)

Härligt! :banana: Verkligen jättesnygga! Och ja, insidan av överarmen är verkligen inte att leka med. Har ingen som är direkt på insidan, men den jag har på överarmen går in liiite på insidan och jag minns att det var inte vidare trevligt.. Men hur känns det nu efteråt då? Lika hemskt som du trodde? :)

Jag misstänkte att det kunde vara berlinmuren, synd bara om den är övermålad.

Nu är det bara några timmar kvar innan jag ska iväg!

Åh vad fin gubben är!! Texten också - vad betyder den?

kl
Nu har jag äntligen visat tatueringen för mamma! Hon blev jätteglad. :)
Tack! Texten betyder 'alla vill bara tämja dig' och kommer från en otroligt vacker låt om kärlek :) Jag älskar låten, den handlar om att kärlek är som ett djur, som river och sliter och inte går att tämja.

Kul att din mamma gillade din tatuering! Min mamma såg lite chockad ut och sa väl mest att den blev fin, men att det var tur att jag inte gjorde den större. Sen såg hon lite rädd ut och sa "du tänker väl inte göra några fler?"

Gud så snyggt! Jag älskar också den dansande gubben!
Gud så kul att du gillade den också! Jag älskar din underarmstatuering så vi kanske har lite samma smak!

Härligt! :banana: Verkligen jättesnygga! Och ja, insidan av överarmen är verkligen inte att leka med. Har ingen som är direkt på insidan, men den jag har på överarmen går in liiite på insidan och jag minns att det var inte vidare trevligt.. Men hur känns det nu efteråt då? Lika hemskt som du trodde? :)
Tack! Ja, alltså, nu är det ju lätt värt det, ingen tvekan om saken. Men när jag satt där ville jag bara dö ärligt talat, min vän stod och laddade upp med argument (i huvudet alltså) för att jag inte skulle gå mitt i för han trodde ett tag att jag skulle ge upp. Jag är i alla fall grymt nöjd med resultatet och det var lätt värt smärtan! Tusen tack för din snälla pepp!

Jättefint och mycket originellt! :)

Gu va läcker den dansande gubben var!
Kul att ni också gillade den! Den är lite annorlunda och väldigt, väldigt mycket jag helt enkelt.

För mig hänger bägge tatueringarna ihop - de står för kärlek, frihet, självständighet och ja, massa fina grejer helt enkelt. Är så glad att jag gjorde dem! :love:

Härlig reaktion från din mamma. :p
Jättefin betydelse, förstår att du vill ha det på kroppen!

Ja, det tycker jag med! :) Och tack!

Snyggt och originellt! Hade i och för sig inte väntat mig något annat från dig :) Duktig du var som härdade ut också!

Vill också ha på överarmen sådär på insidan men jag måste träna dem lite först :angel:

Tack, vilken otrolig komplimang! :)

Alltså, insidan av överarmen är så jävla snyggt tycker jag så lätt att du ska göra där! Skit i att träna dig först, du är säkert jättefin redan nu! Mina armar är inte så suveräna men det får funka ändå :D

Haha jo dom måste verkligen bli fastare först. Det är ju planen iofs så snart snart! Äsch struntprat, du har ju fina armar!

Tack! Ja, alltså, nu är det ju lätt värt det, ingen tvekan om saken. Men när jag satt där ville jag bara dö ärligt talat, min vän stod och laddade upp med argument (i huvudet alltså) för att jag inte skulle gå mitt i för han trodde ett tag att jag skulle ge upp. Jag är i alla fall grymt nöjd med resultatet och det var lätt värt smärtan! Tusen tack för din snälla pepp!

Absolut ingen orsak, jag minns hur det var själv första gången! När vi skulle börja så sa tatueraren "redo" och jag mumlade fram nåt "ja jo det är väl bara att göra't.." typ, haha :) Nu är väl problemet snarare att man bara planerar nya hela tiden..... Åter igen, de blev verkligen jättefina!

Vad kul! Vilken av tatueringarna är det du menar?

Och vilken fin betydelse och att båda motiven hänger ihop.
Jag visste inte att du hade mer än en på underarmen men den jag tänkte på var den grrrymt snygga kedjekorpaktiga tatueringen du har. Den med ringen i munnen. Öhm, är inte så bra på att förklara märker jag :D
Jag gillar svarta, enkla tatueringar som är rätt stilrena. Eller ja, såna kan jag se på mig själv även om andra tatueringar kan passa på andra.

Ja, alltså, ingen kommer ju förstå att de hänger ihop men för mig gör de verkligen det. Jag ville bara göra tatueringarna under förutsättningen att jag gjorde bägge samtidigt och just bägge två, för det skulle kännas som en halv tatuering annars om jag bara gick runt med en.

Absolut ingen orsak, jag minns hur det var själv första gången! När vi skulle börja så sa tatueraren "redo" och jag mumlade fram nåt "ja jo det är väl bara att göra't.." typ, haha :) Nu är väl problemet snarare att man bara planerar nya hela tiden..... Åter igen, de blev verkligen jättefina!
haha, min tatuerare sa "Är du beredd? Och ryck inte till nu!" och jag blev asnervös och tänkte "faaan, tänk om jag rycker till nu!!" :D

Jag har förstått att folk blir som beroende av att göra fler :) Jag kommer inte göra några fler tror jag, om jag inte snubblar över något "måste-motiv" liksom. Och återigen -tack!

Jag kan bara stämma in i kören här. Jättesnygga tatueringar, verkligen!
Tack så hemskt mycket! Dansande gubben kan jag ju inte ta nån credd för egentligen, förutom att jag fastnat för målningen när jag varit i Berlin :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka