tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

denna för några veckor sedan :)

P1160129.jpg

Åh så snygg! Nån dag ska jag också ha ett citat från Nyckeln till frihet, verkligen en av de bästa filmerna som finns :D

Kl.
Angående sol, bad osv .. Jag gjorde ju mina två nyaste i Thailand i december, onsdag eftermiddag.
Den ena på magen och den andra på handleden.
Bikini gick jag i redan nästa morgon, låg enbart unde parasoll iaf med 30 spf, både på mage och handled. Badade enbart i saltvatten och höll mjuk med bepanthen.

Båda helt läkta på en vecka utan minsta antydan till sårskorpor, smärta, blekning osv. Samma sak med sambon som gjorde en stor över halva magen.

(vi åkte hem till Sverige på fredagen ..)

*KL*

Jag försökte boka Den Yakovlev idag (han kommer ju i augusti) men han var redan fullbokad :eek::eek:

kl

Är det någon som har koll på fler duktiga gästtatuerare (helst inga nazister :angel:) som har vägarna förbi Stockholm i sommar eller höst? Behöver inte ha någon särskild specialitet då jag har fler idéer på gång.

kl

Är det någon som har koll på fler duktiga gästtatuerare (helst inga nazister :angel:) som har vägarna förbi Stockholm i sommar eller höst? Behöver inte ha någon särskild specialitet då jag har fler idéer på gång.

Apropå det: Tror ni att det är alls möjligt att tatuera över den här med ett bra resultat och med något som inte består av typ en enda stor svart klump? Jag planerar att tatuera in ett porträtt på min häst och det hade ju varit kanon om det kunde täcka denna, som jag lessnat på, men det är kanske bara att glömma?

Har inte mätt tatueringen, men den sitter på överarmen/axeln, så ni får ett hum om hur stor den är.
Kan tillägga att den var nygjord på bilden som är tre år gammal och har blekts rätt rejält sedan dess, så den är i princip bara i gråskalor nu.

Burn__oh_Tattoo_John_just_burn_by_Isola156.jpg

Tror nog att du borde lasra den där några gånger först så du får ett bra resultat. Googla på Ink b gone så hittar du.

Var i landet vill du gå? - så man kan ge tips på olika gästartister.

Det var precis det jag var rädd för. Med tanke på hur dyrt det är med laser överväger jag nog i sådana fall att leva med den, om det skulle vara stört omöjligt att tatuera över den.

Främst Stockholmsområdet som sagt, är dock öppen för Malmö/Köpenhamn också.

Fast du behöver nog inte lasra bort hela utan det räcker nog med att du bleker den några gånger så blir det lättare att göra en cover up sen. Vet att ink b gone kostar 800 kr för en handflatas storlek/gång. Inte så jättefarligt om man kanske gör det 2-3 ggr innan en cover up.

Ang. gästartister så kolla Zoi tattoo, de verkar ha flera olika som kommer lite nu och då.

Senast ändrad:

vilken fin! :love: du är tuff du, det var ingen liten första tatuering ;) :bow:
själv gjorde jag en liten svala på foten, det räckte för mig liksom :angel: nu börjar jag fundera på en tatuering på höften.. :d

Aha, men då kanske det är värt det ändå. Jag ska kolla upp det med både klinik och tatuerare, tack för infon!

Jag tänkte ju göra ett porträtt hos Elin (?) på Zoi, dock har jag inte direkt fallit för någon av de gästtatuerare som verkar ha varit där hittills tyvärr.

*kl*
Attans vad sugen jag blir varje gång jag går in i den här tråden och kollar!
Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag täcka över en av dom jag har redan.

Ellen :)
Och jag är kanske inte objektiv men hon är fantastisk.
Har en kompis som ska tatuera sig hos henne i april (en cover up), kan skicka bild sen om du vill?
Fast det kanske är lite sent...

hmm, kan bli lite stor, men provar att länka från facebook!

313629_10150360914239865_624764864_8246582_276606743_n.jpg

blev så jävla sugen på att ha en enormt stor playknapp på skuldran. passar min personlighet, typ... "I'm not stopping!"

Ja, Elin var ju "min" tatuerare i Borlänge inser jag nu. Och partisk eller inte, din tatuering såg ju ut att vara helt fantastisk och detsamma gäller ju de bilder jag sett. Så hon kommer helt klart bli förstahandsvalet för ett porträtt på Anna.

KL

Jag har äntligen suttit sista sittningen på min överarm! Så sjukt svullen, haha.
kirineeen_189630248.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka