tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 356
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

vad trist! Var det längesedan du tatuerade dig hos henne? Såg lite av hennes tatueringar på mässan i Norrköping och det jag såg där tyckte jag var bra. Men man visar ju bara upp det man är nöjd med så det är lite därför jag frågar.

Ja, det är 10 år sedan nu och tatueringen var lika ful då som nu :( Den sitter på skuldran så jag såg ju inte först själv HUR ful den var liksom...

KL
Dax att göra sin andra snart men jag är velig som attan. Jag vill ha nåt som symboliserar en viss period i mitt liv när allt inte var guld och gröna skogar precis.
Texterna jag väljer mellan är.

Like a clown I put on a show.....kan dock inte bestämma mig för om jag ska ha resten också vilket är the pain is real even if nobody knows.

Alternativt, There comes a time we all must say goodbye. Tanken är att även ha nåt motiv för enbart text är lite väl tradigt (och vanligt)

Det första tycker jag är jättefint! Nästan så att det funkar allra bäst när det bara är första biten, kort och kraftfullt tänker jag :)

Ja risken är att det blir för kluddigt annars, huvudsaken är ju att jag själv vet vad jag menar med att liksom :)
Ska bara spåna lite på vad jag ska ha för "bild" med.

Var och fyllde i färgerna på ena tatueringen idag och vill bara säga.. fyfan i helvetes jävlar vad ont det gör på underarmsbenet. Hur går tatueringen? Jamen LÄNGS MED underarmsbenet såklart.

Men förhoppningsvis håller färgerna i sig nu.

Like a clown I put on a show.

Gillade det bäst! Håller dessutom med Pancakes att det behövs ingen uppföljning utan den meningen säger ganska mycket i sig själv. :)

Imorrn ska jag till Ida och kolla skissen och på torsdag är första sittningen, är superexalterad! Dessutom har sambon blivit inspirerad så nu ska han också be Ida skissa lite, vem vet snart kanske han också är gaddad? :D ;)

KL
Jag har bestämt mig för det, fick min första ångestattack på 2 år nu idag och ändå så måste man stå där och försöka få folk att tro man är något man inte är. Gosh, kräks på det. Men tatueringen är verkligen klockren för min del. Nu är bara frågan, vart sätter jag den?

Har en häst mellan skulderbladen, ett porträtt av min ena häst. Så det kanske ser dumt ut om jag har denna med på ryggen.

Benen ska nog opereras/köras med laser så där vete tusan om jag vågar sätta något.

Några tips någon?

*Kl*

Hade första sittningen igår, och jag är tokförälskad! :love: Har döpt honom till Kokomo. :D Tre sittningar till är inbokade men vi tror att det bara kommer ta två till så den sista är mest som reserv.

Hojta till om ni inte kan se bilderna!
Största delen av kroppen:
IMG_9699.jpg

Närbild på huvudet:
IMG_9701.jpg

*kl*

Ser alla snygga tattos ni gjort och undrar om någon kan hjälpa mig med tips?

Har ett litet kinatecken mitt på höger överarm, senaste 9åren har jag funderat på vad jag ska tatuera ihop den med för den är asful :o

Funderar på körsbärsblommor som går från kinatecknet upp till skuldran. Vill ha kvar mitt kinatecken men vill bygga in den i den nya tatueringen.

Har inga mer blommor på kroppen, däremot en svart fotlänk samt en svart panter på vänster höft.

Tack! :laugh: Det ska även till lite moln och fem stycken stjärnor + diverse skuggningar och så innan han är helt färdig! Är verkligen ivrig på att den ska bli klar. :D

*puttar*

Nu har det varit väldigt lugnt här ett tag känns det som :) Kanske de flesta undviker att tatuera sig nu under sommaren.

Jag ska ha barn om nästan exakt 3 månader så nästa tatuering blir troligtvis ankaret som representerar familjen (vi har ett taget efternamn som har ordet ankare i sig) och kanske något som representerar det lilla pyret när det kommit ut :love: Är såå nyfiken på den lilla personen därinne!

kl.
någon här som har en tatuering i nacken? vet att alla känner olika, men på en skala; hur ont gjorde det?;)
ska göra en där, och det blir min första. och hur "smart" är det att gadda sig nu i sommar, det bästa är väll att vänta till hösten?

Har en i nacken, var skön att göra, gjorde inte alls ont. Min går från hårfästet och lite mer än en decimeter neråt... och jag gjorde den vid midsommar, ingen fara att hålla efter. Håll den ren, torr, mjuk och borta från direkt sol så går det fint.

Jag har ett litet hjärta med texten "Mamma" i nacken, gjorde inte det minsta ont att göra så du behöver inte oroa dig ;) Det var min första, och jag tror att det är ett bra ställe att börja med (just för att det inte gör ont). :)

Min andra är på magen och gjorde betydligt ondare, fast sedan är den också större och helt ifylld, den i nacken är bara linjer. Är dock ganska övertygad om att den på magen hade gjort mer ont ändå även om det var samma motiv :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Nordsvensk Brukshäst
  • Betäcka 2025