tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Åh, tack!:o:D
Ser lite roligt ut när vissa av färgerna är gamla och vissa helt nya, men jag tror det blir himla fint när den är läkt:)

Vilken snygg :love:

*kl*

Min är klar!!! Behöver jag säga att jag älskar den. All heder till min fantastiska tatuerare :love:

Plasten är kvar. Jag vågar inte ta bort den ännu. Kan lägga in en bättre bild när min pojkvän kommer hem och kan vara fotograf :)

ta.jpg

kl

Hur vet man om någon är bra på att tatuera? Alltså, när man letar ställe att tatuera sig på? Mer än det uppenbara att det ser bra ut :p Ah, förvirring. Jag är ny på det här området :angel:

Vilken snygg :love:

*kl*

Min är klar!!! Behöver jag säga att jag älskar den. All heder till min fantastiska tatuerare :love:

Plasten är kvar. Jag vågar inte ta bort den ännu. Kan lägga in en bättre bild när min pojkvän kommer hem och kan vara fotograf :)

ta.jpg

Sablar vad snyggt!

*knapp*

Tänk på att det inte är ok att länka till sin blogg! Vilket inkluderar inlägg i ens blogg....

//lizan, moderator

*kl*

Min senaste. Kom till en dag då jag var sjuuuukt utråkad, slängde iväg ett sms till tatuerarn som hade en avbokning, motividé bestämde jag i bilen på väg dit :)

392132_10150430503483789_575908788_8575362_1470088166_n.jpg

Bilden gör inte färgerna rättvisa då de är mycke skarpare i verkligheten.
Texten är titeln på min och gubbens låt, döskallarna symboliserar oss. En kärleksförklaring helt enkelt :)

*kl*

Jag lade i somras upp en bild på min påbörjade drake "Kokomo," och har länge tänkt att ni ska få se slutresultatet men det har glömts bort hela tiden. Men bättre sent än aldrig! ;)

Jag älskar honom. :love: :love:
316489_170013319761610_170011969761745_294224_1908943974_n.jpg

Senast ändrad:

Alltså...wow! :love:

OT

Men...vad är det jag ser?? Har du en viss polis från Västerås på din bild...avatar eller vad det heter?? Han har jag gått komvux med för läääääääääääänge sen...Min största fasa är att han ska stoppa mig för fortkörning. Måste vara sååå mycket pinsammare att bli stoppad av nån som man "känner" :p

Fett knapplån ;)

Ni verkar väldigt kreativa här... Jag är väldigt vilsen på tatueringar... Jag funderar på två saker - antingen något som symboliserar alla mina 4 hästar jag haft, och helst något som står för häst i allmänhet också, nåt fint citat som har betydelsen typ evig kärlek eller nåt lite mindre klyschigt ;)

ELLER ett litet porträtt av en tiger (huvud), som ska vara ganska verklighetstroget men hur litet går att göra så att de inte flyter ihop osv?

Och vart ska man sätta den? Den måste vara lätt att dölja och gör inte jättemycket om inte alla ser dom så att säga, de är mest för att jag vill ha de med mig jämt :)

Om någon har ett bra tips får ni gärna hojta :)

Ett verklighetstroget porträtt av en tiger måste nog tyvärr vara ganska stort kan jag tänka mig. :) Det går ju dock att göra verklighetstrogna tatueringar av t.ex. tigerögon och dyl, det har jag sett några gånger!

Bra platser där tatueringar är lätta att dölja kan ju bl a vara på överarmen, på revbenen, ovanför eller på höften osv.

Hoppas du kommer fram till något! Du får ta och visa en bild om det blir någon tatuering :D

Ja det kändes ju lite så med tigern... kanske får bli ett senare projekt :D

Ja en text eller nåt motiv över ett revbenen är ju snyggt alltså.. men aaaaj.. hehe! Ja absolut, lär nog dock ha blivit tatueringtråd nr 33 innan jag kommit till skott! Tack för tips :)

Har funderat på att tatuera in en bild på hästen "Mulle" i full fräs och med texten "Kamikazeryttare" under som ett minne av allt galet man gjort under sina år som hästmänniska :D
Fick tips av en kompis att sätta en text bak på min bil: "Kamikazeryttare, jag har haft tuffare hästkrafter än dig i häcken!!", men jag vette fasen om jag törs...:p

*KL*

Den här tråden verkar vara vääääldigt vilande just nu men jag hoppas ändå få lite svar och någon att resonera lite med.

I alla fall så har jag velat tatuera mig väldigt länge men har inte snubblat över något motiv som kändes tusen procent bra. Jag ville heller inte sitta och leta och googla efter nåt att tatuera utan ville ha något som kom till mig naturligt och eftersom det aldrig hände så la jag helt och hållet tatueringsplanerna åt sidan. Men NU har jag helt plötsligt ramlat över TVÅ motiv jag vill göra och bägge två känns helt fantastiskt coola och perfekta och så JAG det bara kan bli. Jag är så glad och pirrig - tänk om det faktiskt blir av nu?? :D :D

Jag har dock lite funderingar..;
1) Hur i hela friden ska man veta vart man ska gå nånstans? Jag har googlat och tittat på bilder men det är ju SÅ svårt att veta och jag vill verkligen inte komma hem med något med sneda, fula linjer. Bor i Stockholm så det finns ju våldsamt många studios här.

2) Hur mycket kostar det ungefär? Ena grejen jag vill göra är en figur som är kanske 1½ dm lång (på underarmen) i endast svart och hela tatueringen består i stort sett bara utav svarta linjer, man kan säga att det typ är en lite snirkligare streckgubbe. Bör inte vara superkomplicerad alltså.

3) Hur lång tid kan det tänkas ta? Ena grejen jag vill göra är en text i stil med denna

CopyofP4221063.jpg

(bild ur denna tråden, sorry för lån!!)
Inte samma typsnitt (eller text ;))men ungefär lika långt och så.

4. Tänk om det gör så ont att jag inte kan göra klart den? Tänk om jag svimmar? Blir grymt nervös bara jag tänker på det.

5) Hur lång tid tar det för den att läka ungefär? Kan jag göra tatueringen i mars-april och ändå bada med gott samvete i sommar? Jag är försiktig av mig och vill inte chansa och göra nåt som kanske sabbar den (är således inte typen som tatuerar mig i Thailand ;))

Helt okej att låna ;)

Jag är ju partisk, men i Stockholm rekommenderar jag Finest Tattoo och Zoi Tattoo. Zoi kanske framförallt för större och mer invecklade grejer.

Thomaz på Finest gjorde texttatueringen på bilden och är supersnabb, tog 12 (!) minuter så var den klar. Har läkt jättefin och blev exakt som jag ville ha den dessutom. De är nog även snäppet billigare än Zoi.

På Zoi är de helt övermänskligt duktiga på allt, men kanske lite dyrare och tar nog lite längre tid. Men det ska enbart skyllas på att de är superpetnoga med allting.

Läkningstid, tja, en månad åtminstone innan bad. Sedan borde det gå bra.
Var noga med solskydd bara!
Jag har inte haft särskilt ont av tatueringar så JAG tror inte att det borde vara några problem alls.

Sedan kostnad, texttatueringen på bilden gjorde jag tillsammans med en annan (den i samma inlägg) och då kostade det 1500:-

Annars är det ju bara att gå dit och be om prisförslag! :)
Ledsen att det inte blev i ordning, men kanske besvarade nånting iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka