Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Åh, vilken charmig tatuering, riktigt läcker.
Är i vanliga fall rätt skeptiskt till att tatueringar där på sidan av magen/bröstkorgen (såg inte helt fel på placeringen nu va?), men din ser verkligen jättebra/jättesnygg ut.
Sitter och filurar på en ny tatuering, 1½ år sedan senaste och fick en nu äntligen en idé som känns rätt. Svalor är grejen och efter mycket googlande har jag hittat inspiration...
Antingen en i den här stilen fast precis under nyckelbenet på vänster sida...
Eller två stycken i den här stilen med en liknande placering...
Ska klura vidare lite men just nu och spontant skulle jag nog hellre vilja ha två stycken tillsammans, och på ett ställe där de kan byggas ut om jag känner för det senare... enda kravet jag har på stil på tatueringarna är att de ska vara i gråskala och svart/vita samt med en tecknad feeling (gärna lite åt blyertshållet). Känns alltid lite småtråkigt när man hittar liknande motiv och placeringar som redan gjorts, men å andra sidan är det svårt att vara orginell om man inte ritar helt själv, bilderna måste ju komma någonstans ifrån...
Okej så i väntan på överarmstatueringen kom jag plötsligt på en ny idé.
Har alltid tyckt att det är sjukt snyggt med textrader precis under brösten. Eller ja, under ett bröst.
Jag kan verkligen inte förklara och hittar ingen bra bild som visar...
Ja ja, här är idén iaf:
Lite olika fonter och tanken är nog att triangeln ska vara mycket nättare.
(är väl inte SÅ inne på att ha en stor svart fläck snett under ena bröstet )
Får se om det blir av
Jag e jättemkt inne på at tatuera mig men har ett problem...vad och var
Haha fan vad fantasilös jag låter, men har liksom inget självklart motiv, vill bara att det ska va snyggt (hehe) och inte "töntigt" typ gullehjärtan häst eller för "macho" typ döskalle/blod/satan....om ni förstår
Har ni några tips på tex hemsidor eller liknande där man kan få insperation?
Nu har jag bestämt mig för att ta mig i kragen och boka tatueringstid, min första! Har velat göra den så länge att nu börjar det verkligen bli dags
Dock har jag nu kommit på att den kanske inte får plats där jag vill ha den.
Jag vill ha texten "Man måste genom skam. Man måste genom drömmar. Man måste dö några gånger innan man kan leva" på revbenen, alltså så att det följer revbenens håll och inte vertikalt.
Helst på två rader men jag är rädd för att det ska bli jättepluttigt och att bokstäverna ska flyta samman Att det blir litet bryr jag mig inte om, tycker nästan det är snyggast men vill ju gärna att det ska gå att se vad det står...
Vad tror ni? Kommer det få plats eller bara se helkonstigt ut?
Så här är den då, en sittning kvar men början ser ju bra ut
Så nöjd! Rosorna kommer bli röda sen, och så ska det läggas till banderoll och lite sånna grejer.
GRYM!
Om jag har tur får jag några kr över när jag får retroaktivt från f-kassan (efter att soc dragit sitt) och då blir det ganska troligt en tatuering
Fast hos vem vettefan, min är ju i thailand, taskmörten!
Vad har jag heller ingen aning om, men något i old school stil i alla fall, på något sätt borde jag lyckas få även den personlig
Den här kanske?
(i gråskala eller något, har lite svårt för färgtatueringar...inte riktigt nöjd med det röda i mina)
När jag nått mitt viktmål (förhoppningsvis i sommar) tänkte jag tatuera Metallicas låtslinga "Forever trust in who we are and nothing else matters" i 2 rader på sidan av kroppen, lite nedanför brösten typ. Har dock ett par frågor som jag tänkte att ni tatueringsvana kan få svara på
* Hur lång tid kan det tänka sig ta innan jag kan ha stadiga BHar igen? Tatueringen kommer nog sitta precis vid BH-kanten och då jag har rätt stora bröst vill jag inte gå så länge utan.
* Hur snart efter kan man bada och sola? Inte för att jag är någon junkie av varesig det ena eller det andra men det kan ju ändå vara kul att i alla fall ha möjligheten till ett bad om man vill
* Vad skulle man kunna tänka sig för pris för textraden ovan?
Kropp & Själ
Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
Kropp & Själ
Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig?
Som jag har förstått det är...
Kropp & Själ
Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...