tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 357
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

92.jpg

Huset, fast litet format och "grått"/svart :D
Inga fler röda för mig :(

Woho! Nu har jag bokat en tid :D Blir min första, inte spänd just nu men lär bli när de börjar närma sig ;)

kl

Nu är det så att jag funderar starkt på att skaffa min allra första tatuering när jag och en kompis åker på vår USA resa nästa år. Hon skaffade sin andra tatuering när vi var i Los Angeles 2008 och inga problem där. Jag undrar nu om att är någon här som har skaffat en tatuering utomlands och om det är bättre att skaffa en hemma här i Sverige eller om det inte spelar någon roll om vart i världen man skaffar tatuering?

Skulle säga att det inte spelar någon roll alls vart i världen man får för sig att göra det, det handlar ju snarare om det är en seriös studio (sterila nålar, handskar, osv osv) med duktiga tatuerare :) Oftast ser man ju ganska snabbt när man gå in någonstans om där är renligt osv, och sen är det bara att be om att få kolla i pärmar med bilder på vad dom gjort innan, brukar alltid finnas.

Jag har en panter på höger axel/skuldra som jag helst vill försöka göra en cover up på. Vill ha en stor och magnifik enhörning, ev. med vingar (vet inte om de har vingar ens?). Omsvept i lite dimma och en måne typ, men vill inte att det ska bli för plottrigt och det flyter ihop. Det ska vara en som stegrar och täcker ganska stor del av ryggen. Har inte kunnat prata med hon som ska tatuera mig då hon är på semester.

Hur blir det med tatueringar på en fet kropp om man skulle gå upp/ned i vikt? Jag har planer på att gå ned i vikt, är stor och har stora "handtag", är dock inte amerikanskt fet (om ni förstår vad jag menar) :D

Jag bor för tillfället i New Jersey har 10 minuter till tatueraren. Hon är kung, reparerade den jag hade gjort i Sverige. Jag kommer gå dit igen, blir kvar här uppe några månader till innan vi drar vidare till Florida där det faktiskt får bli piercings istället.

272532_10150305663736694_738161693_9180053_1812688_o.jpg

Jag har gått upp och ner i vikt och har en tatuering vid höftbenet, den har iaf inte påverkats något :) kan ju bero lite på vars man har den om den blir uttänjd.

Confetti
Första eller sista!

Lite blodig på bilden, när den är ren är den mer rosa än röd;)
284951_10150238944047773_719487772_7392178_2079890_n.jpg

Vi lyckades inte få M:et att se bra ut på skallen så vi skojade till det lite istället.
Och ja, det blev en helt ny design på själva typsnittet också;)
267431_10150238941407773_719487772_7392169_86562_n.jpg

Skulle säga att det inte spelar någon roll alls vart i världen man får för sig att göra det, det handlar ju snarare om det är en seriös studio (sterila nålar, handskar, osv osv) med duktiga tatuerare :) Oftast ser man ju ganska snabbt när man gå in någonstans om där är renligt osv, och sen är det bara att be om att få kolla i pärmar med bilder på vad dom gjort innan, brukar alltid finnas.
Jo, jag har intalat mig själv samma sak men ville också ha en andra åsikt. ;)

Fast nålar och dylikt kan man aldrig se på om de blivit steriliserade eller inte. En avspolad nål ser precis lika ren ut som en steriliserad.

Jag hade inte kompenserat och tatuerat mig någonstans där jag inte VET att de följer hygienföreskrifter till punkt och pricka.

:laugh:

Alltså... Jag har tatuerat vaderna, längs hela ryggraden, skallen och nu sist även halsen.

För mig gjorde vaderna ONT.
Halsen kändes lite obehagligt ibland.
Ryggraden och skallen var väldigt behagligt.

Men, alla som har tatuerat mig säger att jag måste vara felkopplad för att jag känner precis tvärt emot vad alla andra gör:p

Han som gaddade mig igår skrattade gott när han gjorde halsen ;
För att han skulle komma åt ordentligt så fick jag ta ut min tunnel, och då är ju örat typ som en slapp tarm, så jag låg och fnissade hela tiden för att han var ju hela tiden tvungen att fösa bort 'tarmen' för att komma åt, och det tyckte han visst var lite skoj;)

Måste dubbelkolla om du vet att jag är den till höger, att min sambo (t v) är världens snyggaste vet jag ju redan:p

Mjo jag fattade liksom att du var tjejen, men din sambo är väl inte så tokig heller antar jag. :D

*KL*

Har sedan länge bestämt att jag ska tatuera in mitt favoritcitat på sidan av underarmen. Flyttar inom kort till Usa och ska då göra slag saken. Jag har en tatuering sedan tidigare och känner mig lite korkad som ställer den här fråga, men men jag kör ändå;). Går det att göra texten i färg, tex marinblå istället för vanlig svart? Varför har de flesta sina svart, varför inte turkosblå liksom? tex. Är det någon som har text skriven i färg som skulle tänka sig att posta en bild så jag får se ett exempel:)

Precis som föregående användare skriver så håller färger sig inte lika länge. Det bleks lättare och man kan behöva fylla på oftare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 241
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka