tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Stort tack för att du svarade! Du är assnygg förresten :D

Det är helt ok att vara partisk! Jag kollade på Finest hemsida förut och tyckte att de verkade bra, funderar på att åka dit nästnästa vecka och prata med dem. Min tanke är att jag börjar med att göra min text på armen och om jag trivs med den som tatuerar mig så får de göra den andra också. Problemet är att jag känner mig otålig - vill göra den NU samtidigt som min rationella sida säger att jag ska avvakta och se om jag fortfarande är lika sugen om ett par månader. Men det känns så rätt!

Är det lång kötid och så eller kan man räkna med att få en tid i mars-april om man vill`?

Säg att jag tatuerar mig i april - då borde jag ju kunna hålla tatueringen hyfsat skyddad från sol i åtminstone två månader och bada lär jag ju inte göra förrän i juni-juli så det borde ju vara lugnt va? Först tänkte jag vänta till i höst istället men jag ska eventuellt vara utomlands hela hösten så då faller det.

Förlåt för dumma frågor, är lite förvirrad och exalterad :D

Tack tack! :D

Kötiden borde inte vara nåt problem! :) Tror inte det blir några problem med läkningstiden heller, jag gjorde mina i april förra året. Fyllde dessutom i ena i juni, och den läkte fint under sommaren ändå.

Ja, dom har jag hört mycket gott om!

Typ kl
Är det naivt att tro att man pallar att göra två tatueringar vid samma tillfälle första gången man tatuerar sig? Jag är av nån anledning inne på att göra båda mina samtidigt, för mig hänger de ihop liksom, i förhoppningen att jag kan få ett lite schysstare pris då. I och för sig, är det så att jag tycker att det gör rubbat ont att göra den första så är det väl bara att säga att man inte vill göra den andra..

Jag gjorde ju mina två samtidigt, då hade jag bara en liten tatuering sen innan. Båda tog sammanlagt 50min att göra (första, i fyra olika färger + svart tog 40min), men så är ju Thomaz sjukt snabb också.

Och det gör enligt mig inte ondare att göra två mindre tatueringar på olika ställen än att göra en lite större.

Åh, men så bra! Jag är så jäävla taggad just nu, har bestämt mig för att strunta i de runtomkring mig som är åh så skeptiska till vad jag vill göra så om ett par veckor går jag till några studios och snackar med dem :)

Återkommer under mitt riktiga nick om/när (?) jag tatuerat mig :)

Tusen tack för din hjälp!

KL

Vad finns det för bra salonger i Uppsala/Stockholmsområdet?

Har lite olika planer på tatueringar. Dels vill jag göra Metallicas "Forever trust in who we are and nothing else matters" och sen vill jag göra en kompassros på ryggen.

Sen har jag på senare tid börjar fundera på sinnesrobönen. Men det känns lite fel eftersom det är så hårt knutet till AA och AN. Jag vill liksom inte komma här som omogen och oerfaren 22-åring och ha värsta citatet som alla kommer koppla till AA. Känns fel både med syftet och sen känns det som att jag skulle "håna" alla som verkligen gick efter mottot. Liksom "lilla 22-åriga höstdepressionsbenägna Wysiwyg med jämförelsevis enkelt liv tar till sig samma bön som personer med Verkliga problem och Riktiga beroenden". Typ.

*knapp*

Jag hittade en JÄTTEFIN inspirationsbild när jag satt o kikade runt på deviantart... Som bara känns så rätt (fast inte exakt som den, utan så rätt som inspiration :D)!!! :bump:

Jag vill göra en med bevarandebiologiskt motiv, och hade en grund uttänkt, men kände att jag ville ha mer än bara det eller i alla fall något som gick att bygga på, vilket nu vuxit till något leg sleeveliknande. :rofl:

Problemet är att min grund, som jag ABSOLUT vill ha, inte passar så bra med inspirationsbilden... men jag får suga lite på karamellen o sen se vad som händer...

Är alltid sugen på att göra fler!
Har 6 st men är sugen på större projekt, tyvärr är jag ett måndasexemplar och lyckas alltid få grymma hudinfektioner efteråt, suck!

KL
Min sleeve är äntligen klaaaar! :bump::banana: Har inte räknat sittningarna men runt åtta har det nog blivit i alla fall, utspritt på 15 månader.
Känns skönt att ha det avklarat nu.
Tatueraren är Daniel Gardebrandt på Tofu Tattoo i Örebro, helt fantastiskt duktig kille som dessutom är väldigt trevlig :bow: Bilden har jag lånat för den är också hans.
%7B3564B261-6917-4351-80FC-68F4DEECE76D%7D.jpg

KL
Min sleeve är äntligen klaaaar! :bump::banana: Har inte räknat sittningarna men runt åtta har det nog blivit i alla fall, utspritt på 15 månader.
Känns skönt att ha det avklarat nu.
Tatueraren är Daniel Gardebrandt på Tofu Tattoo i Örebro, helt fantastiskt duktig kille som dessutom är väldigt trevlig :bow: Bilden har jag lånat för den är också hans.
%7B3564B261-6917-4351-80FC-68F4DEECE76D%7D.jpg

WOW vad snygg! :banana:

Tänkte visa min nu när den nästan har läkt.

tatt.jpg

Jag har redan planerat min nästa tattoo. Min mamma plockade vilda aklejer (stavning?) när jag döptes så jag hade tänkt tatuera in en sån blommbukett på andra sidan ryggen nästa gång. Inte lika stor dock :angel:.

Sen vill jag ha min gamla ponny som nu är död någonstans. Men det får bli längre fram.

Nu har jag äntligen gjort min första tatuering.

Blev en version på mitt 24 åriga kallblod, mig & en hyllning till min jägarexamen.
Sitter på utsidan där vadmusklen slutar höger vad

Älskar den, den är gjord av Jake på BodyUpgrade :love:

408849_10150694145404042_751749041_11132179_1037333789_n.jpg

Jag ska (nångång) tatuera in sinnesrobönen fastän jag inte har eller har haft några som helst alkohol eller drogproblem, jag är inte ens kristen och kommer förmodligen ta bort Dear God i början.

För mig har den betytt jättemycket i flera år och visst finns det folk som har det svårare än dig och mig men ska man tänka så finns det ju alltid nån som haft det värre. Jag tycker än idag att den är vacker och superbra och passar mig som person och känner du också så så ska du absolut tatuera in den! :)

Många tatueringar har ju förr betytt typ att man seglat de sju haven och massa blaha blaha, men det är ingen som bryr sig om det idag. :)

Kl.

Massa sidor bak var det någon som la in en bild på en liten vits angående vikten av kommatecken, är det någon som har tillgång till fler sådana i den stilen? :love:

Googlade men hittade ingenting!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur