Tassavgjutning i gips

Bapelsin

Trådstartare
Jag skulle vilja göra en avgjutning av Noras tassar men vet inte riktigt vad jag ska använda. Är det någon här som gjort avgjutning i gips? Jag tänker så som man gör med bebisars händer och fötter.

Det finns färdiga set med gips, lera instruktion och allt att köpa. De borde väl gå att använda till hundtassar också?
Det finns bl a på den största (?) pysselbutiken som börjar på bokstaven P och slutar på uro :).
Jag har gjort till äldsta barnen, men det var länge sedan. Kladdigt, men inte så svårt, som jag minns det...

Det finns färdiga set med gips, lera instruktion och allt att köpa. De borde väl gå att använda till hundtassar också?
Det finns bl a på den största (?) pysselbutiken som börjar på bokstaven P och slutar på uro :).
Jag har gjort till äldsta barnen, men det var länge sedan. Kladdigt, men inte så svårt, som jag minns det...
Tack för tips men jag tänker att pälsen fastnar i gipset?

Vi köpte något sånthär:
1669970603189.webp

För att göra avtryck för dottern och passade även på att göra för hund och katt. Blir ju inte riktigt samma sak som gips, men det var väldigt enkelt! (+färgen ska ju vara bebisvänlig så jag var inte så orolig för att djuren skulle slicka i sig den, även om vi drog av tassarna med en våt trasa efteråt)

Vi köpte något sånthär:
Visa bifogad fil 106856
För att göra avtryck för dottern och passade även på att göra för hund och katt. Blir ju inte riktigt samma sak som gips, men det var väldigt enkelt! (+färgen ska ju vara bebisvänlig så jag var inte så orolig för att djuren skulle slicka i sig den, även om vi drog av tassarna med en våt trasa efteråt)
Tack för tips men jag vill gärna ha en form och inte bara avtryck 😊

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka