tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 355
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl Vet inte om denna passar här men...

2wcqk4k.jpg

Ingen riktig tatuering, utan en jag gjorde på min systers rygg med spritpenna för att se hur det skulle se ut (ungefär, på mig). Tröttnade efter skallen och gjorde inte resten av den tänkta tatueringen utan slängde dit ett årtal istället. Jag tyckte den blev ganska bra på ryggen men jag vette fan om jag kommer våga. Jag tror faktiskt inte det! :(

Sitter och tittar igenom länken och måste säga att den här var ganska cool!
Snacka om att göra något av sitt "handikapp".
6cb7761c-358d-4923-a1c3-45a691d2936c.jpg

f.ö. så sitter jag och funderar på min nästa .. som vanligt..

Jäkligt bra gjort med spritpenna måste jag säga! Skallen va grym, do it!!

kl Vet inte om denna passar här men...

2wcqk4k.jpg

Har du ritat den själv?! :eek: Grymt cool ivf, jag tycker definitivt att du ska göra den!

kl

Nu har jag äntligen bestämt mig för hur min nästa tatuering ska se ut, och den efterlängtade augustilönen kommer delvis gå till lite bläck! ;)
Men... jag har aldrig tatuerat mig i skåne (inte i Sverige alls) och de få tatueringar som sitter på vänner är jag inte jätteimponerad av. Så ursäkta om frågan redan blivit ställd, men bra tatuerare kring Malmö? Någon som vet? Ingen komplicerad tatuering, snödroppar (blomman alltså) och text är tanken..

Ja det har jag. Tack för att ni tycker det ser bra ut! Har tänkt på denna så länge nu att det känns helt ouppnåeligt. Också har jag så lätt för att tröttna på saker... skit.

Någon som har erfarenheter/kunskaper om UV-tatueringar?
Jäkligt sugen på att tatuera armarna, typ ngt som slingrar sig ut från skuldrorna och neråt, i uv men hittar ingen som gör det :cry:

Tänkte väl :p
Jag hade velat göra tatuering på studion där de hade rabatt under P&L men jag har slut på idéer för Mimikrytatueringar så det hade inte gällt ändå.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, eller när...men jag ska :p

Jasså, var du på P&L?

Tycker du ska göra alderlandhuset! Gör inte du det så kanske jag gört ;). Fast damn it, den hade nog inte passat ihop med min tatuering jag redan har.. Så det betyder att DU får göra det! :D

Nej, jag var ju inte det...då hade jag krävt en buketräff :D
Sant, det skulle nog göra sig bra där jag tänkt ha den...för där är också fula ärr som ska täckas över och den lär gå ganska snabbt och inte bli snordyr, problemet är bara att den då hamnar på ett ställe där de flertalet gånger satt kanyler och det gör så iniheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellskotta ont :p
Funkar ju inte att sitta och yla om man är där mest som moraliskt stöd åt någon som ska ta "oskulden" :p

Det är för att de svenska tatuerarna inte ser någon mening med att tatuera med ett cancerframkallande ämne, samt ämnen som lätt ger allergiska reaktioner. Du inser också att du får ett ärr trots att det är en UV-tatuering?

Jag vet en "hemma-tatuerare" som gjort en UV-tatuering på en man jag känner. Men han har också börjat se sjuk ut... :crazy:

Någon som vet om det finns någon tatuerare i Skånetrakten som gör bambu-tatueringar? Eller gör alla i Sverige med maskin? *okunnig*

Det är jag också intresserad av att veta, då min måste fyllas i. Lutar nog dock åt att jag gör det med maskin, men hade tyckt att det kändes bättre att göra den med bambu :)

*kl*

Det går framåt med "Kokomo", vi har räknat ut att det behövs en sittning till och sen är han nog färdig. :)

Ska in på måndag och köra en diamant i skallen, så tomt på ena sidan nu...;)
263567_10150232725337773_719487772_7337036_3478530_n.jpg

Den ska bli knallrosa och med lite turkos bakgrund, slarvigt skissad bara för att visa tatueraren vilken typ av diamant jag är ute efter.
262325_10150232736197773_719487772_7337106_3620944_n.jpg

Andra sidan, funderar på att fräcka till det med något litet under döskallen när jag ändå är där, men inget bestämt.
255791_10150188003592773_719487772_6965932_5191780_n.jpg

Nu har jag äntligen hittat en bra tatuerare och bokat tid! :laugh:
IMG_1429.jpg

Här har vi motivet, den ska sitta under armvecket.. kommer göra ont.. tror jag:grin:

Vad är grejen med att tatuera diamanter? Ett tag skulle alla ha stjärnor, men nu är det visst diamanter som gäller.
Tycker du bara att det är snyggt med en diamant eller är det något speciellt budskap? :p *efter*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18