tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Det tar säkert nån vecka innan du kan ha BH igen, har du otur så tar det längre tid.
Jag skulle vänta minst en månad innan du börjar bada, inte så kul att få infektion i såren. Jag fick en liten liten infektion i min senaste och den har inte läkt så snyggt som den borde. Det är så onödigt.
Sola vet jag faktiskt inte men jag utsatte mina för sol så fort de kändes läkta.

Visst är den? :love:
Ellen Westholm på ZoiTattoo Stockholm har gjort den.

Stormkast, hon har även gjort den här (dock inte på mig):
cat.jpg

Så djur kan hon också.
Eller ja, hon kan nog allt.

Shit vad grym! :love::love:
Men då är hon nog bra dyr...får leta upp någon billigare i stan här, annars är det ju inte långt till sthlm :)

Jo, men ska man göra större kan det vara värt det!
1200kr/h eller 5000kr för en heldag (6-7h), åtminstone när jag bokade tid.

Nu kan jag också joina denna tråd.
Idag gjorde jag min första tatuering. En kvist på sidan. Inte klar. Vågar inte lägga ut bild. Jag är för blyg för att visa en naken rygg :o

Jag älskar den redan!! :love:

*halvt KL*

Alltså den ryska gästartistens jobb :love::love:

Undrar om man inte borde boka en session.... han ska visst komma tillbaka i sommar :p

En av mina bästa vänner bokade in ryssen sist han var i Sverige, och den tattoon är sjukligt bra!

Grymt!
Men jag har alltid undrat hur det funkar med kläder/bh/tvätt vid sådana tatueringar?
:p

Grymt!
Men jag har alltid undrat hur det funkar med kläder/bh/tvätt vid sådana tatueringar?
:p

Bh vill jag inte ens prova att sätta på mig och jag var vansinningt löjlig när pojkvännen skulle tvätta tatueringen. Haha! Duscha får jag göra men inte bada. Jag har även linnen som inte sitter allt för hårt på tatueringen för det gör faktiskt ont ibland.

Tatueraren gav mig en eloge för att jag tog en sån stor tatuering första gången. Hade jag vetat hur ont det skulle göra hade jag avstått men nu sitter den där och ska skuggas och färgläggas. AJ!

På tal om ryssen, pratade precis med sambon till vännen med tattoon som ryssen gjort.. Ryssen gör i princip bara efter foton/bilder och ritar inte upp något själv. Var någon som bokat in där min vän fick sin, och ville att han skulle rita upp. Han svarade bara kort o koncist att sånt gör han inte. :p

Det var ju inte alls farliga priser! Åtminstone inte om man ska göra något större.

åååh, Fall out boy eller? :love:
Eller ja, det är väl citat från någon känd film egentligen men nörd som jag är kopplar jag det till dem istället.
Skitsnygg i vart fall!

Halvt kl

Yakovlev är verkligen så enormt duktig, tror att hans porträtt är bland det bästa jag någonsin sett. Men jag kan väl drömma om att bli tatuerad av honom med tanke på mitt etniska ursprung, dessvärre... :p

:D

Helt rätt att det är ett känt filmcitat. Från Nyckeln till Frihet :)
2:40 in i klippet http://www.youtube.com/watch?v=7tkzc983aE0

Jag gjorde denna i Queenstown/Nya Zeeland för ett par veckor sedan efter att ha gjort så mycket tokigheter i NZ som jag aldrig trodde jag skulle göra i mitt liv (fallskärm, bungy, forsränning, simma med delfiner osv osv massa mer).

Jag har tänkt på denna quote länge men så kom jag på att den blir ju perfekt att tatuera just nu just där :laugh:

Senast ändrad:

På tal om ryssen, pratade precis med sambon till vännen med tattoon som ryssen gjort.. Ryssen gör i princip bara efter foton/bilder och ritar inte upp något själv. Var någon som bokat in där min vän fick sin, och ville att han skulle rita upp. Han svarade bara kort o koncist att sånt gör han inte. :p

Det är ok för mig, jag vill ha ett porträtt på min hund som dog för 5 år sen. Har velat göra den länge men inte hittat någon artist som jag tyckt är tillräckligt duktig på porträtt än (förrän nu då :) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 243
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI