tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag hade satt den på insidan av underarmen precis under armvecket! :)

Det håller sig snyggast va? Jag tror det kommer att passa bäst (nu när du säger det ;)), eftersom bilden kommer att behöva ha en markstruktur av något slag.
Min mamma och syster tycker nyckelbenet mot bröstet, men dels så känner jag att jag behöver inte att folk tittar på mina bröst mer än vanligt. :angel: Men också att det är ju väldigt ojämt, eftersom det är en sådan liten och enkel tattuering.

Senast ändrad:

Det håller sig snyggast va? Jag tror det kommer att passa bäst (nu när du säger det ;)), eftersom bilden kommer att behöva ha en markstruktur av något slag.
Min mamma och syster tycker nyckelbenet mot bröstet, men dels så känner jag att jag behöver inte att folk tittar på mina bröst mer än vanligt. :angel: Men också att det är ju väldigt ojämt, eftersom det är en sådan liten och enkel tattuering.

Jag tycker det är snyggt som bara den med en gadd där :) Så jag röstar för den placeringen :)

kl.

nu är det snart dags!!
vilket typsnitt tycker ni passar bäst längs armen/handleden?

ab-imo-pectore_180218804.jpg

*kl*

Jag fick 2.000kr av sambon i julklapp till en gaddning.
Nu är frågan ska jag göra det nu & välja ett vettigt ställe där den inte kommer påverkas av min snart 45kg`s viktminskning via operation.

Eller vänta tills jag tappat nästan allt innan jag tatuerar mig & efter jag ev har genomgått bukplastiken? Ca 2 års period det handlar om.

*kl*

Jag fick 2.000kr av sambon i julklapp till en gaddning.
Nu är frågan ska jag göra det nu & välja ett vettigt ställe där den inte kommer påverkas av min snart 45kg`s viktminskning via operation.

Eller vänta tills jag tappat nästan allt innan jag tatuerar mig & efter jag ev har genomgått bukplastiken? Ca 2 års period det handlar om.

Det beror nog lite på vart du tänkt gadda dig också, så jag hade gått till studion jag tänkt gadda mig på och pratat med en tatuerare! :)

Håller med föregående om att mittersta är snyggast!

Spirit; jag hade sagt att det beror på, vaden är ju tex ett rätt tacksamt ställe att tattuera sig på. Har du klart för dig om motiv och så?
Har du inget särskilt eller stort så hade jag gjort det nu, risken är annars att pengarna går åt tråkigare saker...

Håller med föregående om att mittersta är snyggast!

Spirit; jag hade sagt att det beror på, vaden är ju tex ett rätt tacksamt ställe att tattuera sig på. Har du klart för dig om motiv och så?
Har du inget särskilt eller stort så hade jag gjort det nu, risken är annars att pengarna går åt tråkigare saker...

Jag hade tänkt bak på skulderbladet, motivet är bestämt sen länge. Ska bara få det uppritat först.
Får knata in om tatueraren & rådfråga honom helt enkelt. :)

Jag har två nya efter mina två veckor i Thailand med sambon ;)
Kunde inte låta bli och jag älskar dom båda! Så nu har jag tre :love: bilder kommer!
Även sambon gjorde en till, en stor panter från strax ovanför låret upp på mitten av magen (mall blev en t-shirt han köpte på marknaden :rofl: )

KL

Har visat min halvklara sleeve längre bak i tråden, då såg den ut såhär:
frg_151459880.jpg

Nu har fenixfågelns huvud blivit färglagt så nu är den snart klar!
340977_10150565750512269_652992268_10970377_801239254_o_182409478.jpg

Tatueraren är Daniel Gardebrandt på Tofu Tattoo i Örebro :bump:

Den är sjukt snygg IRL också!
Gjorde den i Thailandet ;)
Den sitter på magen, ner mot vänster höft sas. Bladet till höger i bild slutar precis under troskanten.

Blomman var underbar! Får man undra vem John är, hehe? :D

Tack! Jag är riktigt nöjd och kommer antagligen bygga på den nästa gång vi åker till Thailand :)

Det är min mupp till sambo ;)
Och innan ni alla hoppar på mig och säger osmart, dumt osv så säger jag bara; Min kropp, mitt liv ;-)

Blomman var fin. :) Och ang. namntatueringen så tänker inte jag hoppa på dig. Den är ju inte tatuerad över hela magen direkt, utan med den storleken och placeringen är det ju relativt lätt och billigt att tatuera över om det någon gång skulle "behövas". :) Sen är det väl ingen annans sak om man hade tatuerat in det över hela magen heller kanske, men det hade jag tyckt vore lite smådumt, och nog inte så snyggt heller. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 243
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI