Tatuera sig under graviditet ?

I

ImFabulous

Någon som vet hur det funkar ? Någon som har tatuerat sig under sin graviditet? Eller någon som avråder?
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

Funka borde det ju göra, och oavsett om man är gravid eller inte ska ju tatueraren använda sterila prylar.

Jag är grymt sugen på att göra fler tatueringar. Man kanske inte ska sätta en tatuering på magen eller bröstet ;)
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

Jag har en grej som jag tänkt göra i nacken, har även tid bokad hos tatuerare.. Ska nog ringa dit och fråga om råd. Kanske också till en barnmorska och fråga..
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

Det är säkert inget farligt.. Färgen och allt sånt är ju inte skadlig i vanliga fall heller... Däremot kan jag tänka mig at det gör mera ont att tatuera sig när man är gravid. För iallafall så har jag blivit mer ömmskinnad under graviditeten...
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

Jag har hört att man inte ska göra sådana saker eller anra ingrepp i onödan under graviditeten därför att det kan ta längre tid att läka pga att bebisen får allt i första hand. Sen skulle jag personligen tycka det vara onödigt att RISKERA någon som helst infektion eller så under de 9 månader man är gravid. Tatuera sig kan man ju hinna göra resten av livet sen.
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

För barnet är det ingen fara, men däremot avråds du av en seriös tatuerare från att tatuera dig när du är gravid eftersom man har ökad blödningsrisk pga tunnare (och mer) blod.
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

vet bara att man inte får göra det hos en seriös tatuerare, vet dock inte varför
 
Sv: Tatuera sig under graviditet ?

Seriösa tatuerare gör det INTE när man är gravid, Kroppen känner av smärtan och bearbetar den, även om du själv inte tycker att det gör ont... det kan bli väldigt påfrestande för fostret. Även om du ammar är det många som inte tatuerar pga av att smärt och stress (vad det nu är...) följer med i mjölken!

Låter virrigt å oseriöst av mej när jag inte kommer ihåg de rätta orden, jag vet.... men jag tycker iaf så här, att om några tatuerare inte utför tatuering pga vilka risker det än är under graviditet, så bör man ju inte leta efter nån som kan göra det iaf!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Jessica Lindgren delar sina bästa tips och råd för att komma tillbaka till ridningen efter graviditet och förlossning. Ta del av hennes...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Gunnar
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Hästnyheter Linda Bjørgan brinner för träning och ridning under graviditeten. Under hennes tre senaste graviditeter red hon aktivt och hon fick både...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 490
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp